Welk kader zouden jullie kiezen?
Een litespeed pisgah of een Lynskey M230? en waarom
Ik beb geen idee welke geometrie het beste is voor mij.
=> Het wordt eigenlijk mijn 1ste mtb;
mijn trek 8500 is gestolen na nog geen 2 weken. (zie topic gestolen fietsen)
Dit was een 18,5" die mij door de verkoper is aangeraden, die ene toertocht die ik er mee gereden heb, heb ik geen rugpijn ofzo gehad.
Bij deze Trek had ik 3cm spacer...
Pisgah komt normaal op 2000EUR en de Lynskey = 1600EUR
Ik kan aan een M/L Pisgah frame raken voor 1600EUR
litespeed pisgah of Lynskey M230
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
titanium
ik ben er ook eerlijk gezegd over aan het denken om mij een titanium frame aan te schaffen.enkel de prijs voor deze frames doet mij nog twijfelen.de litespeed is natuurlijk een gerenomeerd merk maar ik heb denk ik eens gelezen dat zij het titanium zodanig rekken zodanig dat het frame zijn schokbrekende eigenschappen toch wel een beetje verliest.het is natuurlijk wel te zien waarvoor je het frame gaat gebruiken;maja de litespeed geniet bij mij ook wel de voorkeur.
-
JanC
- Mountainbiker
Dit: http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOTI456VN ... -456-frame
Omwille van: http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -08--31339 en $$$ (maar dat is persoonlijk).
Edit: wat te snel geweest, het is blijkbaar geschikt voor 100mm vorken maar het feit dat je tot 160mm kan gaan zal z'n invloed hebben op de geometrie als je 100 rijdt, denk ik...
Omwille van: http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -08--31339 en $$$ (maar dat is persoonlijk).
Edit: wat te snel geweest, het is blijkbaar geschikt voor 100mm vorken maar het feit dat je tot 160mm kan gaan zal z'n invloed hebben op de geometrie als je 100 rijdt, denk ik...
-
R1Phrankey
- Mountainbiker
Post by R1Phrankey »
Mag ik vragen waarom de keuze op de Litespeed is gevallen?
Ik ben ook op zoek naar een Ti kader en twijfel nu tussen:
Litespeed Pisgah
Lynskey M230
van Nicholas Tuareg
De Litespeed is eigenlijk boven budget (wat ik van mijn vrouw mag spenderen
), dus ben ook wel geinteresseerd waar je het kader hebt gekocht. Adviesprijs van de Pisgah is iets meer dan 2000 euro.
Ik ben ook op zoek naar een Ti kader en twijfel nu tussen:
Litespeed Pisgah
Lynskey M230
van Nicholas Tuareg
De Litespeed is eigenlijk boven budget (wat ik van mijn vrouw mag spenderen
-
Markus
- Mountainbiker
Beste titanium liefhebbers als ik opnieuw mocht kiezen dan ging ik voor de On one 456 titanium. Momenteel rijd ik met een Litespeed Obed, een iets meer trail gerichte fiets dan de Pisgah. Daarvoor reed ik met een stalen On one 456, zalige fiets, comfortabeler dan de Litespeed. Helaas ook meer dan 1 kg zwaarder. De Litespeed voelt bij lage snelheden aan als een alu fiets, ga je iets sneller dan komen de dempende en andere positieve eigenschappen van tita echter naar boven. Dit is een bewuste keuze van Litespeed, omdat minder goede (meestal oudere) tita fietsen de naam hebben van "slap" aan te voelen.
Lynskey's (oprichter van Litespeed) fietsen hebben zeker dezelfde kwaliteit als de fietsen van Litespeed!
Als je On one overweegt, kijk dan ook naar de fietsen van Ragley, Merk van Brant Richards de oprichter van On One die voor zichzelf begonnen is. Dezelfde formidabele rijeigenschappen.
Tenslotte zou ik waarschijnlijk kiezen voor een 29".
Moet er wel bij vertellen dat ik niet zo race gericht ben, maar eerder ga voor comfort en langere afstanden.
Lynskey's (oprichter van Litespeed) fietsen hebben zeker dezelfde kwaliteit als de fietsen van Litespeed!
Als je On one overweegt, kijk dan ook naar de fietsen van Ragley, Merk van Brant Richards de oprichter van On One die voor zichzelf begonnen is. Dezelfde formidabele rijeigenschappen.
Tenslotte zou ik waarschijnlijk kiezen voor een 29".
Moet er wel bij vertellen dat ik niet zo race gericht ben, maar eerder ga voor comfort en langere afstanden.