No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Dees weekend een probleem ontdekt bij mijn alexrims (de wielen die standaard op mijn rockhopper zaten).

bij het verwijderen van mijn banden hapert de bead aan de yellow tape op de velg met als gevolg dat em hier en daar naar binnen werd geduwd. Omdat ik geen 2de keer yelow tape wou verkloten heb ik de velgen afgeplakt met 2 lagen "ducktape"+ 1tje electriciteits isolatietape (methode gevonden op site van waltworks). Blijkt wonderbaarlijk te werken. Dees weekend wel nog zien of zelangere tijd compleet op druk blijven
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Old Skool wrote:Dees weekend een probleem ontdekt bij mijn alexrims (de wielen die standaard op mijn rockhopper zaten).

bij het verwijderen van mijn banden hapert de bead aan de yellow tape op de velg met als gevolg dat em hier en daar naar binnen werd geduwd. Omdat ik geen 2de keer yelow tape wou verkloten heb ik de velgen afgeplakt met 2 lagen "ducktape"+ 1tje electriciteits isolatietape (methode gevonden op site van waltworks). Blijkt wonderbaarlijk te werken. Dees weekend wel nog zien of zelangere tijd compleet op druk blijven
updeet:

ze blijven op druk. Maw ducktape als rimtape werkt
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Na wat ervaring met joe's no flat waar ik wel content van ben maar waar het een ramp is banden op te krijgen wil ik eens notubes.

Ik vertrek volgende week naar de dolomieten. En ik wil een bredere band steken (continental race king 2.2 duraskin). Ik heb een setje easton xc one wielen en ik wil weten of dit gemakkelijk gaat met van die yellow rim tape.

Ik heb mijn banden weest gaan kopen bij bikesport in asse in terugkeer van de houffamarathon. En heb notubes meegebracht maar ik heb wss het verkeerde meegebracht want het gaat om tape, ventielen en latex die normaal bij een hope wielset zaten. De hope wielen hebben ztr crest velgen. Is dit dezelfde tape die zou passen op mijn easton velgen. En het ventiel is ook bedoelt voor de ztr velg.

Dus is mijn vraag zou de tape en de ventielen compatibel zijn. Of heb ik serieus miskocht.

mvg Roy
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Yellow tape is hetzelfde, 21mm breed.

Ventielen : hangt ervanaf. Is het het type voor de ZTR Olympic, of voor een andere ZTR velg? De Olympic ventielen hebben een iets kleinere rubberen voet, die past in principe enkel op de Olympic velg.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

madskatingcow wrote:Yellow tape is hetzelfde, 21mm breed.

Ventielen : hangt ervanaf. Is het het type voor de ZTR Olympic, of voor een andere ZTR velg? De Olympic ventielen hebben een iets kleinere rubberen voet, die past in principe enkel op de Olympic velg.
Ik denk dat het voor de crest is want die worden op hope wielen geleverd.

dus dit moet lukken? :)

dank roy
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Heren,

Even een racevraag. Voor de racer zijn er nu ook notubes velgen (alpha). Nou lijkt dit me wel wat. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben.

Kan je een gewone raceband bv conti 4000s met vloeistof gaan rijden. (net zoals bij de MTB met normale banden) Ik heb gehoord dat dit niet kan. Waarom niet??
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

wasbeer2006 wrote:Heren,

Even een racevraag. Voor de racer zijn er nu ook notubes velgen (alpha). Nou lijkt dit me wel wat. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben.

Kan je een gewone raceband bv conti 4000s met vloeistof gaan rijden. (net zoals bij de MTB met normale banden) Ik heb gehoord dat dit niet kan. Waarom niet??
Op pagina 112 lees je waarom.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Dank je!, maar op pag 112 word het mij niet duidelijk. dat boven de 4bar de vloeistof niet dicht ben ik van op de hoogte, maar dat probleem heb je ook met tubeless wegbanden.
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

maar dat probleem heb je ook met tubeless wegbanden
nee hoor de Hutchinson UST Race banden gaan tot 8 bar en bovendien zijn deze banden net zoals UST banden voor de MTB strakker om de velg, dus kleinere diameter.
Ik rij al 4 jaar op deze manier op Crostini velgen...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Iemand ervaring met de vloeistof van Vredestein?
Ik wou gisteren in de Fashion For Cycling een fles Notubes halen, maar ze hadden enkel die vloeistof van Vredestein.
Op de fles stond dat het diende voor Tubeless Ready en Tubeless banden, dus heb ik ze niet durven meenemen om standaard vouwbanden mee te dichten.
Post Reply