Zo 29/08/2010 Kokejane / Herne
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Deze morgen rond 8u ingeschreven voor de 65km. Nog geen 5 km verder in het eerste off-road baantje achteraan lek gereden. Raar maar waar kwas blijkbaar nie de enige, ongeveer 20 bikers hadden hetzelfde probleem! Nog nooit meegemaakt, hier zat weldegelijk een reukje aan (sabotage)!
Na dit klein oponthoud onze knaltoch verder gezet. Denk wel dat de hoogtemeeters die hier vermeldt werden nie echt kloppen. Het enige steil stukje was terhoogte van het crossparcours in Kester. Voor de rest veel wind wat dan terug een goei training was voor de weerstand.
Na 3e bevoorrading vooraan ook nog is lek gereden
Al bij al goei training voor volgende week onze allereerste chrono van Bastogne (60 km)
(DST:63,7 km - AVS: 23,5)
Na dit klein oponthoud onze knaltoch verder gezet. Denk wel dat de hoogtemeeters die hier vermeldt werden nie echt kloppen. Het enige steil stukje was terhoogte van het crossparcours in Kester. Voor de rest veel wind wat dan terug een goei training was voor de weerstand.
Al bij al goei training voor volgende week onze allereerste chrono van Bastogne (60 km)
(DST:63,7 km - AVS: 23,5)
Last edited by SC179 on Sun 29 Aug 2010 20:27, edited 1 time in total.
-
dicawisily
- Mountainbiker
Post by dicawisily »
ingeschreven voor de 45 km maar uiteindelijk toch de tweede lus van 65 km bij gedaan totaal 59,8 km maar de laatste km wind tegen was verdomt moeilijk maar zeer aangenaam .
goede bevoorrading en pijlen ook
tot volgend jaar aan allen
goede bevoorrading en pijlen ook
tot volgend jaar aan allen
Heb de 45km gereden, genoten van de tocht, schoon vergezichten. 't Lag er goed berijdbaar bij. Bepijling was goed, bevoorradingen ook, met een lekker stuk mattentaart aan de finish. Leuke tocht, al had ik liever ietske minder asfalt gehad.
Gps track op gpsies: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=sdjqjnrdslzukckg. Ik denk niet dat we over priveterrein gereden zijn, maar voor alle zekerheid toch waarschuwing bij eventueel narijden: respecteer steeds alle voorschriften en private wegen.
Greetz,
Nick.
Gps track op gpsies: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=sdjqjnrdslzukckg. Ik denk niet dat we over priveterrein gereden zijn, maar voor alle zekerheid toch waarschuwing bij eventueel narijden: respecteer steeds alle voorschriften en private wegen.
Greetz,
Nick.
Vandaag samen met SC179 de 65km gekozen. 5km verder, samen met 20 andere, besloot SC179 om eens lek te rijden. Na het nodige plakwerk onze schade beginnen in te halen. Tot aan de 40km altijd wind mee gehad waardoor we soms op een drafje 45km/u aan het rijden waren. Tot we ons keerden en we ons gemiddelde langzaam maar zeker naar beneden zagen gaan. De laatste 10km reed SC179 toch nog eens lek waardoor we nog eens lekker konden doorknallen om iedereen terug in te halen.
Toch wat meer van deze tocht verwacht. Kan me echt niet voorstellen dat we 700Hm gedaan hebben en buiten de kesterheide nooit echte leuke tracks gehad. Bevoorrading en bepijling waren dan wel weer in orde.
Misschien volgend jaar terug als er geen beter alternatief is.
Al bij al goede voorbereiding op Le Bastognarde van volgende zondag.
Avs: 23,5 Dst: 63,7km
Toch wat meer van deze tocht verwacht. Kan me echt niet voorstellen dat we 700Hm gedaan hebben en buiten de kesterheide nooit echte leuke tracks gehad. Bevoorrading en bepijling waren dan wel weer in orde.
Misschien volgend jaar terug als er geen beter alternatief is.
Al bij al goede voorbereiding op Le Bastognarde van volgende zondag.
Avs: 23,5 Dst: 63,7km
-
pilot
- Mountainbiker
Persoonlijk zou ik de organizatoren aanraden om hun tocht volgende keren opnieuw richting Wallonie te sturen. Met te kiezen voor een verandering van het parcours (wat ik wel respecteer want zo blijft het enigszins onvoorspelbaar) komt men in hetzelfde vaarwater terecht van een aantal andere organisaties (zoals Herne, Denderwindeke, Gooik, Lennik…) terwijl de vorige 2 edities zich meer begaven op onontgonnen terrein.
Ik was hier wel al voor de derde keer en keer toch tevreden terug. Goeie organisatie! Ondanks Congoberg en Kesterberg was dit toch een snel parcours - zeker met dit weer nauwelijks modder gezien.
Vriendelijke bediening aan de bevoorradingen (de tweede heb ik wel gemist, maar dat was mijn fout door een voorganger blindelings te volgen), goeie bepijling (alhoewel ik geen fan ben van die dubbele aanduiding met pijlen en op de grond), lekkere mattentaart. Gelukkig had ik geen last van die lekke banden miserie in het begin (nog nooit zoveel volk banden zien vervangen op een strook van een paar honderd meter) - Hopelijk verwijdert iemand dat scherp voorwerp (wat het ook mag zijn)
Enkele suggesties: spuitkoppen voor afspuitstand zouden welkom zijn, off road% kon misschien iets hoger , iets grotere borden voor aanduiding van de splitsingen, doortocht op kesterberg nogal kort (was waarschijnlijk geen goedkeuring voor)
Ik was hier wel al voor de derde keer en keer toch tevreden terug. Goeie organisatie! Ondanks Congoberg en Kesterberg was dit toch een snel parcours - zeker met dit weer nauwelijks modder gezien.
Vriendelijke bediening aan de bevoorradingen (de tweede heb ik wel gemist, maar dat was mijn fout door een voorganger blindelings te volgen), goeie bepijling (alhoewel ik geen fan ben van die dubbele aanduiding met pijlen en op de grond), lekkere mattentaart. Gelukkig had ik geen last van die lekke banden miserie in het begin (nog nooit zoveel volk banden zien vervangen op een strook van een paar honderd meter) - Hopelijk verwijdert iemand dat scherp voorwerp (wat het ook mag zijn)
Enkele suggesties: spuitkoppen voor afspuitstand zouden welkom zijn, off road% kon misschien iets hoger , iets grotere borden voor aanduiding van de splitsingen, doortocht op kesterberg nogal kort (was waarschijnlijk geen goedkeuring voor)
Er zou inderdaad geen toestemming geweest zijn om op de Kesterheide te rijden, ik vond het wel jammer maar in oktober zijn er 2 vtt's die de Kesterheide wel aandoen (15/10 Pandoerken nachtrit Strijland en 31/10 Pareltocht Gooik)
Het was gisteren een goeie vtt, wel ben ik zeer weinig volk tegengekomen op de 65 km, bij de 3e bevoorrading was ik pas de 6e passant (vertrokken om kwart na
.
In het begin ook gezien dat er zo veel pechvogels op kant stonden (er zou een scherpe steen in het midden van dat baantje gelegen hebben), nog nooit meegmaakt dat er op een strook van 100m een 8-tal platte banden waren!
Behalve de streek rond Gooik, Pepingen die mij goed bekend waren nog vele nieuwe stukken leren kennen die de moeite waard zijn. Op een gegeven moment moesten we een baantje passeren waar de vtt van Lennik de tegengestelde richting deed, als ge wat oplet kan da nog zo geen kwaad.
Op het einde nog een (gefrustreerde) oude man tegengekomen die mij zeer kwaad vroeg of ik kon lezen
waar het juist was weet ik niet maar het was op het parcours van de 65km in de buurt van een kerk met een hoge smalle toren waar je rechts moest afslaan en een klein stukje van een 200 meter moest afdalen en daar stond een bordje uitgezonderd voetgangers.
Het ergste was dat diene pipo nog met de auto was ook en speciaal gestopt was om ne keer van zijn kl##ten te maken
, voor de rest zijn het voor 99% vriendelijke mensen als je een tegenligger tegenkomt.
Tot volgend jaar in Kokejane.
Het was gisteren een goeie vtt, wel ben ik zeer weinig volk tegengekomen op de 65 km, bij de 3e bevoorrading was ik pas de 6e passant (vertrokken om kwart na
In het begin ook gezien dat er zo veel pechvogels op kant stonden (er zou een scherpe steen in het midden van dat baantje gelegen hebben), nog nooit meegmaakt dat er op een strook van 100m een 8-tal platte banden waren!
Behalve de streek rond Gooik, Pepingen die mij goed bekend waren nog vele nieuwe stukken leren kennen die de moeite waard zijn. Op een gegeven moment moesten we een baantje passeren waar de vtt van Lennik de tegengestelde richting deed, als ge wat oplet kan da nog zo geen kwaad.
Op het einde nog een (gefrustreerde) oude man tegengekomen die mij zeer kwaad vroeg of ik kon lezen
Het ergste was dat diene pipo nog met de auto was ook en speciaal gestopt was om ne keer van zijn kl##ten te maken
Tot volgend jaar in Kokejane.
[quote="Necky1978"]Het ergste was dat diene pipo nog met de auto was ook en speciaal gestopt was om ne keer van zijn kl##ten te maken
, voor de rest zijn het voor 99% vriendelijke mensen als je een tegenligger tegenkomt.quote]
Ook diene Pipo tegengekomen. Hij vroeg mij vanwaar die tocht vertrok en dan de ganse uitleg dat het een voetweg was en blablabla.... De verzuring is dus al doorgedrongen tot aan de kerk van Heikruis. Ik heb hem vriendelijk gezegd "Ah oui ça va" en ben dan maar rap voortgereden.
Voor de rest is hier alles al gezegd. Heb mij geamuseerd, snel parkoer, heel vriendelijke mensen aan de bevoorradingen, geen afspuitkoppen op de slangen, lekkere mattetaart en misschien toch weer beter richting Wallonie.
En toch wel 635 Hm gemeten op de 65
Ook diene Pipo tegengekomen. Hij vroeg mij vanwaar die tocht vertrok en dan de ganse uitleg dat het een voetweg was en blablabla.... De verzuring is dus al doorgedrongen tot aan de kerk van Heikruis. Ik heb hem vriendelijk gezegd "Ah oui ça va" en ben dan maar rap voortgereden.
Voor de rest is hier alles al gezegd. Heb mij geamuseerd, snel parkoer, heel vriendelijke mensen aan de bevoorradingen, geen afspuitkoppen op de slangen, lekkere mattetaart en misschien toch weer beter richting Wallonie.
En toch wel 635 Hm gemeten op de 65