Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

ik moet wel zeggen dat de start en finish echt super was

-een mooie start op brede straten en tegen dat we aan die eerste zware
klim waren van saint roche was gans het peloton al uitgeroken

-en een beter finish dan vorig jaar zodat je een laatste eind spurt kun't plaatsen

zoals elk jaar staat houffalize op mijn agenda,hier zien ze mij telkens weer
alles is hier gewoon top

grtz
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Vissie2 wrote:Om dat te vermijden moet ge uw vriendin/vrouw/vader/ne vriend langs het parcours zetten met drinkbussen. Er zijn er die ik zeker drie keer op verschillende plaatsen heb zien staan op het parcours :wink:

Maagproblemen: wel vervelend natuurlijk!
Tja normaal bevoorraad er mij ook altijd iemand maar hebben elkaar net gemist aan bevoorrading 2 en daarom ook moeten stoppen daar en aan bevoorrading 3, misschien iets te snel willen drinken... Spijtig in ieder geval want eerste 3 zat er nog in (ookal omdat 1e na 40km platte band heeft gehad) Maar kom er zijn dingen in het leven die erger zijn 8)
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Dit jaar de "L" gereden, vorig jaar de "XL" en was toen de laatste 25km een beetje stilgevallen :-D , dus nu gekozen voor de "L". Maar op de laatste 25 heb ik het toch weer moeilijker gehad, denk dat het gewoon eigen is aan het parcours. Je komt van een hele tijd glooiend terrein op een zwaarder parcours en dat voel je toch in de benen...
Spijtig genoeg had ik te laat betaald waardoor ik in de 3e box moest starten, toch nog veel file gehad :( maar voor volgend jaar is dat opgelost want ben nog als 49e geindigd dus normaal de eerste box?

Gratis pasta was ravioli uit blik dus daar heb ik niet van kunnen genieten daar ik vegetarisch eet :roll: dus heel de rit aan dat bord pasta zitten denken voor niks :lol:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

SD2E wrote:Dit jaar de "L" gereden, vorig jaar de "XL" en was toen de laatste 25km een beetje stilgevallen :-D , dus nu gekozen voor de "L". Maar op de laatste 25 heb ik het toch weer moeilijker gehad, denk dat het gewoon eigen is aan het parcours. Je komt van een hele tijd glooiend terrein op een zwaarder parcours en dat voel je toch in de benen...
Spijtig genoeg had ik te laat betaald waardoor ik in de 3e box moest starten, toch nog veel file gehad :( maar voor volgend jaar is dat opgelost want ben nog als 49e geindigd dus normaal de eerste box?

Gratis pasta was ravioli uit blik dus daar heb ik niet van kunnen genieten daar ik vegetarisch eet :roll: dus heel de rit aan dat bord pasta zitten denken voor niks :lol:
alsof er in raviolo in blik echt vlees zit :wink:
das gewoon het gedacht !
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

de xxl gereden en met de nieuwe startlus rond Houffalize is het inderdaad beter. Wel tevreden dan ik modder banden heb gelegd want kon met veel vertrouwen snel afdalen. Meerdere keren haasje over met betere vrouwelijke klimster.
ben wel halfweg ook misselijk geworden, steeds oprispingen en voelde me niet goed. Doorrijen dan maar want het terrein lag er na al de regen nog goed berijdbaar bij. Juist aan technische gedeelte brak mijn ketting en heb dan maar gelopen, beetje Duatlon training gebruikt.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

De L gereden en na 10km beseft dak mijn benen thuis vergeten was

De collega was een box later vertrokken en na 20km kwam hij al voorbij #-o ,dat was effe slikken maar Ok verder gereden

Deftig parcours voor de slechte benen ,elke plas doorgereden en niet via het stukje bos en wachten en daardoor telkens veel man voorbij

Geen bevoorrading gedaan en met ondanks slechte benen tevreden over de finish gebold in 4h 32min ,had 5h gegokt dus was ik tevreden

60de plaats dus ben ik dik tevreden
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

uncle sam wrote:Ik ga ook plooien. De goesting is compleet weg om nu reeds een winterrit te rijden.
Hf iedereen die toch gaat en wees voorzichtig :wink:
Ten onrechte... Ik heb een uur voor het eind een seireuze vlaag op mijn dak gekregen, maar tegen dan ging jij al lang binnen zijn... Alles zeer goed berijdbaar...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Voor de 2e keer de XL gedaan, en kheb mijn deel gehad... Na een km of 8 lek gereden in een beekje, melk deed zijn werk maar toch wat tijd verloren om de band weer op druk te krijgen... Dan weer kunnen verder rijden aan 15km/h gem, tot ik aan halverweg last begon te krijgen van chainsuck en zowat iedere steile helling te voet naar boven moest... Waarschijnlijk daardoor last gekregen van krampen en dan nog eens op mijn smikkel gegaan in een beklimming met boomwortels... En nog een serieuze vlaag op mijn dak tijdens het laatste uur... En nog op mijn muil gekregen van een over-enthousiaste voetbalsupporter aan de laatste bev, khad blijkbaar gehaperd (lees: hij reed me net niet omver) aan zijn spiegel... Maar twas plezant zeg! Parcours is idd minder technisch dan RDHF of Cîmes de Waimes of Achouffe, meer vergelijkbaar met een gewone BLOSO-route denk ik... Volgend jaar met een droog parcours en wat minder materiaalpech proberen onder de 6h te duiken (kwestie van een doel te stellen)... Ook nog een dikke proficiat aan ploegmaat Tubeken die op zijn debuut-Houffa beslag wist te leggen op 115e plaats in de L... En bedankt aan de 2 keybones-medewerkers die wat olie geleend hebben... Tot volgend jaar!!

Gegevens: http://connect.garmin.com/activity/46827592
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

XXL uitgereden in 7u21. Meer dan 2 uur achter de eersten, en had dan ook een complete off day.
Geen probleem, kan gebeuren.
Dat ik in het klassement als DSQ sta, is wel een probleem. Ik heb alles mooi gereden, m'n gps track komt perfect overeen met die van de organisatie maar toch DSQ.
Blijkbaar heeft m'n chip geen signaal gegeven aan de voorlaatste mat. En blijkbaar ben ik niet de enige want er zijn er nog 5 à 10 andere die DSQ staan met laatste controle ontbrekend....
Dikke kak, was wat ziek en ik heb deze toer rustig uitgepeddeld om m'n puntjes voor O2MC te krijgen. Niks dus.
Dan betaal je al veel geld (geel probleem, maar dan verwacht ik wel dat je waar krijgt voor je geld!) en dan werkt die chip niet.
Balen!
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Jeanke6 wrote:XXL uitgereden in 7u21. Meer dan 2 uur achter de eersten, en had dan ook een complete off day.
Geen probleem, kan gebeuren.
Dat ik in het klassement als DSQ sta, is wel een probleem. Ik heb alles mooi gereden, m'n gps track komt perfect overeen met die van de organisatie maar toch DSQ.
Blijkbaar heeft m'n chip geen signaal gegeven aan de voorlaatste mat. En blijkbaar ben ik niet de enige want er zijn er nog 5 à 10 andere die DSQ staan met laatste controle ontbrekend....
Dikke kak, was wat ziek en ik heb deze toer rustig uitgepeddeld om m'n puntjes voor O2MC te krijgen. Niks dus.
Dan betaal je al veel geld (geel probleem, maar dan verwacht ik wel dat je waar krijgt voor je geld!) en dan werkt die chip niet.
Balen!
ik zou gewoon een mailtje sturen naar O2 bikers met je GPS profiel en volgens mij geven ze wel je punten voor het O2MC classement :wink:
Post Reply