Zo 29/08/2010 Zottegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

jerommeken wrote:
Frankiebis wrote:Enkele minpuntjes:
- toen we de 2de keer aan de bevoorrading te Michelbeke kwamen was het food tijdelijk uitgeput. Blijkbaar waren er meer deelnemers dan geanticipeerd. Logisch als je het mij vraagt want dit is een miskende TT!
- de afspuitstand was niet goed gepositioneerd want deze was rond 1200 een modderpoel geworden.
Ik ga er nog enkele aan toevoegen :
- teveel verhard
- te weinig testosteron-stukjes

compleet choco binnengekomen.
Iedereen klaagt van teveel verhard...laat het es 2 weken regenen en iedereen zal content zijn met een recuperatiestukje, alles loopt momenteel heel vlot door de droge ondergrond!

Nogal een geluk dat er volgens u ni teveel van die twee genoemde punten inzaten, of we moesten u komen takelen met de chocopot-takelmobiel! :-D :-D
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

De 40 gedaan ipv de geplande 65, last aan de rug en de regen begon te komen in de namiddag :-?

Mooie regio, goede on/offroad verhouding, een paar x op iemand zijn oprit gezeten door iets te vroeg geplaaste pijlen te snel te volgen, voor de rest vlot te volgen.

Goeie organisatie, zeer vriendelijk, hier zien ze me volgend jaar terug =D>
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ralphke wrote:Deze morgen samen met mijn schoonbroer vertrokken voor de 70km.
Na 22km was de pret al gedaan want mijn ketting is gebroken.
Heel jammer want ik wist dat dit een leuke rit ging worden!

Nuja, niet veel aan te doen zeker :-?
Gij hebt toch ook geen chance hé :wink: :cry: :-D
stef2
Mountainbiker

Post by stef2 »

Ook deze morgen vertrokken om 6h45,uit Beerem samen met de buurman.
Gekozen voor de 65km,die uiteindelijk 70km waren aan een avg van 20.9km, ik vond het een
zalige toer met mooie vergezichten,en veel kerkwegeltjes .
Geen probleem gehad met de bevoorading.Wel niet veel volk tegengekomen op de 65 geen eingelijk,ik denk dat de meeste de 40km
gekozen hebben.
Als ze deze rit de zaterdag geven ,zal er misschien meer volk zijn voor de grotere afstand.
Dus bij deze, voor herhaling vatbaar . :-)

GR Stef
Last edited by stef2 on Sun 29 Aug 2010 22:59, edited 1 time in total.
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

timdelma wrote:

neenee, WIJ (schoonbroer en ik) hebben geen chance :lol:
ben na vorige week speciaal ne camelbak gaan halen met reservemateriaal enz...
en dan vandaag dit!
Ben echt niet van plan een reserveketting mee te sleuren :lol:

heb jij gereden?
B.ART
Mountainbiker

Post by B.ART »

hallo allemaal ,
heb deze morgen de 65 gedaan allé ja de 60 heb moeten afslaan moest op tijd thuis zijn gingen nog weg ,
proficiat aan de organisatie het was een zeer mooie rit op af
niet veel volk gezien onderweg , wat betreft aan onze pechcollega , ge moet geen ketting meenemen , maar een schakel van sram , past op schimano ketting , is direct gemaakt en kan alle momenten uit elkaar gehaald worden om te kuisen :bounce:
heb de rit alleen gereden vandaag , een geluk dat ik mijn ipod meehad , zou graag een beetje companie hebben zo kan men nog eens lachen niet ?
allé t'is te hopen dat de parcours er zo goed blijven uitzien
:drunk:
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

B.ART wrote:wat betreft aan onze pechcollega , ge moet geen ketting meenemen , maar een schakel van sram , past op schimano ketting , is direct gemaakt en kan alle momenten uit elkaar gehaald worden om te kuisen :bounce:
thx voor de tip!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Ralphke wrote:
B.ART wrote:wat betreft aan onze pechcollega , ge moet geen ketting meenemen , maar een schakel van sram , past op schimano ketting , is direct gemaakt en kan alle momenten uit elkaar gehaald worden om te kuisen :bounce:
thx voor de tip!
Beter een multitool met kettingpons meepakken. Als ge pech hebt moet ge een kapotte schakel verwijderen en zonder kettingpons zal dat een zware bevalling zijn.
Topeak-multitools zitten meestal in een etui waar ge nog een powerlink in kwijt kunt. Twee vliegen in ...
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

SUPER-tocht.

Juist 1x mis-gereden bij het binnenkomen van het muziekbos (rechtdoor gereden - cool downhill stukske btw) tot a/d treinsporen. Op het laatste afgeslaan omdat we het weer niet meer betrouwden (na 78km) en toen stonden er op de GPS al een 1250hm's, dus de volle 95 zal er nog wel een eindje bopven gezeten hebben. Niettemin vond ik het een leuke tocht met mooie vloeide afdalingen, techische en pittige klimmetjes en een ondergrond die veel beter lag dan verwacht.
Ralphke wrote: Ben echt niet van plan een reserveketting mee te sleuren :lol:
Een hele ketting meenemen is idd gekkenwerk. Als ik je een tip mag geven, schaf U een quick-link of 2-3 aan en neem dat mee. Dat werkt perfect/ Al m'n kettingen zijn ermee samengesteld en heb nog nooit miserie gehad. Bij breuk met een ketting-pons stukske eruit, quick-link ertussen en binnen de 5 min ben je ter a/h bollen.

GReetz,

S.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ralphke wrote:
timdelma wrote:

neenee, WIJ (schoonbroer en ik) hebben geen chance :lol:
ben na vorige week speciaal ne camelbak gaan halen met reservemateriaal enz...
en dan vandaag dit!
Ben echt niet van plan een reserveketting mee te sleuren :lol:

heb jij gereden?
Zoals hier al aangehaald: een paar schakels meenemen + een kettingpons. Ik heb een goedkope multitool met een ponske in. Handig...

Ik heb gisteren 57km in Lebbeke gereden. Mijn eerste echte keer over de 50 km :lol: Was de moeite...
Heb nog getwijfeld over Zottegem, maar ik wou daar zeker de 65km doen met Livierenbos en consoorten, maar dat is nog net iets te ver/lang voor mij :wink: De 40km sprak me niet echt aan...
Post Reply