Als ik een volgende keer een marathon ga rijden, hoop ik dat er wat meer techniek en singletracks inzitten. Wie mij iets kan aanraden mag het me altijd laten weten.
Houffamarathon 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
houffamarathon
Voor mij was het na de Ardennes Trophy in La Reid de tweede marathon ooit. En wat betreft parkoers (75km) was dit toch wel een tegenvaller.... Technische afdalingen: nihil (op het laatste stuk na : enkele mini-afdalingen). En veel nagedacht is er bij de organisatie ook niet : start over brede banen waar je met 10 man langs elkaar kan klimmen en dan linksaf op een singletrack
. Het was wel perfect afgepijld en de bevoorradingen waren voor mij ook dik in orde.
Als ik een volgende keer een marathon ga rijden, hoop ik dat er wat meer techniek en singletracks inzitten. Wie mij iets kan aanraden mag het me altijd laten weten.
Last edited by learn2fly on Sun 29 Aug 2010 21:59, edited 1 time in total.
kijk ik wil hier niemand kwetsen of zeker niet uit de hoogte doen (heb het tenslotte zelf ook al doende geleerd), maar tis gewoon levensgevaarlijk als je zo'n afdaling neemt en er staan er daar plots een aantal te voet. Er is er daar een paar meter achter mij ook 1 in decor gegaan, en volgens mij moest de ambulance er aan te pas komen.gedewe wrote:G love ge hebt misschien gelijk dat die mindere goden daar nr beneden moeten , de meesten zijn geen klassementsrijders maar we zijn ook mensen ,
ikzelf ben 47 jaar en rijd maar 1 zo'n marathon op het jaar . Misschien eens zelf initiatief nemen en de organisatie een voorstel doen .
Oplossing, tsja een beetje moeilijk, maar als je de kortste afstand er al niet meer door stuurt denk ik toch dat er al een groot stuk van het probleem opgelost zal zijn.
XXL uitgereden. En ik vond het eigenlijk wel modderig, ttz ongeveer de helft van het parcours was schaatsen en schuiven, de andere helft was inderdaad schotter-achtig. Moet er wel bij zeggen dat ik met Maxxis Crossmark reed (wel op lage bandendruk). Ik ben zowieso geen modderrijder, dus misschien een kwestie van perceptie. Volgens mij een heel natte en vettige editie. Goed aangekomen al bij al, niet volledig paraplu gereden. Toch anderhalf uurtje regen gehad, wat de laatste 20 km opnieuw omtoverde in een modderbad en de moraal de kop induwde. Maar kom, alweer een ervaring rijker. Mooie marathon toch, en voor mij technisch genoeg.
- veldegemnaere
- Mountainbiker
Post by veldegemnaere »
in plaats van 75 moet je dan 125km rijden dan zal je een ander parcour krijgen
De "tragere "rijders vind ik eigenlijk niet zo storend;diegene die te overmoedig proberen te zijn daarentegen!!M'n bikepartner werd voorbijgestoken door één van de gasten die vinden dat het soms niet snel genoeg gaat en werd gewoonweg van de baan gereden op een singletrack met als gevolg samen tegen de grond ,pijnlijk bovenbeen en cadans-meter verloren.Dus als iemand deze gevonden heeft??Voor derest vond ik het een geslaagde editie,jammer van de regen voor wie erin heeft moeten rijden.
Ik wil daar toch iets op zeggen, ik heb alle respect voor iedereen, ook ver de tragere rijders, maar ik doe de 125km en in een single-track rijdt er een tragere deelnemer van de 100km voor mij, ik vraag beleefd tot 3x toe om mij door te laten maar weigert datjean wrote:De "tragere "rijders vind ik eigenlijk niet zo storend;diegene die te overmoedig proberen te zijn daarentegen!!M'n bikepartner werd voorbijgestoken door één van de gasten die vinden dat het soms niet snel genoeg gaat en werd gewoonweg van de baan gereden op een singletrack met als gevolg samen tegen de grond ,pijnlijk bovenbeen en cadans-meter verloren.Dus als iemand deze gevonden heeft??Voor derest vond ik het een geslaagde editie,jammer van de regen voor wie erin heeft moeten rijden.
jean het was ni u maat !!!
De thuisblijvers hadden ongelijk. Vandaag de XL gereden en pas na de aankomst een goede regenbui over mij gekregen. De organisatie leert elk jaar bij en dat merk je aan de afpeiling, de verschillende startprocedures en parcours. Bevoorradingen waren echte buffetten en de afpijling was meer dan behoorlijk en een warme pasta nadien. Was wel helemaal leeg gereden. Proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar.
Re: houffamarathon
Raid des Haut Fagnes in Malmedy, nog mooier en technischer dan de Ardennes Trophy.learn2fly wrote: Als ik een volgende keer een marathon ga rijden, hoop ik dat er wat meer techniek en singletracks inzitten. Wie mij iets kan aanraden mag het me altijd laten weten.