spannende en uitdagende tracks in ardennen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
aquila30
Mountainbiker

spannende en uitdagende tracks in ardennen

Post by aquila30 »

Beste bikers,
Wij zijn een groepje bikers die van een uitdagingen houden. Zomer 2011 gaan we dan ook voor het eerst biken in Oostenrijk... Afgelopen jaren hebben we meerdere weekenden doorgebracht in de Ardennen. De eerste keer gewoon de standaard routes, dat was mooi. Tot we een garmin 705 aangeschafte. De eerste keer dat we met de garmin naar de ardennen gingen was in Vielsam, aldaar een route gefietst buiten de standaard paden, veel singeltracks en wandelpaden, echt top. Tot we afgelopen voorjaar naar malmedy gingen, aldaar alle dagen buiten de aangewezen mtb paden gefietst dat was echt helemaal top.....

Aangezien we komend voorjaar weer van plan zijn om naar de ardennen te gaan om ons voor te bereiden op te alpen, zijn we op zoek naar een plaats waar veel van dit soort uitdagende paden en wandelpaden voorhanden zijn. IK heb al heel wat op internet gezocht, echt zonder resultaat. Houffalize lijkt me wel een mooie optie...er staan wel een aantal tracks op internet maar ik weet niet of deze aan onze voorwaarden voldoen....

Heeft iemand van jullie nog van dit soort gps tracks voorhanden? of nadere tips... ik hoor het graag....mag ook Duitse Eifel zijn.

Gr Dave
ridley
Mountainbiker

Post by ridley »

Ik vertrek 10 september naar eiffel gebied in Duitsland. Heb ook al wat liggen zoeken voor een paar gps tracks maar nog niks gevonden :( Dus moest ge er nog tegen komen... altijd welkom :wink:
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

ridley
Mountainbiker

Post by ridley »

Merci voor de tip :wink:
aquila30
Mountainbiker

Post by aquila30 »

Deze sites had ik reeds gevonden....maar hoe weet ik nou of de routes op deze sites uitdagend zijn.....
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Wat is uitdagend voor jou?
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

aquila30
Mountainbiker

Post by aquila30 »

_alain_ wrote:Wat is uitdagend voor jou?
Wat is uitdagend dat is een moeilijk vraag, want dat begrijp is vor een ieder anders. Ik bedoel daar eigenlijk mee te zeggen....
-niet enkel en alleen vaste mtb paden
- veel singeltracks
- mooie steile afdaling, maar geen downhill
- mooie technische klimstukken
- enkele looppassages
- veel hoogtemeters
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

aquila30 wrote:
_alain_ wrote:Wat is uitdagend voor jou?
Wat is uitdagend dat is een moeilijk vraag, want dat begrijp is vor een ieder anders. Ik bedoel daar eigenlijk mee te zeggen....
-niet enkel en alleen vaste mtb paden
- veel singeltracks
- mooie steile afdaling, maar geen downhill
- mooie technische klimstukken
- enkele looppassages
- veel hoogtemeters
dan kom je met www.solosride.be wel aan je trekken
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Als je van singletracks houdt moet je zeker eens de bij bikers iets minder bekende streek rond Chimay en Couvin proberen.
Heel veel bossen, singletracks en boomwortels daar.
Als je wil kan ik je twee schitterende gps-tracks bezorgen waarmee je je zeker niet zult vervelen daar!
Post Reply