Houffamarathon 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
van het weer nietsaantrekken als je hebt betaald voor deelname.
het is dan wel een heel pak zwaarder (veengrond zuigt aan), maar des te groter is de voldoening nadien en je hebt misschien je grenzen weer wat verlegt.
denk aan dit gezegde : nen echte biker moet daar tegen kunnen
het is dan wel een heel pak zwaarder (veengrond zuigt aan), maar des te groter is de voldoening nadien en je hebt misschien je grenzen weer wat verlegt.
denk aan dit gezegde : nen echte biker moet daar tegen kunnen
Inderdaad vannacht een pak regen gevallen, maar de omstandigheden zullen hierdoor niet zozeer verergerd zijn.
Gisteren eens een testritje gedaan, oa stuk van het parcours van de XXL richting Engreux. Eerst in omgekeerde richting naar de Ourthe gereden en dan de klim terug naar omhoog (150hm). Daarna een ander pad gevolgd naar beneden terug aan de Ourthe, een stuk naast de Ourthe gereden (incl boomwortels) en dan vastgereden en rechtsomkeer gemaakt terug hetzelfde pad omhoog (180hm). Ik reed vooraan met BP Xtrac (1,7 bar) achteraan The Raven 2.2 (1,4 bar). Nergens in de problemen geraakt, enkel de eerste meters vanuit het dal waren zwaar, maar geen voetje moeten zetten. De boomwortels die liggen er spekglad bij, en daar geen risico genomen (voor zondag). De eerste 40hm uit het dal is het zeer soppig, in de bochten schoof ik al dalend wat weg, maar toch nog genoeg grip om niet volledig weg te schuiven. Tijdens het klimmen, voel je het achterwiel soms eens overslaan, maar ook hier genoeg grip om geen voet op de grond te zetten. Eénmaal voorbij het natste stuk zijn er totaal geen problemen meer. Op de vlakkere stukken liggen wel enorm véél plassen, dus het water gaat van beide kanten komen zondag
Morgen kies ik voor MK vooraan en RK achteraan, een modderprofiel is voor mij niet echt nodig!
Momenteel is het droog en het ziet er naar uit dat het een tijdje zo zal blijven.
Gisteren eens een testritje gedaan, oa stuk van het parcours van de XXL richting Engreux. Eerst in omgekeerde richting naar de Ourthe gereden en dan de klim terug naar omhoog (150hm). Daarna een ander pad gevolgd naar beneden terug aan de Ourthe, een stuk naast de Ourthe gereden (incl boomwortels) en dan vastgereden en rechtsomkeer gemaakt terug hetzelfde pad omhoog (180hm). Ik reed vooraan met BP Xtrac (1,7 bar) achteraan The Raven 2.2 (1,4 bar). Nergens in de problemen geraakt, enkel de eerste meters vanuit het dal waren zwaar, maar geen voetje moeten zetten. De boomwortels die liggen er spekglad bij, en daar geen risico genomen (voor zondag). De eerste 40hm uit het dal is het zeer soppig, in de bochten schoof ik al dalend wat weg, maar toch nog genoeg grip om niet volledig weg te schuiven. Tijdens het klimmen, voel je het achterwiel soms eens overslaan, maar ook hier genoeg grip om geen voet op de grond te zetten. Eénmaal voorbij het natste stuk zijn er totaal geen problemen meer. Op de vlakkere stukken liggen wel enorm véél plassen, dus het water gaat van beide kanten komen zondag
Morgen kies ik voor MK vooraan en RK achteraan, een modderprofiel is voor mij niet echt nodig!
Momenteel is het droog en het ziet er naar uit dat het een tijdje zo zal blijven.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Merci RigolleM,ge hebt me overtuigd,ik ga me seffens nog inschrijven voor de XXL.
Al bij al toch redelijk goede vooruitzichten...! Thx voor de update RigolleM!!!RigolleM wrote:Inderdaad vannacht een pak regen gevallen, maar de omstandigheden zullen hierdoor niet zozeer verergerd zijn.
Gisteren eens een testritje gedaan, oa stuk van het parcours van de XXL richting Engreux. Eerst in omgekeerde richting naar de Ourthe gereden en dan de klim terug naar omhoog (150hm). Daarna een ander pad gevolgd naar beneden terug aan de Ourthe, een stuk naast de Ourthe gereden (incl boomwortels) en dan vastgereden en rechtsomkeer gemaakt terug hetzelfde pad omhoog (180hm). Ik reed vooraan met BP Xtrac (1,7 bar) achteraan The Raven 2.2 (1,4 bar). Nergens in de problemen geraakt, enkel de eerste meters vanuit het dal waren zwaar, maar geen voetje moeten zetten. De boomwortels die liggen er spekglad bij, en daar geen risico genomen (voor zondag). De eerste 40hm uit het dal is het zeer soppig, in de bochten schoof ik al dalend wat weg, maar toch nog genoeg grip om niet volledig weg te schuiven. Tijdens het klimmen, voel je het achterwiel soms eens overslaan, maar ook hier genoeg grip om geen voet op de grond te zetten. Eénmaal voorbij het natste stuk zijn er totaal geen problemen meer. Op de vlakkere stukken liggen wel enorm véél plassen, dus het water gaat van beide kanten komen zondag![]()
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
wel leuk is de Start : eerst in de straaten crossen :)
maar weet iemand hoe lang en hoe steil die eerste klim is ?
(dan moet ik het morgen niet vlug gaan ondekken)
maar weet iemand hoe lang en hoe steil die eerste klim is ?
(dan moet ik het morgen niet vlug gaan ondekken)
-
BelAir_500
- Mountainbiker