fietsen op aanhangwagen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

geitenboer wrote:Hallo, ons gezin heeft de smaak van het fietsen ook te pakken, maar dit brengt enige praktische problemen met zich mee namelijk het volgende.
We willen wel eens wat in andere streken gaan fietsen maar dan wordt het vervoeren van 4 fietsen er niet simpeler op.
Ik heb enige jaren ook dat probleem gekend, 4 fietsen en koffer vol laden etc..was dus niet mogelijk.
Deftige fietsaanhangwagens vind men niet makkelijk, ja zo voor een 12 of meer. Maar om 4 fietsen zijn het meestal die met kleine wieltjes etc…
Dus mijn eerste was zo een model
http://fiets.marktplaza.be/aanhangers_k ... 005075.htm
Heel goed als je maar een beetje rondtoert in de omgeving. Zelf ben ik er net geteld 1 keer mee weg geweest en heb ze onmiddellijk weer verkocht. Het koste veel geld en vind het voor zijn geld echte prullen.
Nu is mijn vraag weet er iemand of er een constructie bestaat om 4 fietsen op een aanhangwagen te plaatsen ? En dan bedoel ik niet hup fietsen erop gooien spanband erover en vertrekken maar.
Ik zoek een degelijke constructie waarbij de fietsen mooi rechtop staan zoals op een fietsendrager.

Ik ben nu wel een handige harrie, maar ik pieker nu al dagen hoe ik iets deftig in elkaar kan steken en wat ok nog makkelijk te verwijderen is want de aanhangwagen moet ook nog voor wat anders dienen.

Dus alle tips welkom !! :wink:
Na lang denken etc…ben ik tot besluit gekomen dat ik nog enkel iets deftigs en stevig wou.
Omdat men het nergens kan kopen moet men het zelf maken. Ik heb dus een aanhangwagen gekocht en deze zelf omgebouwd. Heb er oude dakdragers om gemonteerd en op deze dakdragers de Thule Pro Ride 591 gemonteerd, 4 stuks dus. Toen koste die dragers in Belgie minstens 129 euro, via ebay Duitsland had ik ze alle 4 voor slechts 205 euro incl. verzendkosten.

Deze aanhangwagen is echt super, beweegt niet op de weg, de fietsen zitten goed vast zonder dat ze beschadigd worden. En als mijn kids niet meegaan op verlof demonteer ik in een wip de 2 middelste dragers en zet ik er mijn skibox op. IK zou ze niet meer kunnen missen.

Heb er eigenlijk geen deftige foto van, maar via deze heb je al een beetje een gedacht. Die met de skibox moet je niet kijken op de bodem, had materiaal mee van in het zuiden dat men hier niet kan kopen. Dus daar dient ze voor mij ook nog voor…)) Ook is ze zeer ligt en voel je ze niet aan de wagen en je kan rijden zo snel je wenst.

Als je wenst neem ik er een betere foto van

(de eerste keer had ik een spanriem aan de wielen achteraan gedaan. Was dus niet nodig en ben nu al zeer veel naar het zuiden gereden enkel vast in de dragers zonder spanriem).

Image
Image
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

bij die heb ik de dragers gekocht, ze zijn inmiddels wel duurder geworden #-o

http://cgi.benl.ebay.be/4-x-Thule-ProRi ... beh%C3%B6r
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

Fred83 wrote:bij die heb ik de dragers gekocht, ze zijn inmiddels wel duurder geworden #-o

dat begint erop te gelijken =D>
Dus die dragers is het pakket met bandengoot en beugel om fiets vast te zetten ? Als ik er zo 4 koop en deze op mijn aanhangwagen monteer moet dit dus stevig genoeg zijn ?
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

heb je soms ook ervaring met de freeride van thule ? Hoe heb jij de prorides vastgezet op de aanhangwagen ?
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

heb je soms ook ervaring met de freeride van thule ? Hoe heb jij de prorides vastgezet op de aanhangwagen ? Ik wil een systeem dat makkelijk terug te verwijderen is zodat ik de aanhangwagen terug normaal kan gebruiken indien nodig.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

geitenboer wrote:
Fred83 wrote:bij die heb ik de dragers gekocht, ze zijn inmiddels wel duurder geworden #-o

dat begint erop te gelijken =D>
Dus die dragers is het pakket met bandengoot en beugel om fiets vast te zetten ? Als ik er zo 4 koop en deze op mijn aanhangwagen monteer moet dit dus stevig genoeg zijn ?
Zo is het, ik heb die Thule dragers gemonteerd op een oud stel dakdragers dat ik nog had liggen.

Die Thule's zijn echt zeer licht en super goed en makkelijk in gebruik.
Ook beschadigen ze je frame etc... niet.
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

ok dank je wel, dus dan heb ik enkel nog 2 dakdragers nodig ? Dat lijkt me idd een ideaal systeem, en een kleine investering waard.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

geitenboer wrote:heb je soms ook ervaring met de freeride van thule ? Hoe heb jij de prorides vastgezet op de aanhangwagen ? Ik wil een systeem dat makkelijk terug te verwijderen is zodat ik de aanhangwagen terug normaal kan gebruiken indien nodig.
De freeride van thule laat je beter waar ze zijn. Heb die ook eens gehad en ik persoonlijk vond het maar niets. Ook als ik me niet vergis ging zelf mijn frame niet tussen de bevestiging van de drager (ging niet ver genoeg open).

Ik weet niet wat voor aanhangwagen je hebt. Mijn dakdragers heb ik met rivetten vast gemaakt. Dus die kan ik niet zomaar afnemen of ik moet ze uitboren. De thule dragers kan ik er op 5min allemaal afnemen.

Als jij ook de dakdragers er makkelijk wil afnemen zou ik deze vijzen. Weet niet welk type voet je hebt, die van mij waren om op het dak te vijzen. Dus in elke voet waren twee gaten. Als die van jou ook zo zijn boor je in je aanhangwagen al de gaten en las daar mooi over een degelijke moer. Draad tappen is niet aangeraden. Het aluminium van de aanhangwagens is niet ok daarvoor. Natuurlijk moet je alu kunnen lassen.
Maar je kan ze nog op weel andere manieren monteren zodat je ze makkelijk kan afnemen.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

geitenboer wrote:ok dank je wel, dus dan heb ik enkel nog 2 dakdragers nodig ? Dat lijkt me idd een ideaal systeem, en een kleine investering waard.
Ik heb hier nog dakdragers liggen, je mag die anders hebben voor niks.
Goedkoper kan ik ze niet laten.
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

Fred83 wrote:
geitenboer wrote:ok dank je wel, dus dan heb ik enkel nog 2 dakdragers nodig ? Dat lijkt me idd een ideaal systeem, en een kleine investering waard.
Ik heb hier nog dakdragers liggen, je mag die anders hebben voor niks.
Goedkoper kan ik ze niet laten.
Dat is idd niet veel =D> verkocht !!! kunnen de pro rides daar makkelijk op ?
Mijn aanhangwagen is enkelvoudige as zoals die van jou maar dan wel nog met de houten bekisting eromheen.
Van waar ben je en kan ik die dakdragers komen afhalen eventueel (uiteraard betaal ik er wel iets voor).
Ik heb intussen de dragers gevonden op een duitse site voor 79 euro/stuk.
met nam deze site http://shop.aubu.de/catalog/index.php?A ... b0261d349a

Je hebt toevallig nog niets gekocht hier ?
Post Reply