Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

samen met beasty gaan rijden, en tot 2 conclucies gekomen: 1 mijn banden op een natte kluis zijn niks waard, 2: een voorderrie plooit nog gemakkelijk

was sjiek, tot de schoen van beasty brak, en dan na een half uurtje zoeken naar het stukje, 20m verder, derrie gebroken

al bij al was het goed, sjiek, lastig, en de klim die prideandglory zei, heeft beasty op gereden =D>
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

prideandglory1891 wrote:
sebbe_vtt wrote:Wou vandaag groen (geel) groen, blauw rood doen. Deze morgen track op edge gezet dacht ik. Blijkbaar niet goed wakker want aan panorama aangekomen geen track te vinden in m'n toestel. Net als 4j geleden (zonder gps) niet geluk om blauw te rijden. Toen geen blauw pijltje gezien, nu wel het 1ste maar geen 2de gevonden. Als ik nu kijk naar de kaart zat ik wel goed en moest ik gewoon doorrijden. Dat geel is inderdaad een tof parcourke. Maar ik dacht direct, "ik moet een oproep doen op't forum om daar meer mensen door te jagen, zodat die begroeing minder is.
Ik was content dat ik beenstukken aanhad deze morgen :-D

Daarna nog wat hors piste gedaan, machtige klimmen gedaan in't bos. Waaronder 1 waar m'n garmin flipte denk ik. Ik ben niet boven geraakt, m'n garmin gaf 50% aan. t was heel steil maar 50% is er toch wat over. Kluis is toch leuk parcourske
Een van de steilste klimmen die ik daar weet liggen kan je vinden, als je, "den torre" offroad afdaalt, beneden naar links en op het einde links meedraaien, het draaihekken passeren en 100 meter verder eens links naar boven kijken. Is goed te doen, als je uw voorwiel op de grond kan houden. Succes :wink:
Beelden van de klim via pb :lol:
Heb deze vande zomer ook gevonden :)!Na een paar x proberen moet da lukken ze :bounce: !
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Vandaag de 2.03 route gestart aan de startplaats, maar na een 4 tal km al enkele keren fout gereden en moeten terugkeren. Het gras is veel te lang en de struiken staan te hoog en voor de bordjes.

Dan maar de Bloso route gereden. Op het einde van de groene lus net na de Vierschaar is de route veranderd. De beruchte afdaling met de 'barricades' zijn ze onderhanden aan het nemen; redelijk wat bomen liggen omvergezaagd. De pijltjes werden verplaatst naar een padje aan de linkerzijde.
Wat ze precies met de afdaling gaan doen is mij nog een raadsel...
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

volgens mijne forummakker, naam ontsnapt mij efkes, ist daar aan da vliegveldje, naar links, waar de eigenaar, de weg heeft dichtgeketend, is mooie route! zou ze graag nog eens doen, met nog wat volk, en een deftige videocamera!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

zefii wrote:volgens mijne forummakker, naam ontsnapt mij efkes, ist daar aan da vliegveldje, naar links, waar de eigenaar, de weg heeft dichtgeketend, is mooie route! zou ze graag nog eens doen, met nog wat volk, en een deftige videocamera!
ZEfke toch, buiten dieje singletrack op de kluis zelf is er toch nie veel aan die gele route?
Kga u es meepakken é naar de kluis. Ik weet wel wa "geestiger" dingen dan die gele route :wink:

't Zal wel traag moeten want 3 maand stilliggen is niet bevorderlijk voor ne mens zn conditie :(
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

prideandglory1891 wrote:
zefii wrote:volgens mijne forummakker, naam ontsnapt mij efkes, ist daar aan da vliegveldje, naar links, waar de eigenaar, de weg heeft dichtgeketend, is mooie route! zou ze graag nog eens doen, met nog wat volk, en een deftige videocamera!
ZEfke toch, buiten dieje singletrack op de kluis zelf is er toch nie veel aan die gele route?
Kga u es meepakken é naar de kluis. Ik weet wel wa "geestiger" dingen dan die gele route :wink:
Laat maar weten wanneer je de Zefii meeneemt, ik heb ook wel zin om daar nog eens rond te rijden. :bounce:
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

waar en wanneer ?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

zefii wrote:waar en wanneer ?
Owow, kalm :-D
Mss zondag? Met fiets naar daar, LSD!!!!!! dus da's héél traag voor mij en daar toerke, ALS het niet regent
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Deze week 2 keer naar kluisbos geweest (nu het super droog ligt) en het is en blijft toch een zalig bos om in te mtb'en als je het mij vraagt.
We hebben geen bloso routes gevolgd maar als je het bos een beetje kent kan je je daar enorm amuseren.

Leuke (lange) afdalingen, steile technische klimmetjes,... :drunk:
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

ik zal morgen eens naar daar fietsen en een rondje bloso proberen te rijden of me te amuseren in da bos :lol:
Post Reply