Dan zou het best wel eens kunnen dat dat pijltje goed verstopt zit tussen de begroeiïng of zo want wij hebben net hetzelfde voorgehadmicro-be wrote: voor de rest heb ik enkel op het laatst een pijltje gemist om terug van blauw naar groen over te gaan en naar de start plaats terug te keren.
Kluisbergen - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ok, nu toch eventjes mijn mening kwijt over de gele route (2.03)
in het begin zeer leuk, offroad gehalte lag zeer hoog, maar vanaf je het kluisbos binnenkwam.. zag je al dat die route niet veel gereden werd.. (nochtans leuke route) maar dan begint de miserie, afstappen en je fiets gebruiken om de begroeiing/netels/dorens,.. tegen te houden... niet echt wat je verwacht als je gaat biken.. dan na de begroeiing uit te zijn, ga je op singletrack padjes richting voet van de kluisberg, daar ook beetje zoeken waar je best rijd... paadjes dichtgegroeid, dan kom je aan een maisveld, beneden het maisveldje een splitsing van wandeltocht/paard../bike tochten.. nou daar loopt het helemaal mis, dan zie je een pijltje rechtdoor.. rij je rechtdoor kom je op een stuk.. rechts veld, voor je vliegveld, links van je een afgesloten baan... geen pijltje te bespeuren, dan maar 5maal dat paadje gedaan om zeker te zijn van mezelf.. dan maar weg terug genomen, totaal niet wetende waar naar toe, plots in tegenrichting ook bikers, op dezelfde route weg kwijt.. na veel wikken en wegen dan toch maar stijle klim gedaan en uitgekomen aan de toren.. ok, daar wat rondgevraagd waar wat is.. dan zo de weg teruggevonden.. ligt het aan mij en worden de paden niet verzorgd, of worden ze gewoon niet gereden? ik hoop dat er snel verandering komt, is leuk parcours, maar missende pijltjes, en dicht begroeide stukken: neen, liever niet... ik wil anders ook wel eens de kluis samen onveilig gaan maken en het parcours terug heropbouwen, en het missende pijltje.. de weg zoeken, nu genoeg gezeverd... ik hoop dat iemand mee wil helpen het parcours zoeken..
in het begin zeer leuk, offroad gehalte lag zeer hoog, maar vanaf je het kluisbos binnenkwam.. zag je al dat die route niet veel gereden werd.. (nochtans leuke route) maar dan begint de miserie, afstappen en je fiets gebruiken om de begroeiing/netels/dorens,.. tegen te houden... niet echt wat je verwacht als je gaat biken.. dan na de begroeiing uit te zijn, ga je op singletrack padjes richting voet van de kluisberg, daar ook beetje zoeken waar je best rijd... paadjes dichtgegroeid, dan kom je aan een maisveld, beneden het maisveldje een splitsing van wandeltocht/paard../bike tochten.. nou daar loopt het helemaal mis, dan zie je een pijltje rechtdoor.. rij je rechtdoor kom je op een stuk.. rechts veld, voor je vliegveld, links van je een afgesloten baan... geen pijltje te bespeuren, dan maar 5maal dat paadje gedaan om zeker te zijn van mezelf.. dan maar weg terug genomen, totaal niet wetende waar naar toe, plots in tegenrichting ook bikers, op dezelfde route weg kwijt.. na veel wikken en wegen dan toch maar stijle klim gedaan en uitgekomen aan de toren.. ok, daar wat rondgevraagd waar wat is.. dan zo de weg teruggevonden.. ligt het aan mij en worden de paden niet verzorgd, of worden ze gewoon niet gereden? ik hoop dat er snel verandering komt, is leuk parcours, maar missende pijltjes, en dicht begroeide stukken: neen, liever niet... ik wil anders ook wel eens de kluis samen onveilig gaan maken en het parcours terug heropbouwen, en het missende pijltje.. de weg zoeken, nu genoeg gezeverd... ik hoop dat iemand mee wil helpen het parcours zoeken..
Dat de route niet echt onderhouden ligt daar ben ik mee akkoord al blijft het wel een leuke route.zefii wrote:ok, nu toch eventjes mijn mening kwijt over de gele route (2.03)
Er missen wel geen pijltjes, alleen is die weg die links van je ligt afgesloten voor auto's, als je goed kijkt zie je dat er aan de rechterkant van die afsluiting (als je er voor staat) dat er daar een klein baantje is waar je kan tussenkruipen en dan rijdt je richting vliegveld waar de route gewoon verder loopt.
-
sebbe_vtt
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash F1 2011,Mudbike: Pro winner rock shox sid team,
Wou vandaag groen (geel) groen, blauw rood doen. Deze morgen track op edge gezet dacht ik. Blijkbaar niet goed wakker want aan panorama aangekomen geen track te vinden in m'n toestel. Net als 4j geleden (zonder gps) niet geluk om blauw te rijden. Toen geen blauw pijltje gezien, nu wel het 1ste maar geen 2de gevonden. Als ik nu kijk naar de kaart zat ik wel goed en moest ik gewoon doorrijden. Dat geel is inderdaad een tof parcourke. Maar ik dacht direct, "ik moet een oproep doen op't forum om daar meer mensen door te jagen, zodat die begroeing minder is.
Ik was content dat ik beenstukken aanhad deze morgen
Daarna nog wat hors piste gedaan, machtige klimmen gedaan in't bos. Waaronder 1 waar m'n garmin flipte denk ik. Ik ben niet boven geraakt, m'n garmin gaf 50% aan. t was heel steil maar 50% is er toch wat over. Kluis is toch leuk parcourske
Ik was content dat ik beenstukken aanhad deze morgen
Daarna nog wat hors piste gedaan, machtige klimmen gedaan in't bos. Waaronder 1 waar m'n garmin flipte denk ik. Ik ben niet boven geraakt, m'n garmin gaf 50% aan. t was heel steil maar 50% is er toch wat over. Kluis is toch leuk parcourske
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Een van de steilste klimmen die ik daar weet liggen kan je vinden, als je, "den torre" offroad afdaalt, beneden naar links en op het einde links meedraaien, het draaihekken passeren en 100 meter verder eens links naar boven kijken. Is goed te doen, als je uw voorwiel op de grond kan houden. Successebbe_vtt wrote:Wou vandaag groen (geel) groen, blauw rood doen. Deze morgen track op edge gezet dacht ik. Blijkbaar niet goed wakker want aan panorama aangekomen geen track te vinden in m'n toestel. Net als 4j geleden (zonder gps) niet geluk om blauw te rijden. Toen geen blauw pijltje gezien, nu wel het 1ste maar geen 2de gevonden. Als ik nu kijk naar de kaart zat ik wel goed en moest ik gewoon doorrijden. Dat geel is inderdaad een tof parcourke. Maar ik dacht direct, "ik moet een oproep doen op't forum om daar meer mensen door te jagen, zodat die begroeing minder is.
Ik was content dat ik beenstukken aanhad deze morgen![]()
Beelden van de klim via pb
- BEASTY
- Mountainbiker
yep,prideandglory1891 wrote:Een van de steilste klimmen die ik daar weet liggen kan je vinden, als je, "den torre" offroad afdaalt, beneden naar links en op het einde links meedraaien, het draaihekken passeren en 100 meter verder eens links naar boven kijken. Is goed te doen, als je uw voorwiel op de grond kan houden. Successebbe_vtt wrote:Wou vandaag groen (geel) groen, blauw rood doen. Deze morgen track op edge gezet dacht ik. Blijkbaar niet goed wakker want aan panorama aangekomen geen track te vinden in m'n toestel. Net als 4j geleden (zonder gps) niet geluk om blauw te rijden. Toen geen blauw pijltje gezien, nu wel het 1ste maar geen 2de gevonden. Als ik nu kijk naar de kaart zat ik wel goed en moest ik gewoon doorrijden. Dat geel is inderdaad een tof parcourke. Maar ik dacht direct, "ik moet een oproep doen op't forum om daar meer mensen door te jagen, zodat die begroeing minder is.
Daarna nog wat hors piste gedaan, machtige klimmen gedaan in't bos. Waaronder 1 waar m'n garmin flipte denk ik. Ik ben niet boven geraakt, m'n garmin gaf 50% aan. t was heel steil maar 50% is er toch wat over. Kluis is toch leuk parcourske![]()
ik ga dat deze week eens proberen, zal geen probleem zijn denk ik.
dit weekeinde in malmedy gaan rijden daar een klim gedaan van 26% volgens gps (garmin edge 305) was wel puffen en blazen ze.
gr
beasty
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Veel succes alvast. Laat eens weten of het gelukt is.BEASTY wrote:yep,prideandglory1891 wrote:Een van de steilste klimmen die ik daar weet liggen kan je vinden, als je, "den torre" offroad afdaalt, beneden naar links en op het einde links meedraaien, het draaihekken passeren en 100 meter verder eens links naar boven kijken. Is goed te doen, als je uw voorwiel op de grond kan houden. Successebbe_vtt wrote:Wou vandaag groen (geel) groen, blauw rood doen. Deze morgen track op edge gezet dacht ik. Blijkbaar niet goed wakker want aan panorama aangekomen geen track te vinden in m'n toestel. Net als 4j geleden (zonder gps) niet geluk om blauw te rijden. Toen geen blauw pijltje gezien, nu wel het 1ste maar geen 2de gevonden. Als ik nu kijk naar de kaart zat ik wel goed en moest ik gewoon doorrijden. Dat geel is inderdaad een tof parcourke. Maar ik dacht direct, "ik moet een oproep doen op't forum om daar meer mensen door te jagen, zodat die begroeing minder is.
Daarna nog wat hors piste gedaan, machtige klimmen gedaan in't bos. Waaronder 1 waar m'n garmin flipte denk ik. Ik ben niet boven geraakt, m'n garmin gaf 50% aan. t was heel steil maar 50% is er toch wat over. Kluis is toch leuk parcourske![]()
dit weekeinde in malmedy gaan rijden daar een klim gedaan van 26% volgens gps (garmin edge 305) was wel puffen en blazen ze.
gr
beasty
- BEASTY
- Mountainbiker
geen zin om mee te gaan ?prideandglory1891 wrote:Veel succes alvast. Laat eens weten of het gelukt is.BEASTY wrote:yep,prideandglory1891 wrote:Een van de steilste klimmen die ik daar weet liggen kan je vinden, als je, "den torre" offroad afdaalt, beneden naar links en op het einde links meedraaien, het draaihekken passeren en 100 meter verder eens links naar boven kijken. Is goed te doen, als je uw voorwiel op de grond kan houden. Succes![]()
gr
beasty
BEASTY wrote:geen zin om mee te gaan ?prideandglory1891 wrote:Veel succes alvast. Laat eens weten of het gelukt is.BEASTY wrote: yep,
gr
beasty
wanneer, zou anders ook wel mee willen (als ik mag)
- BEASTY
- Mountainbiker
dat mag zeker, ik ben deze namiddag vrij of anders volgende week in de namiddag of de vooravond hangt van mijn werkploeg af. zie pb voor telefoonzefii wrote:BEASTY wrote:geen zin om mee te gaan ?prideandglory1891 wrote:Veel succes alvast. Laat eens weten of het gelukt is.
wanneer, zou anders ook wel mee willen (als ik mag)