Bedankt voor de tip, ik rij deze route ook regelmatig en ga het (voor de zoveelste keer) dan nog eens proberen om dit stijl stuk op te rijdenKoeneman wrote:Ha, blij te horen dat de pijtljes wat in orde zijn. Ik ben verantwoordelijk voor bepijling en berijdbaarheid en check toch maandelijks de volledige route. Dus als er opmerkingen zijn, ik lees ze en zorg dat het opgelost geraakt ..
Inderdaad, om het steile stuk achter de Kesterheide op te geraken: rechts net langs de prikkeldraad (dat ligt iets hoger dan links), zo ontwijkt ge de meest lastige wortels. Dan wat doortrappen tot het einde. Let wel op, een keer je door het bosje rijdt na het steile stuk moet je erna nog eventjes omhoog.
Zo lukt het mij toch telkens opnieuw.
Gooik - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
amai zo een werk wil ik ook wel...Koeneman wrote:Ha, blij te horen dat de pijtljes wat in orde zijn. Ik ben verantwoordelijk voor bepijling en berijdbaarheid en check toch maandelijks de volledige route. Dus als er opmerkingen zijn, ik lees ze en zorg dat het opgelost geraakt ..
zo zie je maar dat sommigen van hun hobby hun beroep kunnen maken hé...
- _Nico_
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)
Bloso Gooik
Gisteren Bloso Gooik groen+blauw+rood gereden met start aan den Haas. Tweemaal geen pijltjes gevonden aan een splitsing en uiteraard verkeerd gegokt, voor de rest leuk traject in een mooi landschap. Onderuit gegaan op "dèn beruchte" boomwortel op de Kesterberg, mm
, binnenkort nieuwe poging doen om dat venijnig stuk helling op te raken (hopelijk niet teveel modder na 't zware onweer van deze namiddag).
Re: Bloso Gooik
Den tweede keer is het ook ni gelukt maar wel niet gevallen_Nico_ wrote:Gisteren Bloso Gooik groen+blauw+rood gereden met start aan den Haas. Tweemaal geen pijltjes gevonden aan een splitsing en uiteraard verkeerd gegokt, voor de rest leuk traject in een mooi landschap. Onderuit gegaan op "dèn beruchte" boomwortel op de Kesterberg, mm, binnenkort nieuwe poging doen om dat venijnig stuk helling op te raken (hopelijk niet teveel modder na 't zware onweer van deze namiddag).
Binnekort een derde poging voor jou en tweede voor mij?
- MC Johan
- Mountainbiker
Je moet helemaal rechts blijven, op dat stukje van 40-50 cm breedte naast de weidedraad dat iets hoger ligt.Marhu wrote: Binnekort een derde poging voor jou en tweede voor mij?
Verder in 't zadel blijven zitten, helemaal op 't puntje vooraan en stoempen maar.
Op deze manier lukt het mij om er naar boven te rijden.
edit : ik zie nu dat deze tip hierboven ook al eens vermeld werd, sorry.
Hej, ik reageer wat laat, maar ik lees dit bericht nu pas. Kunt ge zo ongeveer zeggen waar die pijltjes ontbraken? De groene, blauwe of rode lus; in't begin of op het einde van die lus?_Nico_ wrote:Gisteren Bloso Gooik groen+blauw+rood gereden met start aan den Haas. Tweemaal geen pijltjes gevonden aan een splitsing en uiteraard verkeerd gegokt, voor de rest leuk traject in een mooi landschap. Onderuit gegaan op "dèn beruchte" boomwortel op de Kesterberg, mm, binnenkort nieuwe poging doen om dat venijnig stuk helling op te raken (hopelijk niet teveel modder na 't zware onweer van deze namiddag).
mountainbike route gooik
Gisteren heb ik via Haaltert(vanwaar ik afkomstig ben) en een stukje van de route van Ninove de blauwe en de groene route gedaan. Ik had wel een kaartje bij, op sommige plaatsen staan de pijltjes iets te laag of op een plek waar je ze niet verwacht, voorbij een bocht in een afdaling. Maar voor de rest was ik aangenaam verrast, het is eens wat anders dan de mountainbike routes in oost-vlaanderen. Ook ik heb het pad aan het motorcircuit te voet gedaan. Ook de splitsing van het groene en het rode circuit heb ik moeten afstappen, er stonden wagens in de weg, ik kon er niet tussen en ik was mijn snelheid kwijt.
Voor de rest chapeau.
Voor de rest chapeau.
Heb deze week een stukje gereden van dees route, en na restaurant het zwartschaap, waar men kort derna links moet heb ik geen pijltje gevonden.
Omdat het al een tijdje geleden was heb ik voor de zekerheid verdergereden langs straat, en heb dan uiteindelijk de volgende weggel links genomen richting terlostraat. Waar ik dan normaal moest uitkomen volgens mijn gedacht stond dus een pijltje te zien vanuit de richting zwartschaap.
Dit gewoon om te zeggen dat het pijltje direct na da restaurant ontbreekt...
Omdat het al een tijdje geleden was heb ik voor de zekerheid verdergereden langs straat, en heb dan uiteindelijk de volgende weggel links genomen richting terlostraat. Waar ik dan normaal moest uitkomen volgens mijn gedacht stond dus een pijltje te zien vanuit de richting zwartschaap.
Dit gewoon om te zeggen dat het pijltje direct na da restaurant ontbreekt...