Naam toertocht:
19de RINGKAROND
Vertrekuren:
07.30-12u00
Afstanden:
40-65-90km
Prijs:
€ 4
Adres:
Bevegemse Vijvers
Gemeente:
Zottegem
Vorig jaar:
1000 deelnemers
Wie een ervaring wil deling, be my guest :)
Zo 29/08/2010 Zottegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
legolas233
- Mountainbiker
Post by legolas233 »
Dit heb ik op hun website gevonden:
MOUNTAINBIKEN : 40/65/90km marathon (1000 hoogtemeters)
Dit zijn bewegwijzerde mountainbikeritten van ca 40, 65 en 90 km.
Wie hieraan wil deelnemen beschikt best over een degelijke ,goed onderhouden mountainbike, want de ritten gaan over veldwegen en moeilijker terrein.
40 km :doorkruist Erwetegem, St. Maria-Oudenhove, St. Goriks-Oudenhove, Strijpen en Velzeke.
65 km : verlaat het parcours van de 40 km op de Berendries voor een lus naar Nederbrakel en Opbrakel met o.a. het Livierenbos en het Brakelbos en keert terug via Schorisse , Zegelsem en Michelbeke naar het eerste parcours.
85 km : volgt in het begin de 2 vorige parcours en maakt vanuit het Brakelbos een nieuwe lus naar Ellezelles, het Muziekbos in Louise-Marie, Maarkedal en maarke_ker’kem en komt zo weer in Opbrakel op de vorige parcours voor de terugtocht.
Voor de kenners vermelden we de positieve hoogtemeters: voor de 65 km zijn die gemeten en komen op 650 m; voor de 90 km worden ze geschat op ca. 1000 m . De 65/85 km zijn dud behoorlijk zwaar met heel wat klimwerk erin; dus voor geoefende mountainbikers een klus om te klaren.
Voor de 65/90km start men wel voor 12 uur.
MOUNTAINBIKEN : 40/65/90km marathon (1000 hoogtemeters)
Dit zijn bewegwijzerde mountainbikeritten van ca 40, 65 en 90 km.
Wie hieraan wil deelnemen beschikt best over een degelijke ,goed onderhouden mountainbike, want de ritten gaan over veldwegen en moeilijker terrein.
40 km :doorkruist Erwetegem, St. Maria-Oudenhove, St. Goriks-Oudenhove, Strijpen en Velzeke.
65 km : verlaat het parcours van de 40 km op de Berendries voor een lus naar Nederbrakel en Opbrakel met o.a. het Livierenbos en het Brakelbos en keert terug via Schorisse , Zegelsem en Michelbeke naar het eerste parcours.
85 km : volgt in het begin de 2 vorige parcours en maakt vanuit het Brakelbos een nieuwe lus naar Ellezelles, het Muziekbos in Louise-Marie, Maarkedal en maarke_ker’kem en komt zo weer in Opbrakel op de vorige parcours voor de terugtocht.
Voor de kenners vermelden we de positieve hoogtemeters: voor de 65 km zijn die gemeten en komen op 650 m; voor de 90 km worden ze geschat op ca. 1000 m . De 65/85 km zijn dud behoorlijk zwaar met heel wat klimwerk erin; dus voor geoefende mountainbikers een klus om te klaren.
Voor de 65/90km start men wel voor 12 uur.
-
downhiller01
- Mountainbiker
Post by downhiller01 »
indien ik mijn LTD race 2010 heb doe ik mee
maar ik vrees er voor want bestel em morgen pas
en die dingen worden niet geleverd op 3 dagen zeker? :p
maar ik vrees er voor want bestel em morgen pas
en die dingen worden niet geleverd op 3 dagen zeker? :p
- vliegende hollander
- Mountainbiker
Post by vliegende hollander »
met pijlenbomasoem wrote:ik zou graag vertrekken vanuit brakel
is er iemand die weet hoe de rit is uitgepijld?