Overweeg om de overstap te maken van de Etrex Vista HCx naar de Edge 705 ...
Bedoeling is om naast alles wat nu mogelijk is met de Vista aangevuld te zien met hartslaggegevens.
Kan je met de Edge 705 ook alles wat met de Vista mogelijk is ?
Etrex Vista HCx vs. Edge 705
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Etrex Vista HCx vs. Edge 705
Neenzanneis wrote:Overweeg om de overstap te maken van de Etrex Vista HCx naar de Edge 705 ...
Bedoeling is om naast alles wat nu mogelijk is met de Vista aangevuld te zien met hartslaggegevens.
Kan je met de Edge 705 ook alles wat met de Vista mogelijk is ?
Je kan onderweg geen batterijen vervangen
Je ziet niet duidelijk je net geregistreerde track (vind ik het grootste gemis)
De route voorkeuren zijn beperkter
Geen vorm van begeleiding op een track (bij Vista Track Back) (wel bij koers)
Minder algemene instelmogelijkheden (maar of je deze nu echt gaat missen?)
Is de Edge dan met een vaste batterij (vergelijkbaar met GSM) ?Beny wrote: Neen
Wat bedoel je met minder routevoorkeuren ?
De andere minpunten kunnen me niet echt veel schelen ...
yep, edge is met vaste batterij, maar dan zelfs eentje die je er niet kunt uithalen (wat nog wel kan bij je gsm)zanneis wrote:Is de Edge dan met een vaste batterij (vergelijkbaar met GSM) ?Beny wrote: Neen
Wat bedoel je met minder routevoorkeuren ?
De andere minpunten kunnen me niet echt veel schelen ...
bij de vista heb je meer mogelijkheden op aan te duiden welke type gebruiker je bent met de daaraan vastgekoppelde voorkeuren
je kan tevens kiezen de graduatie om daar rekening mee te houden
Wat bedoel je hiermee ... kun je een vb-tje geven ?Beny wrote: bij de vista heb je meer mogelijkheden op aan te duiden welke type gebruiker je bent met de daaraan vastgekoppelde voorkeuren
Je kunt verschilllende profielen aanmaken en naargelang uw keuze worden de kaart- en routeinstellingen aangepast. Bv. OFFROAD = Topo Belux, type voertuig fiets, onverhard, etc. Als je dan op de baan komt (om naar huis te rijden), kies je dan bv. het profiel ROAD = CN, verhard, geen snelwegen, etc. Ik zuig maar een paar zaken uit mijn duim, want 'k heb mijn Oregon niet bij de hand.zanneis wrote:Wat bedoel je hiermee ... kun je een vb-tje geven ?Beny wrote: bij de vista heb je meer mogelijkheden op aan te duiden welke type gebruiker je bent met de daaraan vastgekoppelde voorkeuren
Bij de Edge moet je dit telkens manueel aanpassen!
Heb je enkel hartslaggegevens nodig of ook trainingsanalyse? Daktota20/Oregon 450/550 registreert ook de hartslag, maar heeft dan weer geen trainingsanalysemogelijkheden zoals de Edge reeks.
Denk niet dat je op de Vista profielen kunt definiëren, of heb het alleszins nog nergens gevonden of tegengekomen dan ...RigolleM wrote:Je kunt verschilllende profielen aanmaken en naargelang uw keuze worden de kaart- en routeinstellingen aangepast. Bv. OFFROAD = Topo Belux, type voertuig fiets, onverhard, etc. Als je dan op de baan komt (om naar huis te rijden), kies je dan bv. het profiel ROAD = CN, verhard, geen snelwegen, etc. Ik zuig maar een paar zaken uit mijn duim, want 'k heb mijn Oregon niet bij de hand.zanneis wrote:Wat bedoel je hiermee ... kun je een vb-tje geven ?Beny wrote: bij de vista heb je meer mogelijkheden op aan te duiden welke type gebruiker je bent met de daaraan vastgekoppelde voorkeuren
Bij de Edge moet je dit telkens manueel aanpassen!
Heb je enkel hartslaggegevens nodig of ook trainingsanalyse? Daktota20/Oregon 450/550 registreert ook de hartslag, maar heeft dan weer geen trainingsanalysemogelijkheden zoals de Edge reeks.
Is vooral voor gps-functies (tracks opnemen, opladen, herrijden, ...) én hartslagmeter.
De Oregon, kun je daar (zoals bij Edge) cadansmeter op aansluiten ?
Spraak- cq typeverwarring.Beny wrote:
yep, edge is met vaste batterij, maar dan zelfs eentje die je er niet kunt uithalen (wat nog wel kan bij je gsm)
bij de vista heb je meer mogelijkheden op aan te duiden welke type gebruiker je bent met de daaraan vastgekoppelde voorkeuren
Dit is niet mogelijk bij de Vista zoals je zelf ook wel weet omdat je die nu al gebruik zoals ik in je beginpost lees.
Als het je puur om uitbreiding met hartslag gaat koop dan een simpele Polar erbij
De EDGE kan wat betreft het navigatiegedeelte niet tippen aan een Vista.
En cadans op een MTB is m.i. ook geen toegevoegde waarde.
Oregon is ANT compatble en er is een cadans dataveld, maar geen gemiddelden zoals er ook geen zijn voor de hartslag.zanneis wrote: De Oregon, kun je daar (zoals bij Edge) cadansmeter op aansluiten ?