Zo 22/08/2010 Ellezelles

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

jean wrote:Jammer van al dat geklaag over parcour en dergelijke.Koop jullie een gps,dan kan je elke dag 10x de vtt van je leven rijden en hoef je niet te klagen over al dan niet gedane stroken.Als elke organisatie een parcour"herdermarathon"aandoet wordt het ook niet goed bevonden!Ik vond het super:'t weer ,parcour,bevoor...Leuke voorbereiding op houffamarathon.Ben ook 2x misgereden,maar dit is nu éénmaal vttt hé
Tip voor al de klagers: steek eens de koppen bij elkaar en organiseer de vtt allertijden,veel succes en laat de datum en plaats weten,ik kom zeker af!
+1
En op die manier blijft de HM uniek!
Deze rit was toch best te versmaden ondanks ze hier en daar wat laten liggen maar ja voor sommigen is het ook nooit goed genoeg, zagen kan je altijd maar laat aub de bomen beter staan der is al genoeg bos verdwenen :wink:

Ook veel kwijl gezien bij de 2e bevoorrading :lol:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

S-Biker Gino wrote:Ook veel kwijl gezien bij de 2e bevoorrading :lol:
:lol: :lol: :lol: :drunk:
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

S-Biker Gino wrote:
jean wrote:Jammer van al dat geklaag over parcour en dergelijke.Koop jullie een gps,dan kan je elke dag 10x de vtt van je leven rijden en hoef je niet te klagen over al dan niet gedane stroken.Als elke organisatie een parcour"herdermarathon"aandoet wordt het ook niet goed bevonden!Ik vond het super:'t weer ,parcour,bevoor...Leuke voorbereiding op houffamarathon.Ben ook 2x misgereden,maar dit is nu éénmaal vttt hé
Tip voor al de klagers: steek eens de koppen bij elkaar en organiseer de vtt allertijden,veel succes en laat de datum en plaats weten,ik kom zeker af!
+1
En op die manier blijft de HM uniek!
Deze rit was toch best te versmaden ondanks ze hier en daar wat laten liggen maar ja voor sommigen is het ook nooit goed genoeg, zagen kan je altijd maar laat aub de bomen beter staan der is al genoeg bos verdwenen :wink:

Ook veel kwijl gezien bij de 2e bevoorrading :lol:
Ze deed het er dan ook om; je zag haar al van in de verte zitten. Gaf een extra boost in dat klimmetje.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Om 8h30 vertrokken voor de 70km en int begin leuk stukje klimmen dan 1ste bev overgeslaan veel te vroeg ,verder naar de 2de effe gestopt om idd de fraaie bediening te zien dan weer verder om uiteindelijk na 40km weer aan de aankomst te staan duidelijk misreden

Effe collega salut gezegd en weer opnieuw weg voor de 70 km en beter opletten voor de pijlen ,weer gestopt aan 2de bev om nog eens de vriendelijke juffrouw te bekijken en verder de 70km ,ontdekt weer we misreden hebben (stonden pijlen naar links en rechtdoor)daarmee verkeerd,dus nu op goede weg

paar leuke klimmetjes gedaan en met honger gelukkig Bev 3 bereikt ,de overschot opgegeten en weer weg op dan nog paar deftige stukken te doen en met 105km en ong 1600Hm uit te rijden en waren al aant opruimen

1ste 40km 550Hm
2de 70km ong 1000Hm
Uiteindelijk viel de pijlen mee eens ik door had waar ik moest opletten :lol:
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Had deze nog niet eerder gereden.

Vond het een leuke tocht. Toffe klimmetjes en afdalingen.

Enige minpunt die het aanhalan waard is vindt ik de positie van de bevooradingen al had ik ir weinig last van dankzijn mijn cammelbag.

Mijn collegas hadden geen cammelbag maar ze mochten wel hun bidon vullen aan de bevoorrading.

De vergelijking met de herdersmarathon vind ik eigenlijk niet nodig.

De Herders is een toptocht die de perfectie nastreeft en dat is zeer tof om daaraan deel te nemen meer dat moet men niet nemen als standaard vindt ik.
Je moet eens goed nadenken wat je allemaal ziet een meemaakt op gebied van organisatie/afwerking en aanduiding bij de Herdersmarathon.
en dan moet je eens kijken wat je gisteren daarvan zag in Ezzelles (veel minder) maar dat hoeft ook niet.
Het moet niet elke week feest zijn vindt ik deze is goed zoals hij is en de Herders is wat anders.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

bij deze wat gezaag over gezaag over 'gezaag', dus gezaag³ #-o

het blijkt dat er heel wat mensen flagrant misreden zijn, in het bijzonder doordat op de 70 km op een bepaalde plaats pijlen in twee verschillende richtingen wezen, als je op je gemak rondrijdt, is een en ander natuurlijk minder een probleem (en ik denk dat men er daar vanuit gaat dat iedereen zo rondrijdt, één had het over 'les flamands' die er een chrono van maakten)

dit is niet 'nu eenmaal vtt', da's gewoon een toertocht die matig tot slecht scoort op het op een na belangrijkste onderdeel: de bepijling, liever water en scheepsbeschuit op de bevoorrading dan een leuk parcours met een slechte bepijling (maar nogmaals: in hun ogen is de bepijling allicht goed genoeg, aangezien het geen chrono is)

al zijn degenen die daar, zoals ik, verkeerd reden en een beetje verder stoemelings terug op het parcours raakten niet zonder schuld

het is mogelijk dat deze toertocht ook op het belangrijkste punt matig scoort: het beste uit een streek halen, maar dat weet ik niet, originaliteit is trouwens ook belangrijk, verder is de streek zo ideaal voor mtbiken, dat men er niet eens het beste moet uithalen om een heel goede toertocht te hebben
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Als je de toertocht los bekijkt van de omgeving en vergelijkt met andere toertochten in Oost-Westvlaanderen en met de editie van vorig jaar dan was dit een supertocht.

MAAR losstaand van het feit dat de Herdermarathon buiten categorie is kan je deze tocht bezwaarlijk een goede organisatie noemen.
> na goed 20km had ik al 2 ravitos gekregen
> bepijling , onduidelijk
> km klopten niet

Hun eigen kind zat niet in de tocht (heksepad). Is een beetje zoals de Koppenbergtoertocht zonder koppenberg, Kluisbergen zonder Kluisbergbos.

Vond het ook een beetje vreemd dat parcours , soms zaten er stukken waarvan je dacht , waw heel goed gevonden al dan niet via privé(weidestukken).

Anderzijds wanneer je ter controle ziet dat je maar aan 65km komt en je rijdt rakelings langs het Muziekbos om dit dan ook mee te nemen in het parcours.
en zo perfect aan 70km te komen . Zeker als je dan toch de gevaarlijke baan Ronse-Brakel oversteekt. Livierenbos ?? Wat was dat ?? Verboden te spelen ??
Of te weinig volk om een speelparcours aan te bieden ?

Maar inderdaad de beste stuurlui staan aan wal en toch tonnen respect voor deze organisatie die ons toch een heel mooie voormiddag heeft aangeboden en dit voor maar 5 euro. Van mij geen kritiek dus maar tips maar dat zullen ze zelf wel weten. Ik rijd hem ieder jaar zelfs al wordt de helft van wat er ligt maar meegenomen.

Volgend jaar sta ik er dus weer.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

vermeulen wrote:Hun eigen kind zat niet in de tocht (heksepad). Is een beetje zoals de Koppenbergtoertocht zonder koppenberg, Kluisbergen zonder Kluisbergbos.
Waar ligt dat Heksenpad juist ergens ?
We zijn er gisteren dus niet gepasseerd ?
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

timdelma wrote:
vermeulen wrote:Hun eigen kind zat niet in de tocht (heksepad). Is een beetje zoals de Koppenbergtoertocht zonder koppenberg, Kluisbergen zonder Kluisbergbos.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

jodelaietie wrote:
timdelma wrote:
Ok, had ik ook gevonden, maar ik zoek de precieze locatie op de kaart.
Post Reply