Zo 22/08/2010 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

ook terug van de 85 en kaarsje is uit :-)
prachtige tour zoals elk jaar :-)

volgende keer zeker weer van de partij =D>
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

De 65km gefietst en alleen maar positiefs te melden over de tocht.
Wel jammer dat de splitsing al na enkele meters was, ik heb de 65km alleen gefietst terwijl de rest van het team de 45 voor hun rekening nam.

Enig minpunt waren de douches. Je hebt ze als organisator waarschijnlijk niet te kiezen, maar aan de hedendaagse normen voldeden deze al lang niet meer.
technicalman
Mountainbiker

Post by technicalman »

net terug van een prachtige mtb tocht.
De 85 km gedaan =D> alles dik in orde.
een goede aprés.

Tot volgend jaar
tim1988
Mountainbiker

Post by tim1988 »

Die fotograaf was diee van de organisatie?
Dan zullen de foto's wel op hun site komen zeker?
Fret Raket
Mountainbiker

Post by Fret Raket »

Heb de 65km gedaan en ben vrij laat vertrokken, dus goed kunnen doorrijden.
Was leuke tocht met paar pittige klimpartijen en steile afdalingen, vooral het laatste stuk.
Ook de ondergrond was heel gevarieerd, van stroken met modderplassen tot een stuk in droog zand.
Geen problemen gehad met de afpijling (enkel op de dijk naast de Demer was er even een misverstand door andere fietsers).
Bevoorradingen waren in orde (vind wel dat bananen niet mogen ontbreken op een toertocht).
Prima organisatie =D>
Biker Ben
Mountainbiker

Post by Biker Ben »

De foto's kan je bezichtigen en downloaden op http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/m ... 0_aarschot Op onze site komt één dezer dagen nog een link naar deze site.
Last edited by Biker Ben on Sun 22 Aug 2010 22:07, edited 1 time in total.
Biker Ben
Mountainbiker

Post by Biker Ben »

Staat uw foto er nog niet op, kijk dan later nog eens terug.
Momenteel zijn ze nog aan het inladen.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai op de oevers van de Demer!

Post by StrammerMax »

Toen ik thuis vertrok hingen er al donkere wolken, maar gelukkig is het toch droog gebleven vandaag. Deze keer niet het onderste uit de kan willen halen en gekozen voor de 65 km. Dat was een goede beslissing, want ik heb vandaag mijne pere gezien, ik was al bekaf (what’s in a name!) na 5 km! Vooral de eerste 20 km heb ik het zwaar te verduren gekregen, het leek alsof ik niet vooruit kwam! Daarna ging het gelukkig beter en op een bepaald ogenblik verwonderde het mij zelfs dat ik bijna weer bij af was aan de kilometerteller te zien. Zeer gevarieerd parcours met klimmetjes over off-road en road en dito afdalingen. Veel in de bossen, hier en daar een veldweg en leuke singletracks, waarvan een zeer mooie aan het einde toe. Voor die put aan het einde toch maar gepast! Max, ga ervoor, heb ik nog gedacht, en dan toch nog alles dichtgegooid! #-o

Kort na de splitsing 65/85 reden we over een hoogte voorbij een zeer steile afdaling waar sommige toertochten naar beneden gaan. Rechts van je kijk je recht in de diepte. Even halt gehouden aan de Heidemolen. Daar stopte net een rode cabrio. Mevrouw bleef in de auto zitten terwijl meneer een foto maakte van zijn auto voor de molen! Het type mensen dat in zijn portefeuille een foto van de auto heeft in plaats van een van de kinderen! Ik heb het misschien wat verpest door mee op die foto te staan terwijl ik het infobord aan het lezen was! We zouden nog op een tweede exemplaar, de Moedermolen, getrakteerd worden. :P

De Wijngaardberg werden we langs alle kanten op en af gestuurd, dat was stompen en puffen geblazen. De bomen aan weerszijden van de paden torsten hun appels, peren en pruimen. Dat was in de omgeving van Gelrode. We passeerden ook het domein Bosberg en verderop de Eikelenberg die over het asfalt diende beklommen te worden. Ook naar het einde toe zat er nog een ferm lange klim over asfalt in, op een plaats waar een paar huizen tegen de helling aan staan, waaronder een mooie witte villa. Maar na elke klim volgde weer een mooie afdaling over bospaden en de wortels waren in de prijs begrepen. :-)

Onderweg twee keren voorbijgestoken geweest door Dr. Gonzo van Straf in Bergaf die de 85 km volgde. ’t Was lang geleden dat ik hem nog gezien had (vorig jaar met een ploegje van deze club meegedaan aan de Brugbergrees in Humbeek). En kennisgemaakt met de Vliegende Hollander van dit forum. Die papegaai op m’n pak is wel een dankbaar herkenningsmiddel! Blijkt een stuk jonger dan ik, dus de kennismaking was van korte duur, want aanpikken zit er niet in met mijn slakkentempo! Ik maak er altijd een dagtocht van! Toch leuk van hem eens gezien te hebben. :wink:

Goede afpijling en een goede vondst van de plaatsen waar men vanuit het bos, een track of een snelle afdaling ineens op de openbare weg komt te markeren met poortjes, gebruik makende van plastiek waarmee werven of putten worden afgeboord. Want iemand die de streek niet kent weet niet dat hij ineens de openbare weg op vliegt! De watermeloen aan de bevoorradingen was lekker fris en eens wat anders dan bananen of appelsienen. Verder lagen er koeken, wafels en cake. Aan de voor mij tweede bevoorrading was er Aquarius. Gewoonlijk drink ik niet zo veel onderweg, maar nu was het een goede zaak dat ik mijn bus telkens kon bijvullen wegens bijna leeg.

Na aankomst gewacht op rubber-12 die op de 85 km zat. Hij had het over een biker die nog slaapdronken was na een nacht stappen op Pukkelpop. En over zijn werkzaamheden tijdens het overplaatsen van alle onderdelen op zijn nieuwe kader. We waren omzeggens de laatsten, we kregen zelfs andere stoelen omdat de plastieken dienden opgeborgen! Vorig jaar trof ik hier een delegatie van de Bierbikers en waren wij ook de laatsten om op te krassen! Een Forestbiker wist ons te vertellen dat hij al slapeloze nachten gehad had, zo bezorgd over de goede afloop van deze toertocht. Hij kan nu gerust zijn, ik denk dat iedereen zich heeft weten te amuseren en dat alles tip top in orde was! De Pukkelpopganger kon de start niet meer vinden en er kwam nog een biker toe die wist te melden dat er nog een koppel onderweg was. Die heb ik nog gezien toen ik proper gewassen van onder de douche kwam! Ik ben daarna, net zoals vorig jaar, nog naar Scherpenheuvel gereden. Met de kaars die ik daar heb aangestoken zou iedereen een goed en ongevalvrij bikejaar moeten hebben en zouden ook veel van jullie zonden vergeven moeten zijn! :lol:

Off-topic: onderweg van Scherpenheuvel naar huis passeerde ik Geel-Zammel, ter hoogte van de grens met Westerlo. Aan een brug over een waterloopje troepten mensen samen. Vorig jaar was dat ook zo. Ik vermoed dat daar een wedstrijd was met zelfgebouwde vlotten. Weet iemand daar iets van?

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Hier aangekomen maar pas rond 10.30vertroken voor de 85km me zelf wat overschat en heel hard afgezien Na bijna 8u biken terug aan de auto wel een geweldige omgeving het was van de nachtrit van rillaar geleden dat ik hier in de omgeving geweest ben. De 2de bevoorading was al wel opgekuist als ik er paseerde maar dat lag aan mij (niet snel genoeg gereden en te laat vertroken) onderwegen dan maar een colatje of 2 gaan drinken en had enkele energierepen bij dus geen probleem. Het was de zwaarste tt die ik gedaan heb in men leven denk ik.
=D> =D> voor de organisatie
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Fret Raket wrote: Geen problemen gehad met de afpijling (enkel op de dijk naast de Demer was er even een misverstand door andere fietsers).
daar ben ik samen met ne man of 20 verkeerd gereden (de ene volgde de andere). daardoor waren de 45 km er maar 33.
Post Reply