Zo 22/08/2010 Ellezelles

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Proficiat aan de inrichters voor deze editie !! =D> =D>
Deze was merkelijk beter dan de vorige 2. =D> =D>

Organisatorisch(spreiding bevoorradingen,bepijling,gevaarborden) kan inderdaad nog wat verbeterd worden maar ws is dit een klein clubje waar zelfs de grootmoeders en grootvaders mee helpen, aan de bevolking van het gezellige foorkraam te zien. :-D

Het heksenbiertje smaakte trouwens en gaf me wat energie om in de terugweg toch nog de korste weg (via Fiertelmeersen) te nemen.
Waar was trouwens het heksenpad zelf naartoe ????

Heb me goed gejeund op de talrijke boshellingen en beentjes waren beter dan gedacht.

Ze hebben wel geluk met hun startplaats als je ziet dat we dan nog 500m van het muziekbos gepasseerd zijn en in de buurt liggende "pallethelling".
Het Livierenbos kon ook ietskes meer spielerij bevatten maar dit houden we dan tegoed voor volgend jaar.

Ik klaag zeker niet integendeel , voor zo'n inrichtingen ben ik altijd te vinden.
A l'année prochaine, staat in mijn kalender.

P.S. De tweede bevoorrading was de beste , :wink: de derde daarentegen. :roll: :-D
ndcbiker
Mountainbiker

Post by ndcbiker »

uncle sam wrote:Man wat heb ik weer genoten op mijne velo. Blij als een kind dat ik terug weer kan mtb'n en dat er een tocht was genre Ellezelles.
70km afzien, bergop bergaf, single tracks, technische stukjes, tgv stukken en enkele boere-dokker-stroken.
Ik weet niet hoe het parcours er vorig jaar aan toe was, maar wie vandaag nog klaagt begrijp ik niet.
Twas dik in orde.
Mss de volgende keer de bev'n iets beter spreiden. Nu kwam de 1ste na 10km, de 2de na 24km en de 3de na 40km.
Après buiten (net als de inschrijvingen) zalig int zonneke en tevens een goeie bikewash.
Niet dat deze laatste veel werk had, want ondanks de watervloed vorige week was hier vandaag zeer weinig van te merken :bounce:

We zijn weer vertrokken sih :wink:

Iemand een idee van de hm's? Ik heb het gevoel dat er zo'n 1000hm inzaten op die 65km.
ge zit er bijna op.ik had 66,70km(1 keer verkeerd gereden en had 965 hm
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Idd.,beter dan de vorige edities,maar dat wil nog niet zeggen dat het goed was!! :^o
Eigenlijk trok het nog op niet veel,het beste is dat ge hier volgend jaar niet komt,zodat we Ellezelles voor ons alleen hebben! :wink: #-o
Het heksenpad hadden ze daar wel vakkundig weggestopt zodat het er nog een jaartje rustig blijft en........
het gras nog wat kan groeien om er volgend jaar de schaapjes op te laten grazen!!! :lol:
En nu serieus..........,t'was goed maar't kan nog beter als je ziet wat voor "speeltuintjes "we rakelings gepasseerd zijn!
k'Vond het vooral vrij lastig en heb veel zweet achtergelaten bij onze Waalse vrienden,de conditie is ooit wel véééél beter geweest!!
Enkele passages kwamen me niet bekend voor,en waren dus een ware ontdekking,hopelijk was alles vergund verkregen???
Achteraf nog even nagekaart met de herdertjes,met een glaasje bronwater uit de streek!! :roll: (goeie bronnen daar!!! :lol: )
Volgend jaar hopelijk terug voor 25 km MTB op't gemakske en 45 km aprés want 70 km fietsen....
is hier wel vrij lastig op nen zondagmorgen!!??? #-o
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

gestart voor de 70, kwam pas na de eerste bevoorrading, annex suikers 'in de zone' (buiten de zone mtbiken vind ik maar niks), daarna een uurtje doorgestoomd, waarna ik plots weer in ellezelles stond, denk dat ik weet waar 't gebeurd is, op een plaats die vol witte pijlen in alle mogelijke maten en vormen stond, heb er een soort gevolgd die eigenlijk niet kosjer was, onder het motto: 't trekt erop dus zal het dat wel zijn :drunk:

maar heb ook op verschillende andere plaatsen getwijfeld, moeten zoeken of, een keer, helemaal verkeerd gereden (in navolging van vele anderen, te zien aan de sporen)

kortom, leuk parcours, sympathieke mensen maar de bepijling was niet cyclonproof
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

mooi parcours, mooie streek !

npaar pics @ http://picasaweb.google.be/bart.van.hau ... esCollines#
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Amai...die tweede bevoorrading!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wa was da.....!!
Ben zelf van Ellezelles en hopelijk kom ik die daar nog eens tegen, wie weet?!?!?! Miljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarde...
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Stievie wrote:Amai...die tweede bevoorrading!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wa was da.....!!
Ben zelf van Ellezelles en hopelijk kom ik die daar nog eens tegen, wie weet?!?!?! Miljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarde...
De derde was toch ook dik in orde :wink:
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

uncle sam wrote: Ik weet niet hoe het parcours er vorig jaar aan toe was, maar wie vandaag nog klaagt begrijp ik niet.
Heb me eveneens super geamusseerd op de 70 maar ga toch een klein beetje klagen.....teveel asvalt en veel mooie stukken links en rechts laten liggen maar de stukken offroad die er inzaten waren natuurlijk om van te smullen.....livierenbos mocht wat meer technische spielerij inzitten ! Volgend jaar voor de 6de x terug !

Misty ,
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Deze morgen rond 8 u gestart voor de 40, want moest uiterlijk om 11 u weer thuis zijn #-o dus genen groten toer. Uiteindelijk werd het een redelijk kort toerke, want na iets meer dan 34 km stond ik weer aan de start ... 1ste stuk was leukste, hoewel zo direct na de start al omhoog was wel lastig, maar mooie stukskes, na de 2 de bv (al na 23 km) was het iets minder. Goede afspuit en douche (voor mij helemaal alleen) en nog een lekker streekbierke later stond ik ruim een kwartier voor tijd terug op den oprit. Vrouwke content, ikzelf vond het best wel leuk maar jammer dat het wa kort was, en voor die 5 euro mochten ze mij bij aankomst nog wel 'iets' geserveerd hebben :wink:
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

aangekomen met 34 km op de teller ipv 40? Dat is er toch serieus naast me dunkt, en ik was niet de enige, er stonden nog een tiental bikers beteuterd te kijken, vertrekken voor 70 en terug aan de start staan na 70? Bepijling uitermate zwak vond ik. De bevooradingen kwamen ook veel te snel en de laatste 10 km teveel op de baan. en 5 euro om te mogen starten? neen, dat is het niet waard om zo ver voor te rijden.
Maar de eerste 23 waren om duimen en vingers van af te likken, vandaar de ontgoocheling. Volgend jaar mss een nieuwe poging
Post Reply