"inrijden" van schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

MTBiggetje wrote: Heb dat dus gedaan, 300 meter per rem half toe op lichtste vitesse... mn schijf stond op randje na roodgloeiend...
Ik durf het haast niet vragen tegen hoeveel km/h was dit en hopelijk deed je dit niet in de bebouwde kom.
MTBiggetje
Mountainbiker

Post by MTBiggetje »

Serge R wrote:
MTBiggetje wrote: Heb dat dus gedaan, 300 meter per rem half toe op lichtste vitesse... mn schijf stond op randje na roodgloeiend...
Ik durf het haast niet vragen tegen hoeveel km/h was dit en hopelijk deed je dit niet in de bebouwde kom.
5 km/uur en jep, bebouwde kom :lol:
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

shiva wrote:
JanC wrote:Originele van Avid zeker?
Maar voor hetgeen die kosten heb ik hier wel meer dan 1 paar: http://cgi.benl.ebay.be/Avid-Juicy-7-5- ... keparts_SR :lol:
5, 5 per stuk? dus maal 4 dan, is rond de 20?

ik zag er op vakantie liggen en ze vroegen 20 voor twee stuks...ben wel merk vergeten
De prijs is per paar.
20 is inderdaad een gebruikelijke prijs per paar in de winkel.
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

JanC wrote:
shiva wrote:
JanC wrote:Originele van Avid zeker?
Maar voor hetgeen die kosten heb ik hier wel meer dan 1 paar: http://cgi.benl.ebay.be/Avid-Juicy-7-5- ... keparts_SR :lol:
5, 5 per stuk? dus maal 4 dan, is rond de 20?

ik zag er op vakantie liggen en ze vroegen 20 voor twee stuks...ben wel merk vergeten
De prijs is per paar.
20 is inderdaad een gebruikelijke prijs per paar in de winkel.
wel, ik bedoel dus 20 per paar, dus 40 euro voor twee paar...ze rekenden goed door daar...
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Dat inremmen op de MTB heb ik het niet zo mee.

Waarom niet?

Een keer een natte moderige rit en ze zijn feitelijk weer "als Nieuw" en je kunt weer geen inremmen. Ik stop ze er gewoon onder en rijden maar.

Heb ook drie wielsets dus, is het ingeremd op de ene, is dat het net niet op de andere.

Met de vorige set blokken heb ik 12.000km gerden, dus opzich is dat vrij lang. Deze set zit er ook weer 8000km onder en zijn bijna aan vervanging toe.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Mr. Bean wrote:Ik rij gewoon ca 1km met één rem sleepend aan 7a10km/h, en dan doe ik de andere rem juist hetzelfde. De mijne gaan al +4000KM mee, en als ze verglazen gwn remblokjes eruit en opschuuren.
MVG
1km vind ik wat weinig, ik rij meestal zo'n 3 tal km met licht dichtgeknepen remmen. Ik doe zo'n 2500km met een paar remblokjes, op verschillende ondergronden. Dat van dat glazig worden dat klopt idd ook, je blokken gaan dan veel langer mee maar je remkracht verminderd er wel wat door.

Al de rest van de optrekken en remmen zal ook wel werken maar je moet dat maar eens doen, 25x optrekken tot 30km:u en dan vollebak remmen. Dat is een serieus trainingske zelle. In elk geval er gaat niks boven schijfremmen. Ik zou niks anders meer willen!
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ik rij met deze, ook zeer goede kwaliteit en voor zeer weinig geld:
http://superstar.tibolts.co.uk/product_ ... cts_id=136
fieldmarshall
Mountainbiker

Post by fieldmarshall »

How, wat een kilometers... Ik doe met een paar originele Hayes blokken zeker geen 1000km...

Nu eens op disco-brakes.com besteld, want op deze manier werd het toch wel duur ;)
Last edited by fieldmarshall on Wed 25 Aug 2010 18:12, edited 1 time in total.
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

wasbeer2006 wrote:
Met de vorige set blokken heb ik 12.000km gerden, dus opzich is dat vrij lang. Deze set zit er ook weer 8000km onder en zijn bijna aan vervanging toe.
op de technische controle van cristalp moet je nieuwe blokken steken als ze half versleten zijn...;ze gaan er dus van uit dat je op 140 k een halve remblok er door kan draaien..heb het altijd vreemd gevonden...
liebgot
Mountainbiker

Post by liebgot »

Hallo,

Ik ben net nieuw hier en ik heb me gisteren een tweedehandse MTB gekocht (Trek 6000). Nu, ik denk dat de schijfremmen dus al zullen zijn ingereden, maar, als ik ga fietsen en rem met mijn voorrem komt daar een nijpend geluid uit, dat typische geluid van het remmen met een oude fiets.
Voor de rest is de fiets in een prima staat en is er, aan het kader te zien, nauwelijks mee gereden.
Wat kan ik doen aan dat gepiep? Is dat een kwestie van olieën of iets afstellen?
Alvast bedankt!
Post Reply