sandman bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Heb je ervaring me die banden als het nat is, want dat zie ik als één van de nadelen buiten het roterend gewicht. Met mijn 2.4's vind ik het al wat sketchy als het nat is....of gooi je er gewoon sneeuwkettingen van een truck om? 
-
Orkje
- Mountainbiker
Als het nat is: minder druk in de banden! Dat is zo'n beetje het geheim van alle fat riders, voor zover ik al heb gelezen. 'k Heb er zelf pas één testrit opzitten (met pocoloco z'n Gobi) en dat heb ik toen ook ervaren. Ik denk eraan om bij echte pure slijkritten achteraan een Gazza 3" te monteren op mijn Kalahari. Het profiel van dat ding gaat zowat overal doorheen (en dan hebben de boeren meteen wat minder land te ploegen).
Een XL kan je gewoon "op aanvraag" testen, ttz mijn persoonlijke Sandman is een Xl en die mag je gerust testen. Stuur me een mailtje pb of via de website.
Een L is al een maand bij een buitenlands magazine maar die zou ik volgende week moeten terugkrijgen. Kersverse LBS Robkes gaat er in Langdorp de wedstrijd mee rijden, dus daarna is die ook beschikbaar.
De M en de S hebben wat vertraging opgelopen (als "probeersel" gespoten door een andere lakker dan gewoonlijk, moet herdaan worden).
Een L is al een maand bij een buitenlands magazine maar die zou ik volgende week moeten terugkrijgen. Kersverse LBS Robkes gaat er in Langdorp de wedstrijd mee rijden, dus daarna is die ook beschikbaar.
De M en de S hebben wat vertraging opgelopen (als "probeersel" gespoten door een andere lakker dan gewoonlijk, moet herdaan worden).
De test Sandmannekes zijn de laatste weken in het buitenland geweest, als "reserve & try out bike" tijdens onze reizen. Heel wat toffe reacties gekregen en mijn eeuwige dank aan diegenen die aan hun eigen bike verzaakt hebben en verkozen de tochten af te maken op een Sandman: jullie hebben van mij een gelukkig man gemaakt
!
De testbikes zijn nu terug en beschikbaar, ik hoor het wel als iemand er eentje wil testen. Een leuke gelegenheid om dat te doen én voor het goede doel:
http://www.mtb.be/Forum/viewtopic.php?t=309
Er zullen minstens 4 Sandman bikes ter beschikking staan, first come, first served. En geen nood als je te laat bent voor de hele tocht op een Sandman te rijden, na afloop kan er er nog kort mee kennismaken of ze meenemen voor een uitgebreidere test op een parcours van jouw keuze.
De website/shop vordert met rasse schreden en zal binnen een paar weken online gaan.
Hier wat sfeerbeelden, vanuit de Pyreneeën en de Sierra Nevada:

De testbikes zijn nu terug en beschikbaar, ik hoor het wel als iemand er eentje wil testen. Een leuke gelegenheid om dat te doen én voor het goede doel:
http://www.mtb.be/Forum/viewtopic.php?t=309
Er zullen minstens 4 Sandman bikes ter beschikking staan, first come, first served. En geen nood als je te laat bent voor de hele tocht op een Sandman te rijden, na afloop kan er er nog kort mee kennismaken of ze meenemen voor een uitgebreidere test op een parcours van jouw keuze.
De website/shop vordert met rasse schreden en zal binnen een paar weken online gaan.
Hier wat sfeerbeelden, vanuit de Pyreneeën en de Sierra Nevada:

- flaming_jakke
- Mountainbiker