Steven z'n Stevens Manic 2010: Update 17-08-11

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Channel_Z_NL
Mountainbiker

Post by Channel_Z_NL »

Biebabeloela wrote:Ben ook van plan om XT-wielen op m'n hardtail te monteren. Hoe bevallen die wielen?

P.S.: ik vind de wielen prachtig bij je frame passen, en heb ik nou toevallig ook geen zwarte fiets met wat witte accenten? :lol:
De XT wielen bevallen prima, en zijn een stuk stijver dan de shimanoXT/mavic317 combo die standaard bij de fiets zaten.
Het zijn niet een van de lichtste wielen maar wel hufter proof zullen we maar zeggen. Bollen prima :-D

Trouwens, de accenten van mijn fiets en wielen zijn zwart en zilver grijs.
Channel_Z_NL
Mountainbiker

Post by Channel_Z_NL »

Nieuwtje

Tja wat doe je als er geen zwarte F32 FOX 2011 vorken voor losse verkoop worden gemaakt...

Image

Image

Nou dit dus... :roll: :lol:

2011 OEM
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Dat zie ik ook wel zitten. =P~
Channel_Z_NL
Mountainbiker

Post by Channel_Z_NL »

KWBiker wrote:Dat zie ik ook wel zitten. =P~
Nou dat kan, de maten zijn: 49 mm hoog en 110 breed.
Te bestellen bij: http://frame-stickers.nl/

Groet,

Steven
Channel_Z_NL
Mountainbiker

Post by Channel_Z_NL »

Opzoek naar nieuwe Rem set maar welke...

Tot nu toe een lijstje:

Formula R1 Complete set 180/160 is 437.50€ inclusief verzenden. Remmen zeer krachtig en zij heel mooi afgewerkt, 300/350 gram gewicht besparing tegen over complete set Shimano XT.

Hope race X2 Complete set 160/160 is 397.50€ inclusief verzenden. Remmen zeer krachtig en zij mooi afgewerkt, 300/350 gram gewicht besparing tegen over complete set Shimano XT.

XTR 2011 Complete set 180/160 is 550€ inclusief verzenden. Remmen krachtig en zij heel mooi afgewerkt, 50/100 gram gewicht besparing tegen over complete set Shimano XT.

Tsja het is niet makkelijk :drunk:
mieltje
Mountainbiker

Post by mieltje »

Naar het schijnt is de Race versie van de Hope TechX2 niet zo krachtig, in dat geval zou ik voor de formula's kiezen.
Zelf rijd ik met de gewone techx2 en ik ben er wel zeer tevreden van.
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

ferm bezig hierzo!
precies nen carbonliefhebber :lol:

kga ook beginnen uitkijken naar carbon-parts, zodat de fiets nog lichter wordt, en em meer naar mijn goesting staat ipv die van de fabrikant!

ze hebben mij gezegd dat formula meer als goed is, dus zou voor de lichtste en goedkoopste oplossing gaan! de hope achterwege gelaten vanwege bovenstaande post.
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

jeroenie wrote:ferm bezig hierzo!

kga ook beginnen uitkijken naar carbon-parts, zodat de fiets nog lichter wordt, en em meer naar mijn goesting staat ipv die van de fabrikant!

ze hebben mij gezegd dat formula meer als goed is, dus zou voor de lichtste en goedkoopste oplossing gaan! de hope achterwege gelaten vanwege bovenstaande post.
[-X

Hope zijn zeker niet de krachtigste remmen maar waarom dat iedereen zegt dat ze veel te weinig remkracht hebben, nee dat begrijp ik niet! :-?

Ik heb het hier nu wel over de Tech x2, maar als de race in het budget past dan moet dit zeker ook lukken met de tech x2.

Op mijn fiets staan ze in combinatie met Formula 160mm schijven en organic pads en ze zijn dus werkelijk meer dan krachtig genoeg.
Dat ze voor sommige mensen op het nippertje zijn,ok maar daarom moet je die rem niet direct afschrijven. :wink:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

De Hope Race X2 remmen zouden duidelijk minder remkracht bieden dan de Hope Tech X2. Hope staat vooral gekend voor de goede doseerbaarheid.
De Formula R1's zijn licht en hebben goede remkracht, doseerbaarheid is iets minder.

Persoonlijk zou ik dus ofwel Hope Tech X2 of Formula R1 overwegen, het hangt af van wat je zelf verkiest: remkracht & gewicht vs doseerbaarheid & budget :wink:

XTR remmen lijken me minder interessant, deze zijn enkel iets lichter tov XT en bieden niet meer remkracht (integendeel zelfs...); maw vrij dure upgrade die weinig exta's oplevert.
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

La-Pierre wrote:
jeroenie wrote:ferm bezig hierzo!

[-X

Hope zijn zeker niet de krachtigste remmen maar waarom dat iedereen zegt dat ze veel te weinig remkracht hebben, nee dat begrijp ik niet! :-?

Ik heb het hier nu wel over de Tech x2, maar als de race in het budget past dan moet dit zeker ook lukken met de tech x2.

Op mijn fiets staan ze in combinatie met Formula 160mm schijven en organic pads en ze zijn dus werkelijk meer dan krachtig genoeg.
Dat ze voor sommige mensen op het nippertje zijn,ok maar daarom moet je die rem niet direct afschrijven. :wink:
ik schrijf ze niet af, ik lees, en concludeer. als men voor mij zegt dat deze minder zijn, en je ziet dat de xtr appar lichter zijn, zou ik voor de formula gaan. rekening houdend met zowel gewicht besparing als remcapaciteit.
Post Reply