Omdat ik de laatste tijd veel alleen ga fietsen en de plaatselijke routes beu ben, heb ik zonet een GPSmap 60CX besteld. Nu las ik hier en daar dat de optionele stuurbevestiging niet zo goed is, en ik las ook iets van RAM, maar welke houder kan ik best gebruiken?
Zijn er mensen die ervaring hebben met een gemodificeerde riemclip?
Welke houder?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Welke houder?
Ik rij al 10 jaar met de originele Garmin stuurhouders en nooit een centje pijn gehad. Natuurlijk kan het altijd een keer mis gaan maar als je "voor het geval dat" een lifeline maakt is er niks aan de handsoapwater wrote: Nu las ik hier en daar dat de optionele stuurbevestiging niet zo goed is, ...
- vtteddy
- Mountainbiker
ik rij nu al 4 jaar met softplate ,overlaatst waren de rubbertjes versleten (stuk) hebben die graties vervangen.Een jaar lang heb ik met de originele stuurbevestiging van garmin gereden,dat jaar heb ik die drie maal moeten vervangen .Doe wel aan MTB-en en heb een colorado 300.Niet van de lichtste toestellen.
Sinds gisteren heb ik de 60CX in m'n bezit.
Ik ben bij Point2 langsgeweest, softplate kostte toch bijna €100...
Ik heb uiteindelijk de Garmin houder geocht. Deze is tegenwoordig blijkbaar steviger dan die met kabelstripjes die na een week afbreken.
Originele bevestiging ging niet op het dikke MTB-stuur, eentje bijgekocht en nu kan de houder op de twee fietsen. Vandaag ritje gemaakt op de baan, houder lijkt echt wel stevig... Ik ben benieuwd.
Kostprijs €18+€11 voor extra bevestiging.
Softplate zag er écht wel goed en stevig uit, maar de prijs is toch echt wel hoog en moeilijker op twee fietsen te gebruiken
Ik ben bij Point2 langsgeweest, softplate kostte toch bijna €100...
Ik heb uiteindelijk de Garmin houder geocht. Deze is tegenwoordig blijkbaar steviger dan die met kabelstripjes die na een week afbreken.
Originele bevestiging ging niet op het dikke MTB-stuur, eentje bijgekocht en nu kan de houder op de twee fietsen. Vandaag ritje gemaakt op de baan, houder lijkt echt wel stevig... Ik ben benieuwd.
Kostprijs €18+€11 voor extra bevestiging.
Softplate zag er écht wel goed en stevig uit, maar de prijs is toch echt wel hoog en moeilijker op twee fietsen te gebruiken
ik gebruik de softplate voor mijn GPSMax60CSx. Inderdaad duur, maar wel goed! Die originele garmin houder was snel kapot hoor. Die is echt niet bedoeld voor op een mountainbike.
Die softplate draai je toch simpelweg van het stuur af, en monteer je gemakkelijk op een andere fiets.
Ik heb de rubbertjes ook al eens moeten vervangen. Gratis gekregen toen.
Die softplate draai je toch simpelweg van het stuur af, en monteer je gemakkelijk op een andere fiets.
Ik heb de rubbertjes ook al eens moeten vervangen. Gratis gekregen toen.
Voor mijn vista gebruik ik ook al 2 jaar de originele Garmin steun op mijn MTB.
Het toestel is nog nooit uit de steun gevallen. Ik draai wel voor alle zekerheid het lintje rond mijn stuur. Ik ben enkele maanden geleden hard aangereden door een auto, fiets total loss, maar de GPS had geen schram en zat nog mooi in de houder. Enig nadeel is dat hij een beetje rammelt, dat heb ik opgelost door tape op de houder te kleven.
Grtz
Het toestel is nog nooit uit de steun gevallen. Ik draai wel voor alle zekerheid het lintje rond mijn stuur. Ik ben enkele maanden geleden hard aangereden door een auto, fiets total loss, maar de GPS had geen schram en zat nog mooi in de houder. Enig nadeel is dat hij een beetje rammelt, dat heb ik opgelost door tape op de houder te kleven.
Grtz