inremmen:
hierbij "vormt" de blokjes zich naar de oppervlakte van de schijf. Dit levert een betere remkracht op en langere levensduur.
Warmte is nodig om het oppervlak iets zachter te maken, zonder warmte en zonder ingeremde blokken brokkelt je remblokje af=slijt heel snell,
Ze mogen echter niet TE warm worden omdat de remblokken anders verglazen = vuilbak (soms nog goed te krijgen met opschuren).
Soms wordt aangeraden om er water op te smijten om de temperatuur te controleren, niet om na te gaan of je schijf warm genoeg is maar om gewoon de temperatuur niet te hoog te laten worden.
Maar normaal gezien een 30 tal keer optrekken en je remmen goed indrukken (probeer net-niet te slippen) zou het moeten lukken. Water opspuiten kan er mogelijk ook voor zorgen dat je schijven te koud blijven en bij extreme warmteverschillen tot vervorming leiden.
"inrijden" van schijfremmen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Idem hier. Voor zo ver ik kan merken werken mijn remmen ( Shimano Deore XT Ti Custom) uitstekend. Ik heb zelfs van mijn winkelier ( Xtreme bike ) geen uitleg gekregen over de bike de levering was gepiept op 2 minuten. Als het toch zo speciaal zou zijn zouden ze het me toch zeker gemeld hebben denk ik dan maar.
Gelukkig heb ik t forum om alles te leren
Gelukkig heb ik t forum om alles te leren
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Alles hangt gewoon af van in welke omstandigheden je je eerste tochten afwerkt. Als je nieuwe remblokken steekt als het overwegend droog is rij je ze vanzelf in. Als je nieuwe remblokken steekt in November en je rijd 3 zondag op rij alleen maar door modder ga je het verschil wel gemerkt hebben ze.butters wrote:Ik heb mijn remblokjes (XT resin) niet volgens de regels ingeremd, en die zijn na een dikke 2000 km nog altijd goed. Toch al aardig wat modder- en ardennentochtjes erop zitten.
Ligt volgens mij toch eerder aan het soort blokjes dan de manier waarop je ze inrijdt.
Daarvoor hoef je er niet eens aan te ruiken
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
De ene blokjes gaan ook wel langer mee dan de andere. Mijn originele remblokjes van mijn TREK 8000 '09 waren de beste. Kan er iemand mij vertellen welke dat zouden geweest zijn ? Al mijn nieuwe blokjes zijn goed ingereden. Maar mijn eerste gingen echt lang mee. IK heb mijn fiets gekocht in december '08 . Dus modder kregen we genoeg op dat moment.
-
JanC
- Mountainbiker
Originele van Avid zeker?
Maar voor hetgeen die kosten heb ik hier wel meer dan 1 paar: http://cgi.benl.ebay.be/Avid-Juicy-7-5- ... keparts_SR
Maar voor hetgeen die kosten heb ik hier wel meer dan 1 paar: http://cgi.benl.ebay.be/Avid-Juicy-7-5- ... keparts_SR
- MTBiggetje
- Mountainbiker
Post by MTBiggetje »
mijn bulls copperhead 3+ komt ook van bij xtreme bike (brugge).glimburger wrote:Ik heb zelfs van mijn winkelier ( Xtreme bike ) geen uitleg gekregen over de bike de levering was gepiept op 2 minuten.
Bij de fiets ook maar heel weinig uitleg gekregen... toen ik vroeg naar het inremmen zei hij dat ik gewoon 300 meter met half ingeknepen rem moest fietsen.
Heb dat dus gedaan, 300 meter per rem half toe op lichtste vitesse... mn schijf stond op randje na roodgloeiend... op mn achterterste remklauw lag een laagje fijn zwart stof, ik vermoed van die remblokjes...
is dit voldoende om in te rijden of moet er nog meer ingereden worden?
M'n remmen remmen allesinds
5, 5 per stuk? dus maal 4 dan, is rond de 20?JanC wrote:Originele van Avid zeker?
ik zag er op vakantie liggen en ze vroegen 20 voor twee stuks...ben wel merk vergeten