schijfrem probleem
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
schijfrem probleem
hoi, ik heb het probleem dat mijn schijfremmen precies vettig zijn als ik wil remmen, ze pakken niet goed meer. als ik mijn fiets heb afgestoomd en nog nat is, werken de remmen perfect. laat ik hem weer drogen, werken ze niet meer. iemand een idee hoe dat komt?
- cuberider0611
- Mountainbiker
Post by cuberider0611 »
Misschien na het reinigen van je bike en het drogen ervan je schijven eens extra reinigen met remmenreiniger.
- Granville Team
- Mountainbiker
Post by Granville Team »
Waarschijnlijk is er op een of andere manier olie of vet op je schijven of blokken gekomen.
Schijven eens kuisen met remmenreiniger of ontsmettingsalcohol
Indien probleem niet opgelost, blokken lichtjes afschuren en ook reinigen met bovenstaande, schijven ook terug reinigen.
Indien nog niet opgelost zal de olie og vet te diep in de blokken zijn getrokken en zal er niets anders opzitten dan de blokken te vervangen.
Schijven eens kuisen met remmenreiniger of ontsmettingsalcohol
Indien probleem niet opgelost, blokken lichtjes afschuren en ook reinigen met bovenstaande, schijven ook terug reinigen.
Indien nog niet opgelost zal de olie og vet te diep in de blokken zijn getrokken en zal er niets anders opzitten dan de blokken te vervangen.
Heel hard en lang remmen kan ze ook schoon branden
Ik had remolie gemorst op de achterste schijf. In een "lange" afdaling tegen 50km/h alles dicht met alleen achterrem. Roken als zot, ik stond precies in brand, maar achteraf pakte hij weer een stuk beter... Remreiniger op de blokjes hielp niet, er bleef vettigheid uitkomen.
Zou het misschien kunnen dat de dichtingen een beetje lekken en dat er zo remolie op de schijf drupt?
Ik had remolie gemorst op de achterste schijf. In een "lange" afdaling tegen 50km/h alles dicht met alleen achterrem. Roken als zot, ik stond precies in brand, maar achteraf pakte hij weer een stuk beter... Remreiniger op de blokjes hielp niet, er bleef vettigheid uitkomen.
Zou het misschien kunnen dat de dichtingen een beetje lekken en dat er zo remolie op de schijf drupt?