gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker

Post by Wilde!Bosnimf »

Dit voorval kan toch niets te maken hebben met wieltjeszuigen? Iedereen rijdt toch waar hij zelf wil rekening houdend met de anderen rondom zich. Als je een wieltjeszuiger achter je hebt zou je toch een zekere trots moeten voelen? 8) Diegene achter je kan eigenlijk niet zo snel als jezelf omdat hij in die positie blijft rijden, toch? Maar hij kan ook wat moe zijn of vooral jouw tempo zalig vinden! Het is toch leuker samen te rijden dan alleen? In ruil voor de aandacht die je krijgt door een wieltjeszuiger doe je met plezier teken als je paaltjes of andere hindernissen nadert die hij misschien niet kan zien.

Treintje rijden tussen slingerende bomen in het terrein brengt niet veel op daar kan je toch niet nijdig om worden als iemand dit toch doet. Hij houdt van jouw rijstijl als hij achter je blijft hangen. Hij houdt er duidelijk niet van als hij je voorbijvlamt of achterop blijft. Dit kan door die persoon gewild zijn of niet. Hij moet snel naar huis omdat mama viskes gebakken heeft. Of hij heeft ademnood. Zoveel redenen waarom anderen net iets anders doen dan jezelf. Het is toch een feest als we dan tijdelijk iets samen en gelijk kunnen doen, niet? =D>

Tip voor de minder getrainden onder ons: ga wieltjeszuigen (maar niet te dicht en blijf vooruit kijken), je conditie gaat er zienderogend op vooruit doordat je meer km bolt dan je anders alleen zou doen. In de tour de france doen ze niet anders dan wieltjeszuigen. Alleen rijden ze die vele duizenden km nooit uit, toch niet aan die snelheid.

Respect voor alle leven... ook voor de mede mountainbiker. Maar respect moet je verdienen en kan je niet afdwingen.
D@vy
Mountainbiker

Post by D@vy »

Wilde!Bosnimf wrote:Dit voorval kan toch niets te maken hebben met wieltjeszuigen? Iedereen rijdt toch waar hij zelf wil rekening houdend met de anderen rondom zich. Als je een wieltjeszuiger achter je hebt zou je toch een zekere trots moeten voelen? 8) Diegene achter je kan eigenlijk niet zo snel als jezelf omdat hij in die positie blijft rijden, toch? Maar hij kan ook wat moe zijn of vooral jouw tempo zalig vinden! Het is toch leuker samen te rijden dan alleen? In ruil voor de aandacht die je krijgt door een wieltjeszuiger doe je met plezier teken als je paaltjes of andere hindernissen nadert die hij misschien niet kan zien.

Treintje rijden tussen slingerende bomen in het terrein brengt niet veel op daar kan je toch niet nijdig om worden als iemand dit toch doet. Hij houdt van jouw rijstijl als hij achter je blijft hangen. Hij houdt er duidelijk niet van als hij je voorbijvlamt of achterop blijft. Dit kan door die persoon gewild zijn of niet. Hij moet snel naar huis omdat mama viskes gebakken heeft. Of hij heeft ademnood. Zoveel redenen waarom anderen net iets anders doen dan jezelf. Het is toch een feest als we dan tijdelijk iets samen en gelijk kunnen doen, niet? =D>

Tip voor de minder getrainden onder ons: ga wieltjeszuigen (maar niet te dicht en blijf vooruit kijken), je conditie gaat er zienderogend op vooruit doordat je meer km bolt dan je anders alleen zou doen. In de tour de france doen ze niet anders dan wieltjeszuigen. Alleen rijden ze die vele duizenden km nooit uit, toch niet aan die snelheid.

Respect voor alle leven... ook voor de mede mountainbiker. Maar respect moet je verdienen en kan je niet afdwingen.
=D>
run'n biker
Mountainbiker

Post by run'n biker »

Hey Angelos,
Weet je wat ik doe als ik een groepje aan mijn basistempo passeer waarna die het niet kunnen laten om tegen mij te beginnen koersen?
Ik laat ze gewoon allemaal passeren , zet me achteraan de groep en wacht een beetje af.
Als ze echt aan het koersen zijn gaan er na een tijdje al een paar van hun makkers afgereden zijn, en nog wat later zullen ze nog alleen of met twee zijn.
Ondertussen zit jij nog comfortabel een metertje achter ze, als je dan zo'n achternaaf hebt die zo lekker tikt als je freewheeld zullen ze wel al beginnen beseffen dat het niet zo simpel zal worden om je er af te rijden.
Meestal hoor je ze dan een paar honderden meter verder met een rode kop hijgend en puffend tegen elkaar zeggen, we zullen maar wat wachten op de rest.
Dan komt je moment om ze lekker relaxt terug voorbij te steken.
Zij blijven gefrusteerd achter, jij hebt eventjes wat intensiever gefietst en kan terug aan je basissnelheid verder rijden.
Spoedig herstel gewenst.
Post Reply