[Onderdelen]Nieuwe pedalen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Ik dacht er ook just aan, time!
Evengoed (mss zelfs beter) dan shimano, wel wat duurdeer in aanschaf, maar dat zal zich zelf wel terug betalen na een tijdje.
Ik heb zowel time's als shimano, maar mijn times zijn wel voor op de weg #-o
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ik rijd dankzij sponsoring met exustar pedalen (en binnenkort schoenen :P ). zij hebben pedalen met het concept van time en het concept van shimano. Ik heb nu het concept van time, en dit gaat zeer goed, in het begin blijkbaar geen verschil met shimano, maar nu staan op m'n koersfiets toch shimano spd 520 pedalen, en daar voelde ik mij echt nimeer makkelijk in, doordat uw hoekspeling veel kleinder is dan bij time.
Ik zou systeem time aanbevelen, en mss wel exustar proberen, dit is (al ben ik niet volledig zeker) relatief goedkoop tov andere merken. Maar hiervoor zou k es zeker moeten informeren :bounce:
Als er mss zijn die exustar pedalen willen kopen, kan ik eens horen bij de sponsor of ik ze aan jullie kan doorverkopen, omdat ze in belgie nog niet verdelen #-o wel al in Nederland.
grz
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ik gebruik ook al jaren de Atac's. Goede pedalen al begint er sleet op te komen. Het zijn wel de pedalen die het al het langste uithouden. Heb vroeger spd-klonen gehad, maar die hielden het nooit lang uit.

Ik zou terug Time nemen of zoals al eerder aangehaald de eggbeaters. Waar ik schrik van heb bij de eggbeaters is dat het contactoppervlak zo klein is.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Ben zelf zeeer tevreden met m'n Shimano's 540, veel knie vrijheid & heeel makkelijk in -& uitklikken. \:D/
Maar even belangrijk zijn de schoenen met een harde zool.
Mijn combinatie: schoenen Sidi Action met speciaal sluitsysteem met kabeltjes, echt makkelijk om tijdens het rijden de spanning bij te regelen; :wink:
greetz
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

3 velcro's , nog veel gemakkelijker om de spanning bij te regelen.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

LOOK 4*4 echt wel zalige pedalen en tja je spreekt over pedalen op een C'dale dus...
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Ik rij nu 8 maand met eggbeaters en die zijn gewoon de max! Je moet er in 't begin wel wat aan wennen als je van spd komt, maar na enkele kms merk je dat er niks beters bestaat. Licht, gemakkelijk te onderhouden, slijtvast en geen last meer van modder. Tja, kwaliteit heeft zijn prijs natuurlijk.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Hmmm ken het systeem van die eggbeaters niet maar ga dat eens onderzoeken want dat blijkt toch wel niet slecht te zijn uit sommigen hun commentaar. Hou jullie op de hoogte
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

yeti
Mountainbiker

Post by yeti »

Ik heb zowel de Eggbeaters als de Time Atac's (nieuw model). Ik zou niet twijfelen, en de Time's nemen.

Qua werking zijn ze gelijkwaardig, maar de plaatjes van de EggBeaters slijten enorm snel. Je krijgt bij de EggBeaters ook sneller een afdruk in je schoen, waardoor er wat speling komt.

De Look 4x4 heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb deze zomer wel met iemand samen gefietst, en die heeft de as van zijn Look's afgebroken (gelukkig terwijl hij op het zadel zat). De pedaal hing aan zijn schoen. Voor de rest was hij van de werking wel tevreden geweest. Hij heeft zelfs nieuwe gekocht.

Het enige nadeel dat je kan hebben met deze pedalen, is dat ze in combinatie met sommige schoenen minder goed inklikken. Die boogjes kunnen achter de noppen blijven hangen (indien deze niet continu zijn naar de plaatjes). Zo functioneren mijn Northwave schoenen beter dan mijn Specialized.
Post Reply