Ik doe het altijd zo en de blokken gaan 3000(meestal droge)km mee.
"inrijden" van schijfremmen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Verglaasde remblokjes vliegen bij mij de vuilbak in.jelleken wrote:Bij het inremmen gaat het niet om het verbeteren van de remkracht maar om het verlengen van de levensduur van je remblokjesSerge R wrote:kan iemand me uitleggen >>>waarom<<< de blokjes warm moeten worden?
Dit doe je door het remoppervlak te laten verglazen, door de warmte verander je de oppervlaktestructuur van het remblokje waardoor het harder word met als gevolg dat het langer gaat leven!
Ik prefereer liever een grotere remkracht dan langere levensduur van de blokken, mijne levensduur wil ik zo lang mogelijk rekken.
Niet alleen lees ik tegengestelde meningen over dat 'inrijden', (warm , niet warm, in een keer, traag, snel, water geen water, glazuren niet glazuren...))
tevens zie ik ook het verschil niet tussen beschreven methoden van inrijden en een gewone TT gaan meedoen...
ik heb het eens aan lbs gevraagd in die zei:
--> niet te warm laten worden, want dan verglazen ze
(dus een aantal keren goed dichtgooien, zonder echt warm te laten worden-en dat is wel een verschil met een TT rijden...)
tevens zie ik ook het verschil niet tussen beschreven methoden van inrijden en een gewone TT gaan meedoen...
ik heb het eens aan lbs gevraagd in die zei:
--> niet te warm laten worden, want dan verglazen ze
(dus een aantal keren goed dichtgooien, zonder echt warm te laten worden-en dat is wel een verschil met een TT rijden...)
- Dacuba
- Mountainbiker
Gij hebt toch avids? Der kunde normaal gezien langs den bovenkant u remblokke vervange, dus ook zien hoever ze op zijn. Teminste ik kan da tochFoxy wrote:lijkt me een goeie vraag voor dit topic:
Hoe weet je als je remblokjes zo goed als versleten zijn? Zodat ik tijdig nieuwe kan steken... Bij v-brakes kan je dat mooi zien als de blokjes afgesleten zijn, bij schijfblokjes daarentegen...