"inrijden" van schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Nog iets over dat "inremmen":als je 10 keer afdaalt van een brug en daarbij bijtrapt tot 35-45km/h,dan alles dicht smijt dat je juist niet slipt,dat zal wel genoeg zijn zeker.Water gieten doe je alleen op de bloemetjes en ruiken... #-o .
Ik doe het altijd zo en de blokken gaan 3000(meestal droge)km mee.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

jelleken wrote:
Serge R wrote:kan iemand me uitleggen >>>waarom<<< de blokjes warm moeten worden?
Bij het inremmen gaat het niet om het verbeteren van de remkracht maar om het verlengen van de levensduur van je remblokjes

Dit doe je door het remoppervlak te laten verglazen, door de warmte verander je de oppervlaktestructuur van het remblokje waardoor het harder word met als gevolg dat het langer gaat leven! :wink:
Verglaasde remblokjes vliegen bij mij de vuilbak in.
Ik prefereer liever een grotere remkracht dan langere levensduur van de blokken, mijne levensduur wil ik zo lang mogelijk rekken.
Mr. Bean
Mountainbiker

Post by Mr. Bean »

Ik rij gewoon ca 1km met één rem sleepend aan 7a10km/h, en dan doe ik de andere rem juist hetzelfde. De mijne gaan al +4000KM mee, en als ze verglazen gwn remblokjes eruit en opschuuren.
MVG
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

Niet alleen lees ik tegengestelde meningen over dat 'inrijden', (warm , niet warm, in een keer, traag, snel, water geen water, glazuren niet glazuren...))

tevens zie ik ook het verschil niet tussen beschreven methoden van inrijden en een gewone TT gaan meedoen...

ik heb het eens aan lbs gevraagd in die zei:
--> niet te warm laten worden, want dan verglazen ze

(dus een aantal keren goed dichtgooien, zonder echt warm te laten worden-en dat is wel een verschil met een TT rijden...)
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

lijkt me een goeie vraag voor dit topic:
Hoe weet je als je remblokjes zo goed als versleten zijn? Zodat ik tijdig nieuwe kan steken... Bij v-brakes kan je dat mooi zien als de blokjes afgesleten zijn, bij schijfblokjes daarentegen...
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Foxy wrote:lijkt me een goeie vraag voor dit topic:
Hoe weet je als je remblokjes zo goed als versleten zijn? Zodat ik tijdig nieuwe kan steken......
Zelfde manier als bij v-brakes: door te kijken.
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

...op sommige blokjes komt een streep te voorschijn als versleten....
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Foxy wrote:lijkt me een goeie vraag voor dit topic:
Hoe weet je als je remblokjes zo goed als versleten zijn? Zodat ik tijdig nieuwe kan steken... Bij v-brakes kan je dat mooi zien als de blokjes afgesleten zijn, bij schijfblokjes daarentegen...
Gij hebt toch avids? Der kunde normaal gezien langs den bovenkant u remblokke vervange, dus ook zien hoever ze op zijn. Teminste ik kan da toch :-D Nuja als ge recht staat gade et wel ni zien, ge moet echt van dicht gaan zien vooraleer ge da goe ziet vind'k.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

een beetje ruiken er aan als het ware :P
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

PROEVE VERDOMME !
Post Reply