Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
KobeKuyps
Mountainbiker

Post by KobeKuyps »

Beste ervaren winterduathleten!

Ik zou graag dit jaar voor de eerste keer aan de hel willen wagen.

Wel heb ik mijn grote twijfels of ik de monster afstanden met mijn 20 jaar wel aan zou kunnen.

Kan iemand mij duidelijk stellen op hoeveel maanden voor de hel je zeker zoveel km moet kunnen lopen en biken? Voorbeeld: 1oktober minstens 25km aan 1 stuk.

Of is die methode totaal fout?

Ik zou heel graag mee willen doen aan de Hel van 2010.
Maar, zoals u kan merken zou ik totaal niet weten hoe er aan te beginnen.

Graag wat tips van hel-van-kasterlee-ervaringsdeskundige!

Bijkomende persoonlijke informatie: Ik sport tussen de 10 en d
e 15uur/week. als ik nu ga lopen is dat meestal tussen de 60 en 90 minuten tegen 10 tot 12 km/uur. Voor het fietsen variëert dat va 2 tot 4uur en pakweg 1 keer in de maand langer dan 5 uur.

Sportieve groeten.
MAD MAX
Mountainbiker

Post by MAD MAX »

KobeKuyps wrote:Beste ervaren winterduathleten!

Ik zou graag dit jaar voor de eerste keer aan de hel willen wagen.

Wel heb ik mijn grote twijfels of ik de monster afstanden met mijn 20 jaar wel aan zou kunnen.

Kan iemand mij duidelijk stellen op hoeveel maanden voor de hel je zeker zoveel km moet kunnen lopen en biken? Voorbeeld: 1oktober minstens 25km aan 1 stuk.

Of is die methode totaal fout?

Ik zou heel graag mee willen doen aan de Hel van 2010.
Maar, zoals u kan merken zou ik totaal niet weten hoe er aan te beginnen.

Graag wat tips van hel-van-kasterlee-ervaringsdeskundige!

Bijkomende persoonlijke informatie: Ik sport tussen de 10 en d
e 15uur/week. als ik nu ga lopen is dat meestal tussen de 60 en 90 minuten tegen 10 tot 12 km/uur. Voor het fietsen variëert dat va 2 tot 4uur en pakweg 1 keer in de maand langer dan 5 uur.

Sportieve groeten.
Kobe, uit je uitleg blijkt dat je al een goei stevige basis hebt!
Het is voor iedereen verschillend qua voorbereiding, dat zal je wel merken aan alles wat hier later nog op het forum neergepend wordt.
Maar laat je vooral niet opjagen door niets of niemand.
Train vooral op uithouding, krachttraining is van ondergeschikt belang.
Maar aan je huidig trainingsschema te zien doe je dat ook.
Verder is vooral de koude de grootste killer in de hel.
Tegen dat het zo ver is, vang je hier nog wel wat info op.
Schrijf je in voor de VAGEVUURDAG want daar kan je lekker bijkletsen en veel "trucken van de foor" leren!
C U !
:evil:
KobeKuyps
Mountainbiker

Post by KobeKuyps »

Mad Max,

Bedankt voor de reactie!

Als ik het goed voor heb is, afstand, afstand en afstand wat het belangrijkste is in de trainingen?

Zou ik ter info eens een week van jou trainingsschema mogen bekijken?

Ik weet dat vergelijken niet altijd goed is, maar toch kan het me helpen om in de juiste richting te trainen.

Groeten!
MAD MAX
Mountainbiker

Post by MAD MAX »

KobeKuyps wrote:Mad Max,

Bedankt voor de reactie!

Als ik het goed voor heb is, afstand, afstand en afstand wat het belangrijkste is in de trainingen?

Zou ik ter info eens een week van jou trainingsschema mogen bekijken?

Ik weet dat vergelijken niet altijd goed is, maar toch kan het me helpen om in de juiste richting te trainen.

Groeten!
komt in orde, ik mail wel eens iets door
mtbmuis
Mountainbiker

Post by mtbmuis »

hey M&M alias Mad Max :lol:

slecht nieuws mijn cursus valt samen met de vagevuurdag - dus sorry Griet - ik moet verstek laten :cry: maar'k twijfel er niet aan dat zo'n straffe madam er wel een dozijn of 2 aankan... en desnoods 3 ook wel hè

BTW ik zit er ook aan te denken om mee te doen ... deel 1 en 2 - uiteraard afhankelijk van de winterse omstandigheden - zouden moeten kunnen lukken - maar het venijn zit'm in de staart zeker ? ik vrees voor deel 3 ?? hebben jullie misschien voor mij ook nog tips of komt het op hetzelfde neer als post hiervoor ?
MAD MAX
Mountainbiker

Post by MAD MAX »

mtbmuis wrote:hey M&M alias Mad Max :lol:

slecht nieuws mijn cursus valt samen met de vagevuurdag - dus sorry Griet - ik moet verstek laten :cry: maar'k twijfel er niet aan dat zo'n straffe madam er wel een dozijn of 2 aankan... en desnoods 3 ook wel hè

BTW ik zit er ook aan te denken om mee te doen ... deel 1 en 2 - uiteraard afhankelijk van de winterse omstandigheden - zouden moeten kunnen lukken - maar het venijn zit'm in de staart zeker ? ik vrees voor deel 3 ?? hebben jullie misschien voor mij ook nog tips of komt het op hetzelfde neer als post hiervoor ?
Hey mtbmuis, spijtig van de vagevuurdag maar kom daarna maar eens naar de groepstrainingen, daar kan je de sfeer ook al wat opsnuiven.
Hoe ikzelf alle edities al ervaarde:
- eerste run: no problem
- biken: bidden dat je geen materiaalpech krijgt en op het einde slaat de verveling toe, verder opletten voor afkoeling
- laatste run: goed doseren en eten en drinken
De man met de hamer ga je zeker een keer tegen komen.
Verder zijn vooral alle voorafgaande pagina's op dit forum de moeite om veel info op te nemen.
Trainingsschema's zijn voor iedereen verschillend doch het komt er vooral op neer om lange sessies af te werken.
Suck6 ! =D>
Rookieduivel
Mountainbiker

reactie op mtbmuis

Post by Rookieduivel »

hey mtbmuis,

ik ga ook effe op je post reageren ... ik zie het als - net iets minder extremistische deelnemer dan MM & pure recreant - op mijn manier.

1e run: gezellige ochtendloop in groep

mtb proef: Niet te zot, zo heb je een veel kleinere kans op materiaalpech. Je moet trouwens een echt sterke biker zijn om 105km gas te geven, denk ik. Behalve het vele eten en drinken verloopt het ongeveer zo: :evil: Het wordt saai tijdens de 3de ronde, je wordt stilaan toch vermoeid, je gaat je ergeren aan het slechte schakelen & remmen van je fiets, je gaat stomme stuurfoutjes maken. Niks onoverkomelijks, maar ik verschoot er het eerste jaar toch van dat dit ook lastig was.

2e run: Dit is een kwestie van de tanden op elkaar & overleven ... nog liever een eind wandelen / strompelen dan opgeven. Op de oude molsedijk lekker naar het lichtje in de verte turen & proberen dichter te geraken. Ik heb twee keer een kameraad meegenomen die het niet constant heeft over de tijd, snelheid, afstand maar bijvoorbeeld over vrouwvolk, eten, drinken, het Duvelke achteraf... Lachen met je eigen miserie helpt 8)

--> Ik heb vroeger aan wielrennen gedaan & doe nu mee om jaarlijks een trainingsdoel te hebben ... een kwestie van niet terug naar de 100kg te gaan zoals enkele jaren geleden. Ik heb de vorige twee jaren nooit meer dan een halve marathon gelopen in de voorbereiding en telkens veel tijd verloren in de afsluitende run (3h37 en 3h56). Men goed voornemen is om dit jaar meer te lopen in de voorbereiding en in 3h15 de 30km af te haspelen. Afhankelijk van de gesteldheid het MTB parcours wordt dat dan een totaaltijd van 10h à 10h45. Een fijne dag in de Kastelse bossen 8)
Zombiker
Mountainbiker

Re: reactie op mtbmuis

Post by Zombiker »

Rookieduivel wrote:...je gaat je ergeren aan het slechte schakelen...
Gewoon met ne SingleSpeed starten yom; gene schakelstress/miserie en den Bloso in Herentals leent er zich prachtig toe :lol:

Maakt gelijk de Hel nog wat Helser qua prestatie (o)
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Re: reactie op mtbmuis

Post by de vallende mountainbiker »

Rookieduivel wrote:hey mtbmuis,

ik ga ook effe op je post reageren ... ik zie het als - net iets minder extremistische deelnemer dan MM & pure recreant - op mijn manier.

1e run: gezellige ochtendloop in groep

mtb proef: Niet te zot, zo heb je een veel kleinere kans op materiaalpech. Je moet trouwens een echt sterke biker zijn om 105km gas te geven, denk ik. Behalve het vele eten en drinken verloopt het ongeveer zo: :evil: Het wordt saai tijdens de 3de ronde, je wordt stilaan toch vermoeid, je gaat je ergeren aan het slechte schakelen & remmen van je fiets, je gaat stomme stuurfoutjes maken. Niks onoverkomelijks, maar ik verschoot er het eerste jaar toch van dat dit ook lastig was.

2e run: Dit is een kwestie van de tanden op elkaar & overleven ... nog liever een eind wandelen / strompelen dan opgeven. Op de oude molsedijk lekker naar het lichtje in de verte turen & proberen dichter te geraken. Ik heb twee keer een kameraad meegenomen die het niet constant heeft over de tijd, snelheid, afstand maar bijvoorbeeld over vrouwvolk, eten, drinken, het Duvelke achteraf... Lachen met je eigen miserie helpt 8)

--> Ik heb vroeger aan wielrennen gedaan & doe nu mee om jaarlijks een trainingsdoel te hebben ... een kwestie van niet terug naar de 100kg te gaan zoals enkele jaren geleden. Ik heb de vorige twee jaren nooit meer dan een halve marathon gelopen in de voorbereiding en telkens veel tijd verloren in de afsluitende run (3h37 en 3h56). Men goed voornemen is om dit jaar meer te lopen in de voorbereiding en in 3h15 de 30km af te haspelen. Afhankelijk van de gesteldheid het MTB parcours wordt dat dan een totaaltijd van 10h à 10h45. Een fijne dag in de Kastelse bossen 8)
awel,ik zou het echt ni beter kunnen verwoorden...mijn enige doel is dit jaar(en ook mijn eerste jaar) gewoon aankomen...tijd en plaatse maakt me geen r**t uit...als ik maar aan die eindmeet kom.en dan nog liefst voor iedereen weg is en de tent compleet verlaten... :roll:

wat ik me nog wel afvroeg en er niet zo direkt een antwoord op kon vinden...mag je tijdens het fietsen van mtb wisselen??om zo bv 2 toeren te rijden..dan wisselen..en verder met een andere(propere) fiets rijden??

mvg
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

als gij u nummerke aan da ander vloke hangt zal da wel mogen ;-)
Post Reply