Wel, vrijdag (tijdens de rit met Steven en Werner) is hij gesneuveld. Op één of andere veldweg (die herschapen was tot een modderpoel) liep alles gewoon vol met modder en dikke leemgrond: de banden, de remmen voor en achter, versnellingen voor en achter, ... alles hing gewoon vol met van die dikke leemgrond. Daar moet ergens een steen ofzo tussen gezeten hebben want toen ik één omwenteling trapte, blokkeerde alles en in een fractie van een seconde trapte ik 'm gewoon defect. Voor ik het goed en wel doorhad dat de zaak blokkeerde, zat ik er al door. Derailleur in stukken uit elkaar!!
Ik vrees dat het geen garantiegeval wordt, het ziet er allemaal té geforceerd uit. Volgens Luc's bike shop is dat 9/10 geen garantiegeval, maar ik weet niet of hij dat zei om mij iets te kunnen verkopen of niet. Dinsdag gaat Janssen terug open en ga ik 'm binnendoen. Dan hoor ik het wel.
Grtz
omgeving Sint-Truiden
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Persoonlijk denk ik niet dat Luc zoiets doet om 'te kunnen verkopen'. Ik heb al een paar kleine zaken laten nakijken/afstellen, telkens zonder grote kosten : de grootste kosten die ik heb gehad was 6 € ! *LOL*ElStinho wrote: Ik vrees dat het geen garantiegeval wordt, het ziet er allemaal té geforceerd uit. Volgens Luc's bike shop is dat 9/10 geen garantiegeval, maar ik weet niet of hij dat zei om mij iets te kunnen verkopen of niet. Dinsdag gaat Janssen terug open en ga ik 'm binnendoen. Dan hoor ik het wel.Grtz
De laatste keer, het kraken van mijn ketting (waarover er reeds een andere topic bestaat), had hij als hij gewild had, mij een nieuwe achterderailleur kunnen verpatsen, maar hij heeft me eerlijk gezegd dat de derailleur een slag had gehad van een tak of zo, en dat hij die nu terug recht geplooid had. Zoiets wekt vertrouwen bij de klant. Ik weet al dat mijn bike voor jaarlijks onderhoud (en natuurlijk ook voor de kleine pannes waarvan ik zelf geen jota ken) naar Luc zal gaan.
Een ander voorbeeld : ik had zo'n pompje besteld om de druk van mijn vork bij te pompen. Luc zelf gebruikt een pompje van (als ik het goed begrepen heb) het merk CD. Toen een bestelling binnengekomen was, zat daar een pompje van een ander merk bij. Hij heeft mij toen onmiddellijk eerlijk gezegd dat hij persoonlijk nog geen ervaring met dat pompje had en dat hij dus niet kon zeggen of het al dan niet goed materiaal was. Zulke zaken stel ik wel op prijs.
Nu, ik heb het daar warm of koud bij als Luc door deze commentaar meer klanten heeft of niet. Het is ook maar mijn persoonlijke ervaring die ik heb bij Luc's Bike Shop.
Zeg Stijn, als ik het verslag op je site lees van "Jan B." dan heb ik zo de indruk dat jij toch geen beginner meer bent. Je gaat er blijkbaar nogal tegenaan !
Ik ga er in ieder geval vrijdag proberen bij te zijn en hopelijk ben je er dan ook bij. Als ik niet kan volgen, dan kom ik toch gewoon wat later aan hé ! *LOL*
Ik zeg ook niet dat hij me iets wou verkopen hoor. Maar als ik jouw bevindingen zo lees, zal hij dat wel zeker eerlijk bedoeld hebben. Ik weet het gewoon niet: ten eerste ben ik al niet super technisch onderlegd en ten tweede heb ik weinig ervaring met bikes (en nog minder met stukken aan bikes). Als ik het zo bekijk, denk ik ook dat het geen garantiegeval wordt hoorJustin wrote:
Persoonlijk denk ik niet dat Luc zoiets doet om 'te kunnen verkopen'. Ik heb al een paar kleine zaken laten nakijken/afstellen, telkens zonder grote kosten : de grootste kosten die ik heb gehad was 6 € ! *LOL*
Dat kan natuurlijk ook aan Jan liggen héJustin wrote: Zeg Stijn, als ik het verslag op je site lees van "Jan B." dan heb ik zo de indruk dat jij toch geen beginner meer bent. Je gaat er blijkbaar nogal tegenaan !Ik heb al schrik om met jou een route te beginnen !
"Chapeau maat" !!!!
Hopelijk tot vrijdag!
Grtz
Stijn
@Stijn : Hou ons op de hoogte
Ik ga de mijne morgen ook met Luc binnenbrengen... Ik ben gevallen geweest en mijn achterderailleur heeft een tik gehad. Nu is ie wat geplooid heb ik gemerkt tijdens het smeren... Normaal gezien niet veel werk denk ik, hopelijk is ie gereed tegen de vrijdang
@Justin, ik hoop dat je er vrijdag bij kan zijn
Ik ga de mijne morgen ook met Luc binnenbrengen... Ik ben gevallen geweest en mijn achterderailleur heeft een tik gehad. Nu is ie wat geplooid heb ik gemerkt tijdens het smeren... Normaal gezien niet veel werk denk ik, hopelijk is ie gereed tegen de vrijdang
@Justin, ik hoop dat je er vrijdag bij kan zijn
- Justin
- Mountainbiker
Hetzelfde wat ik aan de hand heb gehad. Ik denk zelfs dat je er op kan wachten als je hem binnendoet. Waarschijnlijk hoorde je ook zo'n schurend geluid van de ketting tegen metaal nadat je (allé, jou derailleurwerner wrote:Ik ga de mijne morgen ook met Luc binnenbrengen... Ik ben gevallen geweest en mijn achterderailleur heeft een tik gehad. Nu is ie wat geplooid heb ik gemerkt tijdens het smeren... Normaal gezien niet veel werk denk ik, hopelijk is ie gereed tegen de vrijdang![]()
Nee, ik heb terug voor zo'n Xt '04 gekozen. Het is zo al een "duur" jaar voor mij/ons (aankoop MTB's en toebehoren, kosten van het gaan samenwonen, ... vs verlies aan inkomsten door dat langdurig ziekteverlof)Justin wrote:Spijtig !ElStinho wrote:...Het wordt hoogstwaarschijnlijk geen garantiegeval...
Van de nood een deugd gemaakt en upgrade naar XTR derailleur ?:D
Grtz
- Justin
- Mountainbiker
Zou het kunnen dat ik uw vrouwke rond 19.22 uur gezien heb met uwe bike achter op de auto (aan de lichten in Borgloon). Dus ik denk dat'm gemaakt iswerner wrote:...hopelijk is ie gereed tegen de vrijdang![]()
Btw, gij met uw lopen !
Ik stond op het punt te gaan biken toen het begon te regenen en vertrekken met regen vind ik niet zo plezant. Dus ik dacht, waarom ook niet eens gaan lopen... na dik 10 jaar niet meer gelopen te hebben.
Toch ca. 5 km gelopen op mijn eigen tempo, en ik moet zeggen dat me dat nog goed meegevallen is ook. :D
Daarna nog even naar Borgloon gereden om te kijken waar de sporthal ligt. Kwestie van vrijdag op tijd te zijn hé. :D
De sporthal in Hoepertingen weet ik liggen, maar die van Borgloon zelf wist ik niet liggen.
Nope da kan nie... ben trouwens terug vrijgezel (lees gescheiden), hierdoor heb ik het biken terug opgepîktJustin wrote:Zou het kunnen dat ik uw vrouwke rond 19.22 uur gezien heb met uwe bike achter op de auto (aan de lichten in Borgloon). Dus ik denk dat'm gemaakt iswerner wrote:...hopelijk is ie gereed tegen de vrijdang![]()
.
Btw, gij met uw lopen !![]()
Ik stond op het punt te gaan biken toen het begon te regenen en vertrekken met regen vind ik niet zo plezant. Dus ik dacht, waarom ook niet eens gaan lopen... na dik 10 jaar niet meer gelopen te hebben.![]()
Toch ca. 5 km gelopen op mijn eigen tempo, en ik moet zeggen dat me dat nog goed meegevallen is ook. :D
Daarna nog even naar Borgloon gereden om te kijken waar de sporthal ligt. Kwestie van vrijdag op tijd te zijn hé. :D
De sporthal in Hoepertingen weet ik liggen, maar die van Borgloon zelf wist ik niet liggen.Nu wel dus.
Tja, ik heb nu ook een 3tal maanden aan het lopen (1 maand ervan uit gelegen met een blessure) om mijn conditie wat bij te houden en eventueel meer...
Voila da weet ge dan ook weer :D , dus nu heb je geen uitvlucht om vrijdag te laat te komen
Steven heeft me laten weten dat ie nu vrijdag niet kan
W.