gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
zondagsrijer
Mountainbiker

Re: na wat opzoek werk op het internet

Post by zondagsrijer »

Het groepje waar ze gingen achter hangen kennen ze inderdaad niet want ze zijn van ons clubje uit Olmen. Ikzelf was er niet bij. Zeker geen agressieve rijders.
Voor alle duidelijkheid, die met Willems veranda hebben niks met onze club te maken.
angelos wrote:heb ik het volgende kunnen afleiden :

filmkes :
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-1-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-2-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-3-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-4-of-4/

personen die mij aanreden volgens mij :
Image

het groepje waar ze achter gingen hangen ( waarschijnlijk kennen ze elkaar niet eens )
Image
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Fred83 wrote:
D@vy wrote:Man man man... verdraagzaamheid is blijkbaar ver te zoeken bij sommigen...

Zelf al veel leuke tochten meegemaakt door samen met wieltjeszuigers een treintje te vormen. Kom vaak alleen naar een TT maar rij zelden ook de volledige tocht alleen. Zo leer je nog eens andere mensen kennen met dezelfde hobby.

Is toch normaal dat mensen die ongeveer dezelfde snelheid rijden mekaar opzoeken? Of moet ik dan in de remmen omdat die voor mij misschien aggressief gaat worden als ik te dicht achter 'm rij?

En als je echt niet kunt verdragen, rij ze er dan af he... Of is het dat mss wat je irriteert aan wieltjeszuigers: dat je niet goed genoeg bent om ze er af te rijden?
=D>
Zo denk ik er ook over =D>
Ik verschiet mij echt van de onverdraagzaamheid van vele leden van dit forum #-o , terwijl er verder al honderdduizend pagina's zijn afgezeverd over: " ik zeg altijd goeiendag tegen een medebiker" maar als er dan eens een medebiker aan je wiel hangt dan kun je dit niet verdragen??
Get a life mensen #-o #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

dat groepje van de fotos (Willems Veranda) zijn wielertoeristen uit de Kempen,, ergens regio Lille-Kasterlee-Turnhout-Beerse.... en er zitten een paar wegterroristen tussen.
heb ze ook al is bezig gezien op de baan... wat een sukkelaars #-o
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Manman wat lees ik hier allemaal...

Ff een kleine bedenking...

Wielhangen is dat verboden? Als er een singeltrack is hang je toch ook soms in het wiel, als ik koers op tv zie hangen ze constant in het wiel... diegene die er niet tegen kunnen ... rij op de rollen in u garage

Elkaar van de weg rammen, waar stopt zoiets... elkaar op het gezicht slaan bij de bevoorrading ... elkaar te lijf gaan met krik bij de auto... , als er zoiets gebeurt , stop ff zie wat je kan doen en bied excuses aan ... is het minste.

Iedereen maakt foute , niet gezien , niet harder kunnen , foute inschatting ... wederom ff "sorry" doet wonderen.

Als ik iemand voorbij steek , zeg ik 99% "dank u" , "merci" ik voel me er goed bij en hoop die mensen ook.

Mensen beetje verdraagzaamheid , volwassenheid en ja zij die dat niet kunnen .... je oogst wat je zaait en op een dag.... zal het niet de wet van de sterkste zijn maar van de zotste..
barcafan
Mountainbiker

Re: na wat opzoek werk op het internet

Post by barcafan »

zondagsrijer wrote:Het groepje waar ze gingen achter hangen kennen ze inderdaad niet want ze zijn van ons clubje uit Olmen. Ikzelf was er niet bij. Zeker geen agressieve rijders.
Voor alle duidelijkheid, die met Willems veranda hebben niks met onze club te maken.
angelos wrote:heb ik het volgende kunnen afleiden :

personen die mij aanreden volgens mij :
Image

het groepje waar ze achter gingen hangen ( waarschijnlijk kennen ze elkaar niet eens )
Image
ik heb deze tocht gereden in het gezelschap van de groep uit olmen .
mijn schoonbroer is bij deze club en heb met hun deze tocht gereden . maar van een ongeval weet ik niets . anders hadden we zeker gestopt . het zijn rustige bikers maar zeker geen agressievelingen ! die twee met de kledij van willems veranda hebben zeker niets met de club uit olmen te maken .
Ducha
Mountainbiker

Post by Ducha »

Hoi iedereen,
Wij van mtb 2491( die gasten op de onderste foto) hebben niets te maken met die fiets hooligans.
Niemand van ons heeft die personen opgemerkt, aan de bevoorrading hebben wij wel mensen gezien met dat tenuke maar dat dat die gasten waren weten we niet.
Van het hele voorval heeft niemand iets gezien, maar blijkbaar is het dan ook allemaal achter ons gebeurt.
Spijtig genoeg kom je af en toe zo van die mensen tegen zoals je overal spelverbrodders hebt. Even stoppen en kleine sorry was hier waarschijnlijk al voldoende geweest.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

als ik heel eerlijk met mezelf ben, hou ik eigenlijk ook niet van wieltjeszuigers...vooral omdat ze mij juist het onbestemde, wrsch. onjuiste gevoel geven mijn eigen tempo van me af te pakken. Een opgejaagd gevoel, zeker wanneer ik bijv. bikers inhaal die dan aanhaken, maar dan blijken de korte afstand te doen.

Bovendien vind ik het soms toch gevaarlijk, wat o.m. dit topic toch weer aangeeft... Langs de andere kant: mtbtreintje kunnen leuk zijn als de locmotief en de wagonnetjes het samen daarover eens zijn.

Mijn praktische filosofie is tegenwoordig: zij die mij voorbijschieten kunnen geen doel meer zijn om in te halen, want - tenzij ze zichzelf mss opblazen - ze zijn doodgewoon te snel, waarvoor respect. Mijn doel is dan beter/harder te trainen om me steeds minder door koerskiekens voorbijgescharreld worden. Wil ik toch in het wiel (gebeurt zelden, maar kom..), dan vraag ik eerder of het stoort.

Zij die in mijn wiel komen hangen, zal ik toch vragen om voorbij te steken en dan maak ik plaats. Vaak moet ik zelfs stiller gaan rijden en dan gaan ze voorbij. Wat ook helpt, is wachten tot de eerstvolgende klim, ondertussen gedoseerd rijden en dan in crescendo naar boven in de hoop dat...

Een geijkte formule blijkt toch wel: hoe meer hoogte - en kilometers, hoe minder frustratie om de simpele reden dat daar minder volk aan meedoet. Dat merk je in veel marathons: elke splitsing die eraan komt, geeft zuurstof aan het parcours.

De nivellering van veel Vlaamse parcoursen door onder meer strengere regelgeving én een groeiende massa fietsers( die idd denken dat Kasterlee (no offense trouwens) het Mekka is van mtb en zich nu komen meten op een parcours dat werkelijk iedereen aankan) leidt tot het feit dat slechts weinigen van hen de m van mtb missen. Zolang het maar snoeihard gaat rond de door blosos en de groen gedicteerde dreven rond de kerketoren, dat is het motto.

Het gebrek aan enige techniek wanneer toch enkele puisten moeten overwonnen worden, maakt deze wielerterroristen bang en onzeker, wat wordt gecompenseerd door haantjesgedrag.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Docteur Dérailleur wrote:als ik heel eerlijk met mezelf ben, hou ik eigenlijk ook niet van wieltjeszuigers...vooral omdat ze mij juist het onbestemde, wrsch. onjuiste gevoel geven mijn eigen tempo van me af te pakken. Een opgejaagd gevoel, zeker wanneer ik bijv. bikers inhaal die dan aanhaken, maar dan blijken de korte afstand te doen.

Bovendien vind ik het soms toch gevaarlijk, wat o.m. dit topic toch weer aangeeft... Langs de andere kant: mtbtreintje kunnen leuk zijn als de locmotief en de wagonnetjes het samen daarover eens zijn.

Mijn praktische filosofie is tegenwoordig: zij die mij voorbijschieten kunnen geen doel meer zijn om in te halen, want - tenzij ze zichzelf mss opblazen - ze zijn doodgewoon te snel, waarvoor respect. Mijn doel is dan beter/harder te trainen om me steeds minder door koerskiekens voorbijgescharreld worden. Wil ik toch in het wiel (gebeurt zelden, maar kom..), dan vraag ik eerder of het stoort.

Zij die in mijn wiel komen hangen, zal ik toch vragen om voorbij te steken en dan maak ik plaats. Vaak moet ik zelfs stiller gaan rijden en dan gaan ze voorbij. Wat ook helpt, is wachten tot de eerstvolgende klim, ondertussen gedoseerd rijden en dan in crescendo naar boven in de hoop dat...

Een geijkte formule blijkt toch wel: hoe meer hoogte - en kilometers, hoe minder frustratie om de simpele reden dat daar minder volk aan meedoet. Dat merk je in veel marathons: elke splitsing die eraan komt, geeft zuurstof aan het parcours.

De nivellering van veel Vlaamse parcoursen door onder meer strengere regelgeving én een groeiende massa fietsers( die idd denken dat Kasterlee (no offense trouwens) het Mekka is van mtb en zich nu komen meten op een parcours dat werkelijk iedereen aankan) leidt tot het feit dat slechts weinigen van hen de m van mtb missen. Zolang het maar snoeihard gaat rond de door blosos en de groen gedicteerde dreven rond de kerketoren, dat is het motto.

Het gebrek aan enige techniek wanneer toch enkele puisten moeten overwonnen worden, maakt deze wielerterroristen bang en onzeker, wat wordt gecompenseerd door haantjesgedrag.
=D> Helemaal akkoord !!
sybrinspitaels
Mountainbiker

Post by sybrinspitaels »

Naar mijn mening heeft het in dit geval niks te maken met het eerst voorbij steken en dan in het wiel blijven gangen. Ik ben van mening dat je dit mag doen als je dit niet wil kun je je ook even laten uitbollen tot de gene achter je je voorbij steekt. Dit even ter zijde. Zoals Angelo schreef is het een ploegmakker die hem van de baan reed, dus niet diegene waar hij in het wiel zat. Ik vind dit persoonlijk GROTE HELDEN op nen velo die geen bal van respect voor hun mede rijders hebben. Angelo ik wens je veel beterschap.

ps: Ik weet niet wat ik zou doen moest ik die gasten eens opnieuw zou tegen komen bij de bevoorading ofzo.... :evil:
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Schijfrem wrote:
Docteur Dérailleur wrote:als ik heel eerlijk met mezelf ben, hou ik eigenlijk ook niet van wieltjeszuigers...vooral omdat ze mij juist het onbestemde, wrsch. onjuiste gevoel geven mijn eigen tempo van me af te pakken. Een opgejaagd gevoel, zeker wanneer ik bijv. bikers inhaal die dan aanhaken, maar dan blijken de korte afstand te doen.

=D> Helemaal akkoord !!
Inderdaad, heel goed samengevat =D>
Post Reply