juist monteren en opblazen van tubless-banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
freggel 2
Mountainbiker

juist monteren en opblazen van tubless-banden

Post by freggel 2 »

heb problemen met het opblazen van mijn banden, denk dat het niet mogelijk is om banden op te blazen met gewone fietspomp, is het nodig
om de perslucht erbij te halen? Mavic zegt dat je moet krachtig doorpompen. Maar dat is onmogelijk.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb nog nooit een compressor gebruikt, ge moet zien dat de band perfect in het midden van de velg ligt en dan goed doorpompen :wink:

Met een klein handpompje zal het wss niet lukken maar met een voetpomp geen enkel probleem
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Gebruik je zeepwater bij de montage?
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Quadrifoglio wrote:Gebruik je zeepwater bij de montage?
ik bijna nooit :wink:
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

van mij ist gewoon water, dat werkt ook als dichting, en ik pomp ze op met perslucht, wel oppassen, je moet het in korte snokjes binnenlaten
want in 1 keer hij mag nog afgesteld zijn op 4 bar, dan ploft hij gewoon uit de velgranden, kheb dat al 2 x voorgehad nu nooit meer ze :bounce: kwas bijna doof
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

1 keer diep adem halen en daarna zo snel pompen als je kan.
bikerju
Mountainbiker

Post by bikerju »

be band monteren op de velg en een zeepzopje maken en aan bijde zijden rond de band doen met een borsteltje dan met 1 hand een lichte druk uitvoeren op de band aan het ventiel en beginnen pompen en je zal voelen dat de band onmiddelijk zal vullen met lucht allez veel geluk :wink: :wink:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

en eens er lucht in de banden komt, moet je soms heel lang wachten voordat de banden in de velg klikken, noodzakelijk bij ust !
zo heeft wacko07 gisteren zijn achtervelg omzeep geholpen omdat de band gewoon over de velg schoot, ipv in de velg.
om dit te vermijden kunt ge ofwel zeepsop, teflon- of siliconenspray gebruiken, bandenvet is het beste van al denk ik. :wink:
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

gebruik meestal een beetje zeepwater op de boorden van de band. Met een klein pompje krijg ik mijn ust explorer (mavic 3.1UST) opgepompt. Het duurt wel iets langer :lol: .
Meestal blaas ik er 4 bar in en 24u later laat ik de band gewoon af tot de gewenste spanning. Na een goeie week moet ik de band een beetje bijpompen.
Groetjes,
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Ik gebruik en zeepsopje en breng dit met een spons aan op de velgrand.
Ook ga ik eens over de randen van mijn banden.
Heb wel een compressor om mijn banden op te pompen.(heel gemakkelijk)
Eerst tot een 5 bar en daarna aflaten tot de gewenste druk.
Voor onderweg, moest ik lekrijden, gebruik ik een luchtpatroon.

Patrick
Post Reply