zo 15-08-2010 oeter marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
leikepej
- Mountainbiker
Beste bikers, bedankt voor jullie komst , in totaal met 700 vertrekkers ( 325 marathon). Ja, jullie hebben zelf al veel beantwoord,waarvoor dank.
We hebben ons best gedaan, fouten maak je altijd, daar willen wij van leren om iedere keer beter te worden. Het is niet eenvoudig om 115 km. te pijlen in de bos, daar kan altijd wel door de ene of andere een pijltje gedraaid worden, daar doen we kontrole op, maar dat kan je niet konstant. Het parcour krijg je ook niet zomaar, je moet je wettellijk aan opgelegde goedgekeurde plannen houden. Wat die man betreft in het Mechels bos is het zo dat wij van de provincie de goedkeuring hebben om dit jaar nog daar te rijden, we hebben 2 km door dat privé terrein gereden waar zoveel heisa om geweest is in de media en er vanaf de winterkalender nog maar 2 tochten per jaar toeglaten worden.
Wat de opkomst betreft, is het aan de magere kant, we net uit de kosten zijn geraakt( hopelijk) , en de weersvoorspellingen ons een hak gezet hebben., omdat het hiet droog gebleven is tot 13.30 uur. Vanaf dan is het niet meer gestopt met gieten.
Nog dit , ik wil langs deze weg iederéén bedanken die mee heeft geholpen om deze tocht mogelijk te maken, niet alleen het vele voorbereidingswerk , maar vandaag zelf waren er 56 medewerkers met vanalles en nog wat bezig , bedankt allemaal en proficiat.
Leon
We hebben ons best gedaan, fouten maak je altijd, daar willen wij van leren om iedere keer beter te worden. Het is niet eenvoudig om 115 km. te pijlen in de bos, daar kan altijd wel door de ene of andere een pijltje gedraaid worden, daar doen we kontrole op, maar dat kan je niet konstant. Het parcour krijg je ook niet zomaar, je moet je wettellijk aan opgelegde goedgekeurde plannen houden. Wat die man betreft in het Mechels bos is het zo dat wij van de provincie de goedkeuring hebben om dit jaar nog daar te rijden, we hebben 2 km door dat privé terrein gereden waar zoveel heisa om geweest is in de media en er vanaf de winterkalender nog maar 2 tochten per jaar toeglaten worden.
Wat de opkomst betreft, is het aan de magere kant, we net uit de kosten zijn geraakt( hopelijk) , en de weersvoorspellingen ons een hak gezet hebben., omdat het hiet droog gebleven is tot 13.30 uur. Vanaf dan is het niet meer gestopt met gieten.
Nog dit , ik wil langs deze weg iederéén bedanken die mee heeft geholpen om deze tocht mogelijk te maken, niet alleen het vele voorbereidingswerk , maar vandaag zelf waren er 56 medewerkers met vanalles en nog wat bezig , bedankt allemaal en proficiat.
Leon
Last edited by leikepej on Sun 15 Aug 2010 22:28, edited 1 time in total.
-
leikepej
- Mountainbiker
Hallo bikers , we hadden een tombola en enkele prijzen zijn niet afgehaald.
Je kan deze alsnog afhalen voor 1 september via afspraak met jean.neelen@telenet.be
4 waterkannen van Brita - Houtmeyers Michaél zuidstraat 163 Beverlo- Verdeer Willy kapelstraat 90 Overpelt- Clijsters Rudy Solterweg 20 Neeroeteren - Hermans Erwin grotstraat Zutendaal
Een gps voor Monten peter donkstraat 17 Overpelt -
Materiaalbus (voor in drinkbushouder) Sleypen Jos Bocholterweg 18 Peer - Wyllinck Ronny Merksemsebaan 103 Wijhagen
Een bus vaselinespray voor Lippens André beverpad 28 Beverlo.
Groetjes Leon
Je kan deze alsnog afhalen voor 1 september via afspraak met jean.neelen@telenet.be
4 waterkannen van Brita - Houtmeyers Michaél zuidstraat 163 Beverlo- Verdeer Willy kapelstraat 90 Overpelt- Clijsters Rudy Solterweg 20 Neeroeteren - Hermans Erwin grotstraat Zutendaal
Een gps voor Monten peter donkstraat 17 Overpelt -
Materiaalbus (voor in drinkbushouder) Sleypen Jos Bocholterweg 18 Peer - Wyllinck Ronny Merksemsebaan 103 Wijhagen
Een bus vaselinespray voor Lippens André beverpad 28 Beverlo.
Groetjes Leon
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Da moet niet, ' k ben maar een sukkelaar op de sukkel...krijg binnenkort een 6_alain_ wrote:Hier nog ene die zijn klak afdoet voor het spook,
En jaloers? Enigzins wel ja.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Zeiknatte Papegaai in de bossen van Opoeteren!
Post by StrammerMax »
Ik was hier ook op de 100 km. Mijn verhaal is te lezen onder de rubriek "Toertochten". Of klik hier!

De Papegaai Bike Team Stabroek * Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

De Papegaai Bike Team Stabroek * Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
- saiko
- Test team
ik ben ook gestart voor de 115 km
in bergerven echter iets gemist en toen had ik er geen goesting meer in.
had iets van een 90 km toen ik thuis kwam.
Natuurlijk hebben ze de toffe stukken moeten uitlaten en werd het weer een snelle tocht. Ik lag rond half 12 weer op menne zetel.
wel dikke chanse gehad met het weer !!
in bergerven echter iets gemist en toen had ik er geen goesting meer in.
had iets van een 90 km toen ik thuis kwam.
Natuurlijk hebben ze de toffe stukken moeten uitlaten en werd het weer een snelle tocht. Ik lag rond half 12 weer op menne zetel.
wel dikke chanse gehad met het weer !!
-
Den jjag
- Mountainbiker
oeterdal marathon
Aangezien men na de middag regen voorspelde, zo vroeg mogelijk vertrokken.
Na inschrijven (19.45 uur), veel te snel vertrokken, het plan was de 115 km. te doen.
Het parkoers was wat anders dan vorige jaren, misschien wat meer langere dreven, maar toch ook mooie single-tracks.
Wat betreft de afpijling: een mooi voorbeeldje gezien van hoe men verkeerd rijdt.
Enkele km. voor Bergerven, een afdaling beneden naar links, een beetje verder stond aan de linkerkant een paaltje met een pijl rechtdoor.
De bikers voor mij draaien allemaal het schuin naar links oplopend paadje in.
Ik zeg tegen mijn maat: het is hier recht door de verharde weg volgen (net als de vorige jaren).
Hij zegt nog: hoe, ze draaien daar toch allemaal in?
Wij rechtdoor gereden en enkele honderden meters een volgende pijl.
Ook achter ons reden ze de foute richting in.
Aan de derde bevoorrading het euvel vermeld, en deze mensen gingen dit zo snel mogelijk oplossen.
Wat onze tocht betreft, onze snelle start werd de de laatste 30 km nog ferm afgestraft, maar de 115 km. toch nog kunnen uitrijden.
Enkel het laatste kwartier in de regen gereden.
Enkele cijfertjes: afstand: 119 km. 5.20 uur over gereden en 880 hoogtemeters, waarvan 19% steilste klim.
Algemeen: goede uitpijling, mooi parkoers en goede bevoorrading.
Wat betreft de mooie paadjes die men links laat liggen: het wordt voor elke organisator moeilijker en moeilijker om nog goedkeuringen te krijgen! En geloof me, dit gaat er zeker niet op verbeteren.
Aan de Leon en zijn team bedankt voor een mooie zondagvoormiddag.
Zeker tot volgend jaar.
Grtz. Guido
Na inschrijven (19.45 uur), veel te snel vertrokken, het plan was de 115 km. te doen.
Het parkoers was wat anders dan vorige jaren, misschien wat meer langere dreven, maar toch ook mooie single-tracks.
Wat betreft de afpijling: een mooi voorbeeldje gezien van hoe men verkeerd rijdt.
Enkele km. voor Bergerven, een afdaling beneden naar links, een beetje verder stond aan de linkerkant een paaltje met een pijl rechtdoor.
De bikers voor mij draaien allemaal het schuin naar links oplopend paadje in.
Ik zeg tegen mijn maat: het is hier recht door de verharde weg volgen (net als de vorige jaren).
Hij zegt nog: hoe, ze draaien daar toch allemaal in?
Wij rechtdoor gereden en enkele honderden meters een volgende pijl.
Ook achter ons reden ze de foute richting in.
Aan de derde bevoorrading het euvel vermeld, en deze mensen gingen dit zo snel mogelijk oplossen.
Wat onze tocht betreft, onze snelle start werd de de laatste 30 km nog ferm afgestraft, maar de 115 km. toch nog kunnen uitrijden.
Enkel het laatste kwartier in de regen gereden.
Enkele cijfertjes: afstand: 119 km. 5.20 uur over gereden en 880 hoogtemeters, waarvan 19% steilste klim.
Algemeen: goede uitpijling, mooi parkoers en goede bevoorrading.
Wat betreft de mooie paadjes die men links laat liggen: het wordt voor elke organisator moeilijker en moeilijker om nog goedkeuringen te krijgen! En geloof me, dit gaat er zeker niet op verbeteren.
Aan de Leon en zijn team bedankt voor een mooie zondagvoormiddag.
Zeker tot volgend jaar.
Grtz. Guido
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Twijfelachtig weer, maar toch de verplaatsing naar Opoeteren gemaakt. Paar druppeltjes toen we parkeerden, maar meer niet. Het veel te grote nummerbord bij inschrijving heb ik maar in mijn rugzak gestoken
We hadden een snel parcours verwacht, maar vanwege de vele losse zand was het echter het tegendeel. Het was voortdurend draaien en keren, passage langs een zandgroeve, bijna allemaal singletrack.
Bevoorrading 3 hadden we gemist : op een stukje asfalt was er links een paadje, dat overging in een klim, en rechts de gewone baan. De pijl was zeer dubbelzinnig opgesteld. Aan de sporen op het paadje te zien waren er al heel wat rijders gepasserd, dus wij ook. Achteraf bleek dat bevoorrading 3 via het ommetje op de asfalt was, waardoor we dus 40km(!) gereden hebben vooraleer we aan bevoorrading 4 kwamen. Toen begon het plots te regenen en is het niet meer gestopt. Met het oog op de regen geopteerd om de 100km te doen, ipv de 115km.
Blij dat we aan de wagen waren, 's avonds regende het nog altijd.
Al bij al : zwaar parcours, totaal 102km op de Polar van mijn maat (batterij van mijn GPS was leeg na 80km, exact aan bevoorrading 4).
Bevoorrading 3 hadden we gemist : op een stukje asfalt was er links een paadje, dat overging in een klim, en rechts de gewone baan. De pijl was zeer dubbelzinnig opgesteld. Aan de sporen op het paadje te zien waren er al heel wat rijders gepasserd, dus wij ook. Achteraf bleek dat bevoorrading 3 via het ommetje op de asfalt was, waardoor we dus 40km(!) gereden hebben vooraleer we aan bevoorrading 4 kwamen. Toen begon het plots te regenen en is het niet meer gestopt. Met het oog op de regen geopteerd om de 100km te doen, ipv de 115km.
Blij dat we aan de wagen waren, 's avonds regende het nog altijd.
Al bij al : zwaar parcours, totaal 102km op de Polar van mijn maat (batterij van mijn GPS was leeg na 80km, exact aan bevoorrading 4).
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
ik ben ook aan die klim verkeerd gereden, maar achteraf gezien was dat toch wel één, zoniet de zwaarste en mooiere klim van de dag - uitgezonderd mss die slingerende st tegen een heuvel op...
Ge vergeet er wel bij te vertellen dat ge intussen al een pakske ty-raps verkwanst had samen met een groot broodmesmadskatingcow wrote:Het veel te grote nummerbord bij inschrijving heb ik maar in mijn rugzak gestoken![]()
(batterij van mijn GPS was leeg na 80km, exact aan bevoorrading 4).
En wie koopt nu ook ne gps waarvan ge onderweg de batterijen niet kunt vervangen