zo 15-08-2010 oeter marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Angelo. wrote:Gij hebt echt een pan af.
De vrouw heeft gezegd: Angelo heeft gelijk.... :roll:
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Mha spookske toch,wat voor toeren haald gij uit.Ben ook aan de start geweest en heb met enkele"oude vrienden" ook over u gehad.Ik zei nog"die komt voor de 115km" en is niet thuis voor het donker is.
Had toch gelijk. :lol:
Vos in de bossen
Mountainbiker

_alain_ wrote:
1?? Volgens mij een stuk meer..
Ze zeggen dat zot zijn geen pijn doet, maar ik denk dat hij daar morgen anders over denkt :lol:
Nog zo ene #-o .....volgens mij zijn ze ontzettend jaloers :-D ...
ik heb wel nog niet gezegd dat ik een gem van 17.1 km/h had...toch, 3 jaar geleden had ik mijn eerste marathon gereden, die van Kattenbos, vlak terrein en ik had 15 km/h gem. Ik word met de jaren beter net als wijn :wink:
Vos in de bossen
Mountainbiker

BASSMAN wrote:Mha spookske toch,wat voor toeren haald gij uit.Ben ook aan de start geweest en heb met enkele"oude vrienden" ook over u gehad.Ik zei nog"die komt voor de 115km" en is niet thuis voor het donker is.
Had toch gelijk. :lol:
Ik was op tijd thuis :^o
Om 14.30 heb ik gebeld, bij de laatste bevoorrading: "ik leef nog"....moet nog 30 km doen...'t werd eigenlijk meer dan dat, want met dat verloren rijden, heb ik 127 km op de teller.

"oude vrienden ?...Geert zeker (o.a) :-k
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:20 gestart voor de 100 km

Parcours : prima, waarschijnlijk zijn er wel wat leuke stukjes niet gedaan, maar het was best te smaken. Wat ik van een 'inboorling' hoorde was dat vooral aan de terril nogal wat blijven liggen is aan leuks. Hoogtemeters volens mijn Polar : 675
bepijling : matig. De zichtbaarheid van de pijlen is niet schitterend, maar de organisatie moet die gebruiken. De bepijling was nogal zuinig. Het was duidelijk te zien dat de afpijling door verschillende mensen gebeurde. Bepaalde stroken erg goed, andere geen succes. Op een bepaald deel was de pijl vóór de afslag op meer dan 50 m aangebracht.
bevoorrading : prima, stukken beter dan de vorige jaren. Banaan, sinaasappel, cake, peperkoek, granenkoeken, iets muesliachtigs, sportdrank, water

Het ging me niet geweldig vandaag, de beentjes zijn nog altijd niet gewend aan de nieuwe zitpositie, na 10 begonne de spieren al te sputteren. Onderweg bekende stukken van de vorige edities, maar ook een aantal nieuwe. Altijd leuk als er wat variatie in de toeren zit.
Singletracks, brede dreven, grindpaden, klimmetjes, afdalingen. Leuk.
Aan de 30 km Strammermax ingehaald die dapper aan de 100 km bezig was. De beentjes begonnen er door te komen. Nergens moeten afstappen, alhoewel het soms moeilijk werd. Een paar km voor de laatste bevoorrading Spook ingehaald. Een stuk samengereden, maar hij wou persé de 115 km doen, ik maakte me meer zorgen over het slechte weer dat er aankwam.
En toen begon het te regenen... door mijn bril, die begon aan te dampen zag ik zo goed als niks meer. Tempo zakte naar een beschamend niveau, ik wou mijn nek niet breken.
Na 106 km terug aan het vertrek, zo goed als volledig opgeruimd. Een Grimbergen gedronken en naar de auto, degenen die er nog stonden waren op de vingers van één hand te tellen.
In de gietende regen alles ingeladen.

Bij het doorrijden, ik stond in de maisveld (of wat er ook gegroied heeft), niet goed opgelet waar de uitgang was, rij ik toch wel het naastliggende veld in zeker. 10 cm lagergelegen en niet door te komen. Ferm gevloekt en in zijn achteruit met wat over-en-weer gewiebel terug op het bereidbare stuk gesukkeld. Een jeep (iemand van de organisatie) die me zag sukkelen kwam het veld al op, maar toe ze er bijna waren geraakte ik op eigen kracht weg.
Stortregenen in het naar huis rijden, thuis (Noorderkempen) alles droog.
Het was weer een leuke dag.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Spookvanhetbos wrote:
_alain_ wrote:
1?? Volgens mij een stuk meer..
Ze zeggen dat zot zijn geen pijn doet, maar ik denk dat hij daar morgen anders over denkt :lol:
Nog zo ene #-o .....volgens mij zijn ze ontzettend jaloers :-D ...
ik heb wel nog niet gezegd dat ik een gem van 17.1 km/h had...toch, 3 jaar geleden had ik mijn eerste marathon gereden, die van Kattenbos, vlak terrein en ik had 15 km/h gem. Ik word met de jaren beter net als wijn :wink:
Mijn petje doe ik alleszins af
Rob Xtreme
Mountainbiker

Post by Rob Xtreme »

De Oeterdalmarathon word zo stilaan traditie, 6de deelname intussen. Na de minder goede organisatie van vorig jaar hebben de organistoren dat volledig rechtgezet. De terrils heb ik wel gemist maar voor de rest was het weer een topper. Goede bevoorrading, goede bepijling, leuke 75km(+35H&T) rit, perfecte droge ondergrond en bijna geen regen tot ik terug thuis was. De afwezigen hadden ongelijk, jammer voor de organistatie.
Volgend jaar doen we weer mee, hopelijk zitten er dan de terrils en meer hoogtemeters weer in.
der jan
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Post by der jan »

Jarvis wrote:
ge waard misschien ook ram naar de kloten ge keek misschien scheel tot achter u oren en dan het op het parcours leggen en voor de 75km kiezen
Aaaah, ene crosser se, ge zijt toch niet die kloot met zijne crossfiets die ik heb voorbijgestoken en mij toen ik achter enkel langzamere deelnemers zat probeerde voorbij te steken op een onmogelijke plaats waardoor ge overkop ging.
Wat was dat voor een maneuver [-X , nog nooit gezien, dat moet echt slecht gaan aflopen!
nee nee ik ben niet geweest ben deze morgen van de nacht gekome en ja als ik geweest was was ik ook ram na de kloten en al redelijk snel vrees ik na ne nacht werken.
maar ik heb de oeterdal marathon al vele keren gereden en dit is ook mijn trainingsparcour zenne zelfs toen ik koerste vroeger dus ik kan heus wel met ne velo rijden
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Ik weet niet waarom bijna iedereen de terrils mist,komt toch bijna niemand al fietsend boven,of het zou voor de prachtige uitzicht moeten zijn.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

BASSMAN wrote:Ik weet niet waarom bijna iedereen de terrils mist,komt toch bijna niemand al fietsend boven,of het zou voor de prachtige uitzicht moeten zijn.
Des te meer in reden om ze er wel in te doen !
Post Reply