slakkuh
gevallen in Diest door agressieve MTB'er
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
beetje hoffelijkheid naar elkaar toe is het beste. degene die voorbijwillen verwittigen op een deftige manier, en die gaan voorbijgestoken worden een beetje goodwil tonen.
helaas zijn er in beide categorieen idioten. als er een snellere hoffelijk is, gaat die trage soms nog dikker in de weg rijden met de allure 'ni mee mij ze vriend'...
en als den tragere hoffelijk is word em soms door zo ne snellere wielerterrorist ronduit omvergereden... en ja.. vaak nog zeer bewuust ook.
op TT's is dat misschien 2% rasidioten dat er meerijd, maar die verzieken het fietsplezier wel voor 20% deelnemers.
een pijnpunt dat er altijd geweest is, en altijd zal blijven.
helaas zijn er in beide categorieen idioten. als er een snellere hoffelijk is, gaat die trage soms nog dikker in de weg rijden met de allure 'ni mee mij ze vriend'...
en als den tragere hoffelijk is word em soms door zo ne snellere wielerterrorist ronduit omvergereden... en ja.. vaak nog zeer bewuust ook.
op TT's is dat misschien 2% rasidioten dat er meerijd, maar die verzieken het fietsplezier wel voor 20% deelnemers.
een pijnpunt dat er altijd geweest is, en altijd zal blijven.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="joske77"]misschien een idee om zulke voorvallen te vermijden in de toekomst...
EEN BEL op je stuur!!!!
ik heb er ook een omdat ik veel woon werk rij op het fietspad, maar op een tt is het ook interessant[/quote]
zelfs met een sirene erop zijn er die het vertikken van even opzij te gaan
een geboorteafwijking zeker??
EEN BEL op je stuur!!!!
ik heb er ook een omdat ik veel woon werk rij op het fietspad, maar op een tt is het ook interessant[/quote]
zelfs met een sirene erop zijn er die het vertikken van even opzij te gaan
een geboorteafwijking zeker??
Binnen een dikke maand is het weer zover, dan komen de treintjes weer het bos inrijden
de wieltjeszuigers kondigen dan ook het einde van het mtb-seizoen aan
Maar ik ga toch proberen te blijven rijden tot minstens eind november voor ik mijne koersvelo van stal haal om aan mijn winterseizoen te beginnen
Maar ik ga toch proberen te blijven rijden tot minstens eind november voor ik mijne koersvelo van stal haal om aan mijn winterseizoen te beginnen
-
-JP-
- Mountainbiker
+1 goed verwoord/gereageerd
Sunn Xtreme wrote:het probleem van een deel toertochten is , dat er nogal wat wielerterroristen meerijden die zelden in het bos gaan rijden, en verder op de baan een paar keer in de week, waar ze het helaas ook vaak erg bruin bakken.
die gasten DENKEN dat ze kunnen koersrijden of zoals een coureur, en als er dan een wat snellere passant voorbijkomt, gaan ze vaak vanalle vreemde toeren uithalen en hun laatse adem om die weer voorbij te kunnen.
echter, als je iemand voorbijsteekt, moet je er rekening mee houden, en ook rekening houden dat die zich ook verder verplaatst.
wel..die wielerterroristen houden daar geen rekening mee... en als ze net iemand voorbij zijn gegaan, maken zo zo bruuske maneuvers dat de achterrijdende zijn voorwiel klink onderuit word gereden.
deze week op de baan ook zo'n 2 pannekoeken gehad. ben bezig met een rustige duurtraining in het Hageland, bergop grote versnelling vrij doch rustig omhoog (kracht trainen op dat moment), komen er daar 2 onozelaars hijgend en puffend voorbijgekropen en gaan in een erg bruuske beweging voor men neus hangen... ik moest op de remmen op ik lag er. te bedenken dat ze een volledig baanvak hadden......
natuurlijk laatt ik me horen, waarop ze een hoop kabaal verkopen en de middenvinger opstaken..
mja dan houd het op voor mij, en heb ze koek van eigen deeg gegeven en bergop den decor ingereden, daarna die is goed bij zijn te klein koerstruitje gepakt en is goed de les gelezen.
Toen konden ze plots wel vriendelijk zijn en beleefd.
ge moogt het weten, kheb helemaal niets tegen wielertoeristen... maar dat type wielerterroristen...daar gaat men bloed van koken.
kheb er vroeger al genoeg ongevallen mee zien gebeuren (zelfs 1 dodelijke bij een valpartij) men zo'n pannekoeken die het zelfs in een groep erg bont maken.
kan u enkel zeggen :
lik op stuk geven.
komen ze langs en duwen u echt opzij... de Renshaw truc doet het vaak ook goed(kop duwen en pushen met de schouder en elleboog fors zetten)
helaas is dat vaak het enige dat zij verstaan.
amaai en ik die dacht dat een TT een leuke - gezellige - boel was....
Kheb het nog niet voorgehad en heb zelf nog geen van bovenstaande vernoemde streken uitgehaald. Respect moet je overal hebben en zeker tov je soortgenoten.
Ik word dikwijls voorbijgestoken - als de snellere even roepen is het logisch van jezelf te weten dat je niet meekan en even opzij houd.
Stoppen doe ik hier ook niet voor - beetje verdraagzaamheid op een TT moet kunnen, het is geen wedstrijd!
Vandaar vertrek later dan heb je dit meestal niet voor
Kheb het nog niet voorgehad en heb zelf nog geen van bovenstaande vernoemde streken uitgehaald. Respect moet je overal hebben en zeker tov je soortgenoten.
Ik word dikwijls voorbijgestoken - als de snellere even roepen is het logisch van jezelf te weten dat je niet meekan en even opzij houd.
Stoppen doe ik hier ook niet voor - beetje verdraagzaamheid op een TT moet kunnen, het is geen wedstrijd!
Vandaar vertrek later dan heb je dit meestal niet voor
Man man man... verdraagzaamheid is blijkbaar ver te zoeken bij sommigen...
Zelf al veel leuke tochten meegemaakt door samen met wieltjeszuigers een treintje te vormen. Kom vaak alleen naar een TT maar rij zelden ook de volledige tocht alleen. Zo leer je nog eens andere mensen kennen met dezelfde hobby.
Is toch normaal dat mensen die ongeveer dezelfde snelheid rijden mekaar opzoeken? Of moet ik dan in de remmen omdat die voor mij misschien aggressief gaat worden als ik te dicht achter 'm rij?
En als je echt niet kunt verdragen, rij ze er dan af he... Of is het dat mss wat je irriteert aan wieltjeszuigers: dat je niet goed genoeg bent om ze er af te rijden?
Zelf al veel leuke tochten meegemaakt door samen met wieltjeszuigers een treintje te vormen. Kom vaak alleen naar een TT maar rij zelden ook de volledige tocht alleen. Zo leer je nog eens andere mensen kennen met dezelfde hobby.
Is toch normaal dat mensen die ongeveer dezelfde snelheid rijden mekaar opzoeken? Of moet ik dan in de remmen omdat die voor mij misschien aggressief gaat worden als ik te dicht achter 'm rij?
En als je echt niet kunt verdragen, rij ze er dan af he... Of is het dat mss wat je irriteert aan wieltjeszuigers: dat je niet goed genoeg bent om ze er af te rijden?
D@vy wrote:Man man man... verdraagzaamheid is blijkbaar ver te zoeken bij sommigen...
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Ik vertrek daarom later...dan is dat jong (en soms grof) geweld af van de partij. Liefst de lange afstand, want hoe verder, hoe kalmer en rijper de mensen worden, de meerderheid althans. Er is een competitie geest en een macho gedrag in de society, daar kunnen we niks aan doen
alleen ermee leven, verstand op 0 zetten en laat ze gaan, laat aankomen is ook aankomen....als er maar een Leffe of twee nog te drinken is, is het een geslaagd TT geweest.