zo 15-08-2010 oeter marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

Ik heb de 75 gereden met en andere biker die ik nog niet kende en dat viel goed mee.
Het parkoer was goed afgepijld geen enkele keer mis gereden, ik had inderdaad ook wat meer klimmetjes verwacht.
Goed dat er niet meer klimmetjes waren daar ik veel te weinig gebiked heb de laatste tijd was dus voor mij de 75 juist te doen.
En over het weer: het was eigenlijk prima bike weer niet nat geworden op een paar druppeltjes na.
Groetjes
MennoE
Mountainbiker

Post by MennoE »

Vroeg vertrokken uit nederland en uiteindelijk om 08:10 kunnen starten. Heel erg lekker lang droog gehouden en daarom ook voor de 115 gekozen. Laatste uur vol in de regen gefietst, maar ach, bij de finish wachtte weer een droge auto met kleren :-D
Ik vond de bepijling echt perfect, snap werkelijk niet hoe iemand verkeerd kan rijden. Bevoorradingen dik in orde. Ik ging vandaag voor de kilometers dus misschien niet zo heel erg dat het wel meeviel met de hm's. Ik vond het parcours leuk genoeg en heb genoten van de omgeving.
Dank u voor deze leuke en goed georganiseerde tocht!
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

ge waard misschien ook ram naar de kloten ge keek misschien scheel tot achter u oren en dan het op het parcours leggen en voor de 75km kiezen
Ten eerste, wat een opmeking, ik vind het echt spijtig dat hier mensen op het forum zitten die niks beters te doen hebben dan zoeen dingen te schrijven :-? !
Ik heb vorige week De Bataille des Ardennes gereden, de 82km met 1800hm, toen was ik inderdaad ram naar de kloten en 35ste van de 106 deelnemers bij de masters, doe mij dat maar eens na!
Ik ken deze streek zeer goed en heb elke paadje van de Oetermarathon en de Oetermarathon 100km en 115km al meermaals gereden.
De stukken parcours waarover ik spreek zijn mijn trainingsparcours, TT As onder andere dus ik weet waarover ik praat.
Ik wou eigenlijk in de Ardennen gaan mountainbiken en als ze niet zoeen slecht weer had ik dat ook gedaan, ik was toch misschien beter in de regen een TT gaan rijden in de Ardennen :wink: !
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ik vond de bepijling echt perfect
Er was toch bij momenten een gebrek aan pijlkes, moogte ge zeggen wat ge wilt! Ze hadden wat meer kalk mogen gebruiken!
Ik heb echt waar zonder er ook maar iets van te merken 5km teveel gereden, is mij nog nooit gebeurt en er scheelt echt niks aan mijn kilometerteller want die kwam overeen met mijn GPS.
Ik heb heel waarschijnlijk wel te hard gereden en ik ken de streek te goed waardoor ik waarschijnlijk onbewust gelukkig wat extra mooie kilometers heb afgemaald.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

ge waard misschien ook ram naar de kloten ge keek misschien scheel tot achter u oren en dan het op het parcours leggen en voor de 75km kiezen
Aaaah, ene crosser se, ge zijt toch niet die kloot met zijne crossfiets die ik heb voorbijgestoken en mij toen ik achter enkel langzamere deelnemers zat probeerde voorbij te steken op een onmogelijke plaats waardoor ge overkop ging.
Wat was dat voor een maneuver [-X , nog nooit gezien, dat moet echt slecht gaan aflopen!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Wat mij betreft, na bijna 3 maande op non-actief, dacht ik om 08.30:
"wat zal ik vandaag doen ?"....eerst de 75 proberen te halen, als neet geet, de fietsroute op en naar eivers.... :-)
Maar wat bleek: ik voel me goed genoeg om de 75 via de goede bepijling te volgen.... :bounce:
Na de 75 mochten we de 100/115 uitkiezen, bwah, de laatste 25 zullen nog binnen kunnen...splisting 100/115 :-k
De 15 km zullen nog binnen kunnen, en als neet geet, de fietsroute op en naar eivers :-)
Toen begon op de Oudsberg echt te gieten, mins toch, wat 'n weer #-o
Dusse ikke dol gelukkig, de langste traject uitgekozen en naar Dorne bollen, dacht ik :-?
Omdat ik DE LAATSTE man was, laat terug binnen, had de Leikepej een paar pijlen weg genomen :-D
Dus verloren gereden in het donker en zeiknat bos, de weg gevonden, maar nie de goeie...ik kwam terug op de Bergervennen fietsroute 43
Aan het Weerstand kappeleke, de zandweg naar den Alro genomen, onder de regen (het stopte niet meer)....fiestroute naar 3paal MC en van daaruit naar de start...blij dat er nog een paar Westmale in de frigo stonden...daar de Strammermax tegengekomen, en onder weg, ja hoor, even voor de laatste bevoorrading door Rubber.12 ingehaald.
Leikepej en zijne mannen, het was een perfect marathon, en als je inderdaad je ogen openhoud, kun je niet verloren "lopen"...
Tot volgend jaar, mannen van de Wringers =D>
PS: mijne madame was nie content, toen ze zag dat haar ouwe vent als een verzopen kat thuis binnen kwam....bibberen man, foei...ze zei: als je nog geen bronchite krijg...... [-X
Een ouwe spook word niet ziek :^o zei ik.....
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Gij hebt echt een pan af.
kona88
Mountainbiker

Post by kona88 »

Spookvanhetbos wrote:Wat mij betreft, na bijna 3 maande op non-actief, dacht ik om 08.30:
"wat zal ik vandaag doen ?"....eerst de 75 proberen te halen, als neet geet, de fietsroute op en naar eivers.... :-)
Maar wat bleek: ik voel me goed genoeg om de 75 via de goede bepijling te volgen.... :bounce:
Na de 75 mochten we de 100/115 uitkiezen, bwah, de laatste 25 zullen nog binnen kunnen...splisting 100/115 :-k
De 15 km zullen nog binnen kunnen, en als neet geet, de fietsroute op en naar eivers :-)
Toen begon op de Oudsberg echt te gieten, mins toch, wat 'n weer #-o
Dusse ikke dol gelukkig, de langste traject uitgekozen en naar Dorne bollen, dacht ik :-?
Omdat ik DE LAATSTE man was, laat terug binnen, had de Leikepej een paar pijlen weg genomen :-D
Dus verloren gereden in het donker en zeiknat bos, de weg gevonden, maar nie de goeie...ik kwam terug op de Bergervennen fietsroute 43
Aan het Weerstand kappeleke, de zandweg naar den Alro genomen, onder de regen (het stopte niet meer)....fiestroute naar 3paal MC en van daaruit naar de start...blij dat er nog een paar Westmale in de frigo stonden...daar de Strammermax tegengekomen, en onder weg, ja hoor, even voor de laatste bevoorrading door Rubber.12 ingehaald.
Leikepej en zijne mannen, het was een perfect marathon, en als je inderdaad je ogen openhoud, kun je niet verloren "lopen"...
Tot volgend jaar, mannen van de Wringers =D>
PS: mijne madame was nie content, toen ze zag dat haar ouwe vent als een verzopen kat thuis binnen kwam....bibberen man, foei...ze zei: als je nog geen bronchite krijg...... [-X
Een ouwe spook word niet ziek :^o zei ik.....

echt super dat ge ze hebt uitgerede =D> =D>
k ook ngo door de regen na huis gerede ... en blij dak thuis was :)
maar het was wel de moeite waar ;)
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik was van plan om de 100 te rijden, maar ben na enkele keren krampen in de benen te krijgen toch maar wijselijk voor de 75 gegaan...
ik vond het een hele mooie rit.
Enkel van de bevoorrading had ik iets meer verwacht, toch voor een marathon.
Dit was mijn eerste keer MTB over lange afstand, de vorige langste rit was averbode, maar dat was niet echt MTB rijden...

Ik vond het echt wel oke, en ik kom volgend jaar zeker terug voor (voor de 100??)
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Angelo. wrote:Gij hebt echt een pan af.
1?? Volgens mij een stuk meer..
Ze zeggen dat zot zijn geen pijn doet, maar ik denk dat hij daar morgen anders over denkt :lol:
Post Reply