zo 15-08-2010 oeter marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MennoE
Mountainbiker

Post by MennoE »

Ja met mountainking 2.4 kom je overal wel weg, ongeacht de ondergrond :wink:

Ik heb nu blackpanthers er op liggen in 2.0 en die laat ik zitten. Heb nu even niks anders. Zal wel wat meer glibberen worden met regen maar ach, das goed voor de stuurmanskunst toch?
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Beste bikers, info van man met garmin, in de 75 km zouden er 600 hm moeten overwonnen worden. Voor de 100/115 km komt daar nog wel iets bij.
Volgens de weerman zou het zondag in de namiddig in Limburg pas regenen, hopelijk heeft die man gelijk!!

Leon
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik heb een deel van 't parcours gevolgd, dees namiddag vanaf de Cantonale baan in As richting terril en vandaar uit naar huis. Bos en terril perfect berijdbaar, met 2.0 Python's ging het ook goed...als het niet (te veel) regent deze nacht, zal tot morgen middag droog blijven, zei de leikepej... #-o
We zullen zien hé !!!!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Ik zal maar wat vroeger vertrekken dan anders (ben een late vogel) zekers, om de buien voor te blijven.
nen effort : 9:15 #-o
Bandentralala (precies belangrijk in deze topic) : roro en rara
Regenfrakske meenemen.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Om 09.15' pas #-o ..... je haalt me nog in.. :wink:
Ikke om 08.30, dus 45' verschil :-k
Banden tralala !!! Belangrijk zunne, als je een keus kunt maken, waarom niet. Ik heb de Python's op uw tubeless wielen gestoken, daarom dat ik dit combinatie wil uitproberen (zal lichter bollen normaal gezien).
Mss tot morgen ??? Ergens in' t bos of aan de Statie van Eisden
=P~
Je komt met uwe new Turner zeker :-D
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Ter opwarming heb ik er vdg 105 gemaakt.
8.00 ben ik aan de start ;)
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

De verwachte weersomstandigheden in combinatie met het 25 jarig huwelijksfeest van mijn schoonbroer vanavond hebben me doen besluiten toch maar te passen morgen. :oops:
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Goede morgen bikers, hier nog steeds droog, rustig en nog donker, wij zijn klaar om jullie te ontvangen en hopen dat het voor ons allen een fijne dag wordt.

Leon
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Toch maar wat vroeger thuis vertrokken met in het achterhoofd "hoe lang gaan we het droog houden"!
In Opoeteren mij ingeschreven voor de marathon en maar vertrokken, goed doorgevlamd om toch maar zoveel mogelijk kilometers af te leggen in droge weersomstandigheden.
Bij de eerste bevoorrading begon het al wat te druppen en ik dacht al van, ja lap, ben der aan voor de moeite. Ik wou nog even de terril doen en dan terug naar huis, maar de regen zette zich niet door, dus toch maar doorgereden.
Door slechte bepijling drie keer misgereden, er waren stukken bij waarvan ik dacht, hier moeten ze ons door laten rijden maar blijkbaar dacht de organisatie daar anders over ze moesten heel waarschijnlijk kiezen voor een alternatief op asfalt.
Via de supersnelle bosdreven in de Maasmechelse bos en via veel te weinig klimmetjes, ze hebben er echt teveel links laten liggen, naar de twee bevoorrading.
Daarna begon het parcours wat te beteren, gelukkig, maar bij momenten dacht waarom laten ze nu zoveel mooie stukken links liggen die door andere TT in de buurt wel worden genomen!
Uiteindelijk bij de derde bevoorrading aangekomen, bleek dat ik 5km teveel gereden had, begreep er niks van, zoveel extra kilometers had ik met mijn misrijden toch niet afgelegd.
Uit vrees om toch nog nat te worden, omdat het parcours mij toch niet echt kon bekoren en ik wou den aprés met mijn liefste bikmakkers nog meemaken, voor de 75km gekozen.
Nog enkele gedronken in de voetbalkantine en naar huis gevlamd, uiteindelijk 95km en 24,45km gemiddeld.
der jan
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Post by der jan »

Jarvis wrote:Toch maar wat vroeger thuis vertrokken met in het achterhoofd "hoe lang gaan we het droog houden"!
In Opoeteren mij ingeschreven voor de marathon en maar vertrokken, goed doorgevlamd om toch maar zoveel mogelijk kilometers af te leggen in droge weersomstandigheden.
Bij de eerste bevoorrading begon het al wat te druppen en ik dacht al van, ja lap, ben der aan voor de moeite. Ik wou nog even de terril doen en dan terug naar huis, maar de regen zette zich niet door, dus toch maar doorgereden.
Door slechte bepijling drie keer misgereden, er waren stukken bij waarvan ik dacht, hier moeten ze ons door laten rijden maar blijkbaar dacht de organisatie daar anders over ze moesten heel waarschijnlijk kiezen voor een alternatief op asfalt.
Via de supersnelle bosdreven in de Maasmechelse bos en via veel te weinig klimmetjes, ze hebben er echt teveel links laten liggen, naar de twee bevoorrading.
Daarna begon het parcours wat te beteren, gelukkig, maar bij momenten dacht waarom laten ze nu zoveel mooie stukken links liggen die door andere TT in de buurt wel worden genomen!
Uiteindelijk bij de derde bevoorrading aangekomen, bleek dat ik 5km teveel gereden had, begreep er niks van, zoveel extra kilometers had ik met mijn misrijden toch niet afgelegd.
Uit vrees om toch nog nat te worden, omdat het parcours mij toch niet echt kon bekoren en ik wou den aprés met mijn liefste bikmakkers nog meemaken, voor de 75km gekozen.
Nog enkele gedronken in de voetbalkantine en naar huis gevlamd, uiteindelijk 95km en 24,45km gemiddeld.
ge waard misschien ook ram naar de kloten ge keek misschien scheel tot achter u oren en dan het op het parcours leggen en voor de 75km kiezen
Post Reply