gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Wat is er mis met iemand in je wiel?
Wat doet deze persoon dan fout?

Foxy wrote: Ik begin soms gewoon aggressief te rijden omdat anderen dat ook doen...

Hier faal je
.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Tom-s wrote:Wat is er mis met iemand in je wiel?
Wat doet deze persoon dan fout?

Foxy wrote: Ik begin soms gewoon aggressief te rijden omdat anderen dat ook doen...

Hier faal je
.
Hier faal ik? Wat moet ik dan doen? Zeggen tegen die gastjes: doe maar, ge zijt goed bezig. Dat ligt niet in m'n aard. Zoals sunn ook zegt in z'n vorige post: mijn bloed gaat ook serieus koken van zo'n gasten die belachelijke/ongecontroleerde manoevres uitvoeren en dan krijgen ze van mij ook lik op stuk en rijd ik ze ook in het decor.
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Je begon zo sterk in je post. Ook wanneer iemand agressief tegen je doet moet je altijd proberen correct te blijven.
De agressie tegen jonge gastjes (ook tegen mij vroeger) heeft mij verbaast, van mijn trainer kreeg ik dan te horen: Erger u niet, verwonder u slechts.

Zoals ik me in dit hele topic al verwonder over de ergernissen welke sommige schijnen te hebben tegenover mensen in hun wiel. Ik vraag me oprecht af wat daar nou mis mee is? We doen het toch allemaal wel eens?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Foxy wrote:
Tom-s wrote:

Hier faal je
.
Hier faal ik? Wat moet ik dan doen? Zeggen tegen die gastjes: doe maar, ge zijt goed bezig. Dat ligt niet in m'n aard. Zoals sunn ook zegt in z'n vorige post: mijn bloed gaat ook serieus koken van zo'n gasten die belachelijke/ongecontroleerde manoevres uitvoeren
Ja, ik ben ook (soms) schuldig aan zo'n gedrag. (het op voorhand verdedigend/aggressiever opstellen) maar ik geef wel toe dat het niet altijd de juiste houding is.

Gisteren zelf zo eens iets meegemaakt.

Vrouw en ik rustig (24km/h) over het fietsroutenetwerk, we rijden een hele familie tegemoet en de zoon van 't gezelschap reed dromerig helemaal links op 't fietspad (daar waar wij rijden)
We dachten wel dat hij ons had gezien maar blijkbaar was da niet zo.
We roepen es van "heyla", onmiddellijk die ma met een kwade reactie van "ge moet nog wa sneller rijden" en toen had pa het ook door dat er iets aan 't gebeuren was en hij riep ons ook nog vanalles na...

Tja, deden wij iets verkeerd? Denk het niet.... maar dit zijn reacties die komen van fietsers die zich op voorhand al aggressief opstellen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Tom-s wrote: Zoals ik me in dit hele topic al verwonder over de ergernissen welke sommige schijnen te hebben tegenover mensen in hun wiel. Ik vraag me oprecht af wat daar nou mis mee is? We doen het toch allemaal wel eens?
Ik vind da zelfs plezant als er ne wielertoerist in m'n MTB wiel komt hangen. 8) (niet dat dit dikwijls gebeurt maar toch)
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

Ik ga me niet uitspreken wie er in fout was in het geval van de topicstarter, maar heb hier weeral hetzelfde gevoel als overal de laatste tijd : de wereld is naar de klote en dat komt door de mensen zelf!!!
Who cares dat er iemand in je wiel hangt? Als die persoon daarme zichzelf een beetje kan overtreffen en zich goed voelt is dat toch positief? Ik rijd dagelijks naar mijn werk met de mtb en soms pik ik aan bij een fietser op de koersfiets en probeer indien mogelijk eens over te nemen en soms pikt er ene bij mij aan en dan ben ik blij dat ik die mens kan helpen, ook al neemt die gene cm over... Daarbij knik ik naar elke mtb'er/koersfietser die ik tegenkom, als ze in koerstenue zijn (of ge kunt naar iedereen gaan knikken en heb je last in je nek waardoor je weere niet kan fietsen...)
En TT's zijn er voor het plezier he mensen, laat ons dat niet vergeten aub.

Groeten.
OdEssA
Mountainbiker

Post by OdEssA »

Tom-s wrote:Wat is er mis met iemand in je wiel?
Wat doet deze persoon dan fout.
Dat is het hem net, wanneer er niets fout gebeurt is het niet erg dat ze in je wiel zitten. Maar als ik rem of val en hij tegen mij aanrijdt ben ik de dupe ervan.
Daarbij waarom zou je in een toertocht in iemand zijn wiel moeten kleven, om uit de wind te zitten of rapper te kunnen rijden ?? Toertochten dienen daar niet voor, voor zulke dingen moet je gaan trainen met je club die gewoon zijn van dicht op elkaar te rijden.
Ik ga toertochten rijden voor mijn plezier, niet om iemand in mijn wiel te hebben :-)
Zelfs in auto/moto/fiets WEDSTRIJDEN heb je mensen die niet goed kunnen omgaan met iemand die aan hun 'gat' hangen, dus waarom zou je het moeten accepteren dat mensen dat doen op je gezellige Zondagse toertocht.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Re: gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Post by gamutter »

angelos wrote:hallo iedereen,

ik moet hier toch even mijn mening ( ei ) kwijt.
ik ben vorig weekend door een agressieve mtb'er gewoon van de baan gereden. Ik zal het jullie even wat toelichten.

Op het parkoer te Diest op zondag 08/08/2010 rond de 16 a 17de kilometer ( van de 40km ) stak ik met mijn mtb collega's een groepje voorbij van 2 personen. Nog geen 2 minuten later steekt 1 van hen mij terug voorbij. Wat doe ik als je goed zit, ik trek op om in zijn wiel te gaan hangen ( snelheid ongeveer een 35a40km/h ) een paar seconden later komt zijne maat schouder aan schouder tegen mij aan hangen, dan tik hij mijn stuur aan en vervolgens met zijn achterwiel tegen mijn voorwiel, dus hij rijd mij eigenlijk gewoon van de baan. Met alle gevolgen van dien ik duik tegen die snelheid het grind in. Dikke knie, 6 hechtingen, een week werkonbekwaam en sinds vandaag kan ik mijn schouder weer een beetje bewegen om dit berichtje te typen. Dat hij mij omrijd in de hitte van de strijd ( als ik het zo mag noemen ) zou ik nog ergens kunnen snappen #-o , maar gewoon doorrijden om dan een paar meter verder aan te sluiten bij zijn team wat ik in de verte nog zag. ( iets met blauw - wit dacht ik ) vind ik echt wel laf en achterbaks. Ik stel mij echt de vraag waar het de dag van vandaag heen gaat met zo een gasten op het parkoer

dit was mijn mtb te Diest ervaring

Angelo
Eigenlijk zijn dit criminele feiten.
Spijtig genoeg blijkt dergelijke houding meer en meer voor te komen.
Ik heb het zelf een drietal jaar ook mee gemaakt met sleutelbeenbreuk, gehechte knie, gebarsten rib, spierscheur, twee operaties en 6 weken arbeidsongeschiktheid als resultaat.
Bewust neer gehaald omdat ik misschien (?) kort invoegde (zonder iemand te raken).
Mijn grootste ontgoocheling was dan nog de negatieve reacties op fora als men probeert de persoon identificeren die er meer van wist.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

BeeMeRke wrote: de wereld is naar de klote en dat komt door de mensen zelf!!!
²²²
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ikke, ikke en al de rest kan stikken, dat is het enigste wat nog telt bij het merendeel.
ik verbaas mij dagelijks waarover hier gezaagd wordt.
ik ben nu nog aan't wachten op een topic met de vraag of ze een organisatie kunnen aansprakelijk stellen voor een valpartij, want 't is altijd de schuld van een ander, nooit van henzelf.
Post Reply