gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Replay
Mountainbiker

Post by Replay »

Mijn bescheiden mening: hoe irritant ge het al dan niet ook vindt, iemand van de baan rijden wordt niet gedaan uit respect voor mekaar. Ik heb hier ook wel een broertje dood aan maar als het te erg wordt neem ik aan de volgende bevoorrading wat meer tijd of probeer ik juist wat sneller weg te zijn.
Nog een oplossing: zeg gewoon dat je het niet graag hebt.

Nu ja, mensen worden als maar onbeleefder en praten niet meer makkelijk met mensen die ze niet kennen. [-( Zeer jammer!
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Alvast veel beterschap!

Over het al dan niet in het wiel gaan hangen na het voorbijsteken? Tja het is niet verboden maar of het nu bij MTB thuishoort? Uiteindelijk rijden de meeste onder ons voor ons plezier en niet om met 2km/u gemiddeld meer aan te komen dan iemand anders. Hoe dan ook als je voorbijsteekt zie je dat je voorbij bent eer je invoegt!!! Zelf ook al voorgehad dat ze tegen mijn stuur botsen met hun reet als ze invoegen en dan zit het er dus op he :evil:
_Niels_
Mountainbiker

Re: gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Post by _Niels_ »

OdEssA wrote:
tom_xt wrote: Sorry, maar wat je nu zegt is echt zever in pakskes.

Als ik met de koersfiets rijd en er steekt een medefietser me voorbij ga ik ook in het wiel gaan rijden. Dat heeft niks met irritant of dergelijke te maken. Als het tempo meevalt kun je dan zelf overnemen en afwisselen.

Ik vind dat irritant en ik weet nog een heleboel anderen dat dat ook irritant vinden. Daarom is het nog geen''zever in pakskes' wat ik zeg :-)
En je kunt met de koersfiets niet vergelijken met een MTB toertocht . . . . .
Pff ik vind dat tom_xt gelijk heeft. Das toch pure onverdraagzaamheid als je het niet kunt hebben dat er iemand in je wiel gaat hangen. Ik vind dat persoonlijk helemaal niet erg, even geleden had ik het nog voor dat ik de laatste 15km doortrok en voor ik had wist had ik 3 man in mijn wiel hangen waarna we samen een mooi treintje hebben gevormd. Dat was heel plezant en sommigen bedankten dan ook voor de "lift". Ikzelf ga ook vaak in andermans wiel hangen als het tempo ongeveer gelijk is en ik heb daar nog niet vaak negatieve reacties over gekregen. Als je dit echt niet kunt hebben (misschien omdat je ego te groot is?) vraag dan gewoon vriendelijk om over te nemen, maar daarvoor rijdt je toch niemand de gracht in? Anyway het zou ook onopzettelijk kunnen zijn, maar dan zijn deze twee bikers nog in fout.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

RigolleM wrote:Eén zijde van het verhaal, andere zijde heeft geen recht op verdediging en jij 'denkt' dat het deze personen zijn? [-X

In het vervolg eigen tempo blijven rijden en niet 'uitdagen' ;-)

Het zijn inderdaad geen manieren om je zo achter te laten, als men überhaupt heeft gemerkt dat je bent gevallen.
+1

Als je er twee van eenzelfde team inhaalt en een paar minuten later wordt je opnieuw ingehaald door één van die twee kun je haast 90% zeker van zijn dat z'n collega direct volgt.
Ik zou eerst achter me kijken of de kust vrij was en daarna in het wiel kruipen.
Mischien heb je onbewust de tweede mtb'r gehinderd en daarom die reactie (wat ik niet goed praat natuurlijk [-X )
Alsook opletten met het plaatsen van foto's van personen op het world wide web, niet iedereen vindt dat even leuk.
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Veel beterschap

Over een maand en half terug heb ik het zelfde meegemaakt, hing in iemand zijn wiel, hij zag dat en begon heel leuk te remmen zodat zijn achterwiel gelijk kwam met zijn voorwiel, gevolg ben ik gevallen zonder erg gelukkig, maar voor zelfde geld kon ik naar ziekenhuis gaan, en hij reed gewoon door zonder om te kijken. Heb hem niet meer terug gezien, want dan had ik hem vast (dat mag dan weer niet) tja er zijn mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn heel triestig
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

Ik wil niet provoceren ofzo.
Volledig mee eens dat een koersfiets niet hetzelfde is als een mtb.

Ikzelf rijd niet graag in iemand zijn wiel bij de mtb. Bjeek aal die modder in mijn smekkel :wink: .
En daarnaast zie je niks als je in het wiel zit. Op een koersfiets kun je al bijna vallen door in een putje te rijden aan 35 per uur. Een TT heeft absoluut geen betere omstandigheden.

Een eventuele discussie of het wel verstandig is om uberhaubt 40 per uur te rijden op een TT zal ik hier niet starten.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

hondahornet wrote: Als je er twee van eenzelfde team inhaalt en een paar minuten later wordt je opnieuw ingehaald door één van die twee kun je haast 90% zeker van zijn dat z'n collega direct volgt.
Ik zou eerst achter me kijken of de kust vrij was en daarna in het wiel kruipen.
Mischien heb je onbewust de tweede mtb'r gehinderd en daarom die reactie (wat ik niet goed praat natuurlijk [-X )
Alsook opletten met het plaatsen van foto's van personen op het world wide web, niet iedereen vindt dat even leuk.
Ook mijn gedacht.
+1
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

BASSMAN wrote:
hondahornet wrote: Als je er twee van eenzelfde team inhaalt en een paar minuten later wordt je opnieuw ingehaald door één van die twee kun je haast 90% zeker van zijn dat z'n collega direct volgt.
Ook mijn gedacht.
+1
Sorry hoor, maar volgens mij heeft diegene die voor je rijdt "voorrang" en moeten degenen die inhalen rekening houden met degene die voor hen rijden.
Gewoon mijn twee centen :wink:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Sorry hoor, maar rekening houden met mekaar heeft voorrang ;)

Ik ben een rijder die op niet technische stukken zijn neus uitpulkt en geniet van het feit dat ik fiets,
als er dan mensen zijn die mij uit mijn sokken willen rijden die kunnen een blockpass verwachten als ik ze kan volgen tot het eerste technische stuk.
Maar gelukkig voor die wannabee racers die agressiviteit niet kunnen thuislaten rij ik bijna geen toertochten ;)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Koersen moet ge op de koers doen, hoewel daar zo niet gereden wordt.

Als ge u "deftig" laat passeren, dan kan je ook niet in de kant gereden worden.

Als ge net als dien andere ook de farce gaat uithangen, dan wint de sterkste....

Fout gedrag van allebei.
Post Reply