heb problemen met het opblazen van mijn banden, denk dat het niet mogelijk is om banden op te blazen met gewone fietspomp, is het nodig
om de perslucht erbij te halen? Mavic zegt dat je moet krachtig doorpompen. Maar dat is onmogelijk.
juist monteren en opblazen van tubless-banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
en eens er lucht in de banden komt, moet je soms heel lang wachten voordat de banden in de velg klikken, noodzakelijk bij ust !
zo heeft wacko07 gisteren zijn achtervelg omzeep geholpen omdat de band gewoon over de velg schoot, ipv in de velg.
om dit te vermijden kunt ge ofwel zeepsop, teflon- of siliconenspray gebruiken, bandenvet is het beste van al denk ik.
zo heeft wacko07 gisteren zijn achtervelg omzeep geholpen omdat de band gewoon over de velg schoot, ipv in de velg.
om dit te vermijden kunt ge ofwel zeepsop, teflon- of siliconenspray gebruiken, bandenvet is het beste van al denk ik.
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
gebruik meestal een beetje zeepwater op de boorden van de band. Met een klein pompje krijg ik mijn ust explorer (mavic 3.1UST) opgepompt. Het duurt wel iets langer
.
Meestal blaas ik er 4 bar in en 24u later laat ik de band gewoon af tot de gewenste spanning. Na een goeie week moet ik de band een beetje bijpompen.
Groetjes,
Meestal blaas ik er 4 bar in en 24u later laat ik de band gewoon af tot de gewenste spanning. Na een goeie week moet ik de band een beetje bijpompen.
Groetjes,
- pr023473
- Mountainbiker
Ik gebruik en zeepsopje en breng dit met een spons aan op de velgrand.
Ook ga ik eens over de randen van mijn banden.
Heb wel een compressor om mijn banden op te pompen.(heel gemakkelijk)
Eerst tot een 5 bar en daarna aflaten tot de gewenste druk.
Voor onderweg, moest ik lekrijden, gebruik ik een luchtpatroon.
Patrick
Ook ga ik eens over de randen van mijn banden.
Heb wel een compressor om mijn banden op te pompen.(heel gemakkelijk)
Eerst tot een 5 bar en daarna aflaten tot de gewenste druk.
Voor onderweg, moest ik lekrijden, gebruik ik een luchtpatroon.
Patrick