gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
angelos
Mountainbiker

gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Post by angelos »

hallo iedereen,

ik moet hier toch even mijn mening ( ei ) kwijt.
ik ben vorig weekend door een agressieve mtb'er gewoon van de baan gereden. Ik zal het jullie even wat toelichten.

Op het parkoer te Diest op zondag 08/08/2010 rond de 16 a 17de kilometer ( van de 40km ) stak ik met mijn mtb collega's een groepje voorbij van 2 personen. Nog geen 2 minuten later steekt 1 van hen mij terug voorbij. Wat doe ik als je goed zit, ik trek op om in zijn wiel te gaan hangen ( snelheid ongeveer een 35a40km/h ) een paar seconden later komt zijne maat schouder aan schouder tegen mij aan hangen, dan tik hij mijn stuur aan en vervolgens met zijn achterwiel tegen mijn voorwiel, dus hij rijd mij eigenlijk gewoon van de baan. Met alle gevolgen van dien ik duik tegen die snelheid het grind in. Dikke knie, 6 hechtingen, een week werkonbekwaam en sinds vandaag kan ik mijn schouder weer een beetje bewegen om dit berichtje te typen. Dat hij mij omrijd in de hitte van de strijd ( als ik het zo mag noemen ) zou ik nog ergens kunnen snappen #-o , maar gewoon doorrijden om dan een paar meter verder aan te sluiten bij zijn team wat ik in de verte nog zag. ( iets met blauw - wit dacht ik ) vind ik echt wel laf en achterbaks. Ik stel mij echt de vraag waar het de dag van vandaag heen gaat met zo een gasten op het parkoer

dit was mijn mtb te Diest ervaring

Angelo
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Triestig...voorwa is da allemaal goed?

c
angelos
Mountainbiker

na wat opzoek werk op het internet

Post by angelos »

heb ik het volgende kunnen afleiden :

filmkes :
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-1-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-2-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-3-of-4/
http://www.mtbontv.com/2010/08/mtb-dies ... rt-4-of-4/

personen die mij aanreden volgens mij :
Image

het groepje waar ze achter gingen hangen ( waarschijnlijk kennen ze elkaar niet eens )
Image
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik heb tijdens de toerrit van averbode een gelijkaardig geval gezien, gewoon iemand de struiken inrijden en dan roepen van "sorry, ik had u niet gezien"
mijn mening, ofwel stop je en kijk of de andere niks heeft + verontschuldigen
ofwel blijf je van de fiets af... Als iemand mij zoiets flikt, weet ik niet of ik mij op dat moment kon bedwingen.

Het fietsen moet ontspanning blijven, en als dit niet kan koop je beter rollen om u thuis af te reageren zonder anderen te hinderen/verwonden
cuberider0611
Mountainbiker

Post by cuberider0611 »

joske77 wrote:ik heb tijdens de toerrit van averbode een gelijkaardig geval gezien, gewoon iemand de struiken inrijden en dan roepen van "sorry, ik had u niet gezien"
mijn mening, ofwel stop je en kijk of de andere niks heeft + verontschuldigen
ofwel blijf je van de fiets af... Als iemand mij zoiets flikt, weet ik niet of ik mij op dat moment kon bedwingen.

Het fietsen moet ontspanning blijven, en als dit niet kan koop je beter rollen om u thuis af te reageren zonder anderen te hinderen/verwonden
=D> =D> =D> =D> =D>
OdEssA
Mountainbiker

Re: gevallen in Diest door agressieve MTB'er

Post by OdEssA »

angelos wrote:hallo iedereen,

Wat doe ik als je goed zit, ik trek op om in zijn wiel te gaan hangen ( snelheid ongeveer een 35a40km/h )

Angelo
Als iemand mij voorbij steekt laat ik hem gewoon rijden, mocht jij dat ook gedaan hebben dan was er geen probleem :wink:
Ik vind het zelf ook irritant wanneer ik iemand voorbij steek op een TOERtocht dat hij dan meteen in mijn wiel gaat kleven.
Maar je wilde blijkbaar tonen hoe goed je wel was en een 'koerske' doen maar de andere was nu eenmaal een ongemanierde biker.
Ik ben het wel volledig met je eens dat het geen manieren zijn om zomaar verder te fietsen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Eén zijde van het verhaal, andere zijde heeft geen recht op verdediging en jij 'denkt' dat het deze personen zijn? [-X

In het vervolg eigen tempo blijven rijden en niet 'uitdagen' ;-)

Het zijn inderdaad geen manieren om je zo achter te laten, als men überhaupt heeft gemerkt dat je bent gevallen.
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

OdEssA wrote:
angelos wrote:hallo iedereen,

Wat doe ik als je goed zit, ik trek op om in zijn wiel te gaan hangen ( snelheid ongeveer een 35a40km/h )

Angelo
Als iemand mij voorbij steekt laat ik hem gewoon rijden, mocht jij dat ook gedaan hebben dan was er geen probleem :wink:
Ik vind het zelf ook irritant wanneer ik iemand voorbij steek op een TOERtocht dat hij dan meteen in mijn wiel gaat kleven.
Maar je wilde blijkbaar tonen hoe goed je wel was en een 'koerske' doen maar de andere was nu eenmaal een ongemanierde biker.
Ik ben het wel volledig met je eens dat het geen manieren zijn om zomaar verder te fietsen.
Sorry, maar wat je nu zegt is echt zever in pakskes.

Als ik met de koersfiets rijd en er steekt een medefietser me voorbij ga ik ook in het wiel gaan rijden. Dat heeft niks met irritant of dergelijke te maken. Als het tempo meevalt kun je dan zelf overnemen en afwisselen.
Live to Ride
Mountainbiker

Veel beterschap

Post by Live to Ride »

Eerst en vooral wens ik u veel beterschap toe Angelo (wan waar zijn onze manieren gebleven :wink: )

Verder maak ik mij volgende simpele bedenking :

TT = geen wedstrijd maar amusement.
Stel dat een fiets +/- 2 m lang is en er +/- 600 man deelneemt aan een TT, de TT 40.000m lang is, zou ik zeggen PLAATS GENOEG!

Rijdt er ene in uw wiel, laat hem daar rijden als hem dat leuk vindt. En wil jij iemand voorbij rijden, wacht dan tot de plaats het toelaat.

Greets
Ikke
OdEssA
Mountainbiker

Post by OdEssA »

tom_xt wrote: Sorry, maar wat je nu zegt is echt zever in pakskes.

Als ik met de koersfiets rijd en er steekt een medefietser me voorbij ga ik ook in het wiel gaan rijden. Dat heeft niks met irritant of dergelijke te maken. Als het tempo meevalt kun je dan zelf overnemen en afwisselen.

Ik vind dat irritant en ik weet nog een heleboel anderen dat dat ook irritant vinden. Daarom is het nog geen''zever in pakskes' wat ik zeg :-)
En je kunt met de koersfiets niet vergelijken met een MTB toertocht . . . . .
Post Reply