2011 modellen trek

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Bij hopmans (bergen op zoom) staan de 2010 en 2011 modellen allemaal te bewonderen (6700, 8000, 8500). Ook op de 2011 modellen geven ze al 20% korting. catalogusprijzen van de 2011 modellen zijn wel gevoelig hoger.

Heb de 8000 2010 en 2011 eens vergeleken omdat ik zelf voor de zomer de 2010 gekocht heb. Behalve de kleur viel me het verschil qua vork op. Reba tegenover Fox. De Reba op de 2010 heeft wel een lock-out aan het stuur, wat de Fox op de 2011 dan weer niet heeft.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Dan toch eindelijk de knoop doorgehakt, en gisteren de 8500 gekocht 8)
Kleuren vond ik ook eerst niet mooi, maar in het echt vind ik het super.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Bibber wrote:Zo juist bij de plaatselijke LBS geweest met een probleem met de Top Fuel 9 , kaderbreuk ter hoogte van de lasnaad aan de trapas . Hij heeft mij de nieuwe Top Fuel 9 getoont , wit met rood , shimano XT 3maal 10 , Fox vering vooraan achter RP 2 , Avid Formula remmen . Prijs van al dat moois 3299 € . Hopelijk nog ergens een frame van 2010 voorradig want ik vind de nieuwe kleuren niet zo mooi .
ik heb ook die 2010 topfuel 9. De kleurstelling van de 2011 bevalt mij ook niet zo. Zoals iemand al zei een beetje "instapmodelkleur" al is dat weer persoonsgebonden. soms is het ook wennen om een kleurstelling te appreciëren

Langs de andere kant hebben ze toch de 2011 een upgrade gegeven die niet klein is. Ook de prijs is ge-upgrade :cry: . Gelukkig ben ik maar een echte amateur à la lettre en niet op zoek naar telkens het beste op de markt. Ik hoop met de mijne toch ettelijke jaren zonder zorgen verder te geraken.

Wat ik persoonlijk een plus vind aan de 2011 is de remote lock op de fox RP2. Zou daarvan een rebuild kit bestaan voor op de gewone RP2?
Voor zo ver ik kan inschatten heeft het topfuel 9 model wel de zaken aanwezig om de kabels te plaatsen. En dan liefst een locker voor op de rechterstuurhelft. Ik vind het nu maar een prutswerk om het hendeltje om te zetten. Ik gebruik het meer dan verwacht, meestal om op echt slechte stukken mijn rug te ontlasten. Het rijkomfort is echt beter met de pro-pedal aan. ( Mijn RP staat op 195 psi en ik "laad" de fiets met pakweg 90 - 95kg al naargelang de kleding en martiaal wat mee gaat.)
Af en toe heb ik zelfs de indruk dat hij nog meer kan hebben omdat mijn rubberen ring ooit beneden van de veerpoot af ligt.

Mocht iemend weten of die RP2 om te bouwen is... feel free !
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik rij al jaren met RP23 dempers en 'k heb nog nooit de 'nood' gehad om de demper te locken. Het is net de bedoeling dat uw demper inveert zodoende je meer tractie zou hebben op het achterwiel.

Als uw demper correct is afgesteld heb je volgens mij geen lock out nodig!

De rubberen ring gebruik je enkel om uw demper af te stellen, nadien heb je die niet meer nodig. Je moet eens kijken hoeveel vuiligheid er op die ring ligt, en telkens als uw demper inveert slorpt hij die rommel in. ;-)
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Dat van dat vuil is inderdaad zo. Gelukkig hangt de rubber bij mij na de eerste doortocht aan het zonkje bij het kanaal al kaduuk beneden.

Ik denk dat ik misschien toch wat meer psi moet zetten dan dat ik nu heb. Dacht ook dat dat één van de opmerkingen was bij de producttests van de fully's in mountainbike plus. Ik krijg soms een beetje het gevoel "vermogen" te verliezen als hij aan staat. Maar dat kan ook een gevoel zijn terwijl hij effectief dan iets meer grip zal genereren. Het lijkt soms op inveren = vertragen.

De voorbije maanden heb ik beetje op standaard instellingen gereden. nu begin ik zelf beetje beter mijn draai te vinden en wil ik natuurlijk verbeteren.
Post Reply