gardameer
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- jakke-pompier
- Mountainbiker
- sjappie
- Mountainbiker
Hebben jullie enig idee hoe ik deze op mijn Edge kan installeren. Heb het meerdere malen geprobeerd maar het lukt nietgilbo wrote:Ik gebruik de garda Lessinia 20 V3.0 (hoogtelijnen 20meter uiteen)jakke-pompier wrote:welke kan je hier het beste van nemen?
en ik rij op schaal 120meter op m'n Edge ( soms naar 80m in een dorpje of splitsing met 4 of vijf wegen)
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
wij zaten vorige week in Torbole, het noordelijkste deel van het Gardameer in italy. ik heb er 3 ritten gedaan. De eerste rit had ik hier via het forum verkregen. zeker een goeie rit maar te veel XC voor mij ( te weinig single trails dus ). 2de rit heb ik dan gedownload van gardamtb.com en had de naam passa nota downhill 2 route http://lp1.pinkbike.com/p4pb5470210/p4pb5470210.jpg . de 3de rit had de naam " the skull ". http://www.youtube.com/watch?v=4EZVh4eP ... r_embedded . zalig daar gaan we zeker nog eens terug. eens ik daar in de bossen zat, van de route's af, zie je daar massa's singletrails en in combinatie met een gps toestel kan je je daar naar hartelust uitleven. andere reminders zijn.
- ik vond m'n nobby nics niet echt ideaal voor af te dalen op rotsen en keien ( 2.25 had ik steken voor en achter ) volgende keer eens een fat albert of smart sam proberen, mogelijk 2.4 versie
- het is soms angstaanjagend als je tijdens bike hiking een adder tegenkomt maar net zoals bij afdalingen vertrouw je best op je eigen kunnen en volgens mij kan niemand zulke route's afwerken zonder een voet aan de grond te zetten
- de betere fietswinkel is voor mij zoals een speelgoedwinkel voor de kinderen. er zijn daar veeeeel speelgoedwinkels voor volwassenen
- je kan daar ook een bike huren, zeker geen rommel ( cannondale, cube zijn daar populair, ook echte downhillbikes ) maar reken toch op prijzen van 30 tot 50 euro voor een halve dag !
- iemand zei me dat ze daar geen wagen stelen maar des te meer bikes. ook niet moeilijk als je ziet wat daar rondrijd. een carbon scott genius LTD stond daar gewoon los. meneer was in de fietsenwinkel aan het kijken
. maar de meeste hotels zijn bikevriendelijk en het onze gaf enkel de sleutel op vraag en dan was er nog camerabewaking.
- iemand in het hotel had een nekbrace aan, bleek dat ze gegrepen was door een wagen. in de stad maar ook daarbuiten zeker goed oppassen. een fietspad kennen ze daar niet. soit, nu ook niet pannikeren, gewoon goed oppassen

- ik vond m'n nobby nics niet echt ideaal voor af te dalen op rotsen en keien ( 2.25 had ik steken voor en achter ) volgende keer eens een fat albert of smart sam proberen, mogelijk 2.4 versie
- het is soms angstaanjagend als je tijdens bike hiking een adder tegenkomt maar net zoals bij afdalingen vertrouw je best op je eigen kunnen en volgens mij kan niemand zulke route's afwerken zonder een voet aan de grond te zetten
- de betere fietswinkel is voor mij zoals een speelgoedwinkel voor de kinderen. er zijn daar veeeeel speelgoedwinkels voor volwassenen
- je kan daar ook een bike huren, zeker geen rommel ( cannondale, cube zijn daar populair, ook echte downhillbikes ) maar reken toch op prijzen van 30 tot 50 euro voor een halve dag !
- iemand zei me dat ze daar geen wagen stelen maar des te meer bikes. ook niet moeilijk als je ziet wat daar rondrijd. een carbon scott genius LTD stond daar gewoon los. meneer was in de fietsenwinkel aan het kijken
- iemand in het hotel had een nekbrace aan, bleek dat ze gegrepen was door een wagen. in de stad maar ook daarbuiten zeker goed oppassen. een fietspad kennen ze daar niet. soit, nu ook niet pannikeren, gewoon goed oppassen

- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Ik ben net terug van het Gardameer. Voor de eerste maal gaan biken daar. In totaal 7 ritten afgewerkt van het mountainbike-boekje dat ik ter plekke kocht (neen, ik heb nog geen gps). Met 7500 hoogtemeters heb ik een dikke trainingsweek achter de rug. Ik ontdekte vooral het noordwesten. De mooiste tocht was die langsheen de Passo Tremalzo (met tunnels etc). Volgende keer wil ik er ook de Monte Baldo (oosten) bijnemen.
Het is aan te raden zo'n boekje te kopen, want netjes afgepeilde bloso-routes kennen ze daar niet. Heb vaak moeten zoeken en terugkeren. Tot frustratie toe.
De routes die ik deed, waren zeker niet te technisch. De klim liep vaak over asfalt, de afdalingen waren over dirtroads en single-tracks. Vond ik niet zo erg, want in onbekende omgeving + alleen weg. Liever op safe spelen.
Sowieso zijn de gewone afdalingen al zeer scherp. Zo heb ik samen met een Nederlander een man met sleutelbeenbreuk kunnen afvoeren die zijn bocht gemist had en moederziel alleen in de kant lag. Voor die man was de vakantie echt wel voorbij.
Bovendien is het zalig vertoeven aan de Italiaanse rivièra. Lago di Garda è buenissimo!
Het is aan te raden zo'n boekje te kopen, want netjes afgepeilde bloso-routes kennen ze daar niet. Heb vaak moeten zoeken en terugkeren. Tot frustratie toe.
De routes die ik deed, waren zeker niet te technisch. De klim liep vaak over asfalt, de afdalingen waren over dirtroads en single-tracks. Vond ik niet zo erg, want in onbekende omgeving + alleen weg. Liever op safe spelen.
Sowieso zijn de gewone afdalingen al zeer scherp. Zo heb ik samen met een Nederlander een man met sleutelbeenbreuk kunnen afvoeren die zijn bocht gemist had en moederziel alleen in de kant lag. Voor die man was de vakantie echt wel voorbij.
Bovendien is het zalig vertoeven aan de Italiaanse rivièra. Lago di Garda è buenissimo!
Wie kan me hier een hotel en of plaats aanraden aan het Gardameer?
't Zal niet echt een MTB vakantie worden, maar denk wel dat ik 'm ga meepakken.
Vrouw rijdt met de koersfiets, de moeite om die mee te sleuren?
Is begin juni aan te raden of wachten we best tot juli?
We willen er ook wandelen en relaxen aan het meer zelf.
't Zal niet echt een MTB vakantie worden, maar denk wel dat ik 'm ga meepakken.
Vrouw rijdt met de koersfiets, de moeite om die mee te sleuren?
Is begin juni aan te raden of wachten we best tot juli?
We willen er ook wandelen en relaxen aan het meer zelf.