God ja, dat zijn zo van die momenten hé. Bij mij is 't deze zomer eigenlijk één groot moment geweest en hou het dus ook voor bekeken. Al dat trainen om toch maar tussen de mensen te kunnen zitten op die marathons... pfff. Recreatief kan ook leuk zijn, en wat langer mag ook, maar dan wel in vakantiesfeer... alles kan, niets moet, ...
Ik begrijp het gevoel Geert.
Maar 't zijn die verdomde kriebels in de winter die altijd roet in 't eten gooien hé, maar 't zal deze keer niet waar zijn zenne.
Ik ben het ook beu aan het worden al dat getrain en waarom.Morgen nog eens naar de Cristalp maar niet meer voor de 128km maar voor de 68km.
Lekker veel tijd om binnen tekomen en eindelijk eens genieten van de ravitailleringen want die vloog ik altijd voorbij om maar niet uitgesloten te worden in La Veille.
De vraag WAAROM en VOOR WIE komt precies meer en meer naar boven....
OMDAT het toch zo plezant is en OMDAT we ONSZELF graag net over de grens zetten.
Het gevecht met jezelf en tegen de tijd. Het gevoel van: nog zoveel te doen maar ik zou nog moeten trainen. Dan thuis komen en dat werk zien liggen en denken van, morgen ligt dat daar ook nog.
Het is idd een verslaving, een zware. Het afkicken lijkt me enorm lastig, daarom gaan we door zeker? Bang van het zwarte gat waarin we zouden vallen als we eens een ritje skippen qua tijd en op het gemakske rijden....
En in de winter liggen de plannen voor het komende jaar daar weer en trotseren we weer weer en wind om toch maar minstens even goed te zijn als het jaar voordien.
De mens en zijn vragen, de kip en het ei, het kastje en de muur....
mijn dikke handschoenen, lange broek, regenvest, liggen al klaar !
34 rij ik ook, heb vooraan nobby nic gelaten en achter een beter bollende
racing ralph
groeten en profiteer nog van uw vakantie
blijkt dat we die periode in Grindelwald zitten (als we 2 dagen eerder vertrekken alleszins), dus het kietelt enorm om mee te rijden met de 2012 versie.
Heb geen licensie, is dat een probleem?
Ben ook aan het twijfelen tussen de 88 of de 55km - heb geen zin om er uit gezwierd te worden (tenzij je gewoon uit de tabellen gehaald wordt, maar toch je tocht op het gemakje mag uitrijden? - bij het WK in Verviers paar jaar terug was dat toch zo...)
hmmm, beter eerst hun website wat beter bekeken...
licensie lijkt geen probleem - heel veel fun klassen.
Echter, dit staat op hun timetable:
Bikers on the 88 km route must pass the junction in Grund by 1.15 pm in order to continue!
Maar ik vind maar niet terug op hoeveel km die splitsing ligt... ik schat op 60 km (de 55km toer + een lus over Feld) - ze geven je hiervoor 6 uur.
En dan krijg je nog 3 uur voor de resterende km...
iemand die de streek kent?
Doenbaar voor een toerist?
Splitsing ligt in Grund na 54km, hier moet je zijn voor 13.15u.
Als ik u was zou ik voor de 88 gaan, meer plezier voor je geld. De klimmen en afdalingen zijn wel bij momenten zeer steil maar doenbaar.Zeer degelijke organisatie(op zijn Zwitsers)