zo 15-08-2010 oeter marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Beste bikers , vandaag wederom de 75 km. gereden vergezeld van onze club garmin gps. We kwamen op ca. 76 km uit =D> . We waren met 4 bikers en het was wederom prachtig. De 1 ste bevoorrading is na 23 km. in zevenhuizen in As vlak achter de istallaties en gebouwen van de waterleiding. De 2 bevoorrading is aan het station in Eisden, waar ik trouwens Ghostrider 0611 heb ontmoet :drunk: , na 44 km. Op deze plaats is er ook een terras waar men eventueel ook gebruik kan maken van het sanitair enz.
De derde bevoorrading is zoals eerder vermeld na 65 km. in Neeroeteren (bergerven).
We hebben met juiste meeting een 4 tal km moeten afkorten #-o .
Waar ik verder nog op wil wijzen dat onze marathon alsook de 40/25 km geheel door het bos gereden wordt met voor de marathon aan de lutsberg 1,5 km asfalt door het bos en in As zelf 2,5 km asfalt, waarvan 1 km. door het bos.
Ook is er veel afwisseling, met rechte stukken, singl tracks en wasborden :bounce: vooral in As langs de oude spoorweg , alsook de klimmetjes die je regelmatig zal tegenkomen, en op den duur in de kuiten zullen bijten :oops: .
De lus naar Waterloos (100km) en Gruitrode (115)km zijn niet meer zo zwaar maar dan voel je de km.

Leon
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

leikepej wrote: De 2 bevoorrading is aan het station in Eisden, waar ik trouwens Ghostrider 0611 heb ontmoet :drunk:
cuberider 0611 zal het zijn geweest
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

BASSMAN wrote:
leikepej wrote: De 2 bevoorrading is aan het station in Eisden, waar ik trouwens Ghostrider 0611 heb ontmoet :drunk:
cuberider 0611 zal het zijn geweest
Oké Bassman het was cuberider want hij vertelde dat jij hem de weg naar Dorne hebt getoond.

Leon
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

is het Ook 8 euro voor de 75 km?
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ben net terug van de terril, het mag nog wat regenen, want het is zo goed als droog (amper een modder plas)...niet dat het drassig moet zijn, maar het is keihard (per plaats)...bij valpartij, goed Dettol of Hac gebruiken en met een schuur borstel het vuil eraf halen, anders; zwarte littekens zoals den deze !!! Omdat het weer bericht regen geeft nu en dan, zal het parcours perfect zijn (heb met de dikke 2,4 gereden)...het wordt een pracht van TT of marathon, ik voel het :bounce: :bounce: :bounce:
Heb 3 keer de rond gedaan, goed voor 25, 5 km.
Zij die dit gaan missen zullen spijt van krijgen.
Tweede bevoorrading bij Jos en Martine :drunk: ... dat is gevaarlijk man !!! :wink:
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik ben nog lang niet klaar voor zo lange tochten. Het kriebelt wel maar ik moet mijn grenzen kennen. Zo wie zo ga ik deze week al elke dag toeren. Zondagvoormiddag heb ik nog niks gepland maar misschien ga ik wel eens de sfeer opsnuiven in dèère.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Beste Leon,

kan je ook zeggen hoeveel hoogtemeters de garmin aangaf?

Als ik dat allemaal lees, lijkt het me wel een toffe marathon te worden maar ik wil toch ook wat heuveltjes tegen komen onderweg.

In sart is er ook een marathon, wel maar 75km maar 1700 hm. Als jullie ook wat hoogteverschil hebben, blijf ik liever wat dichter bij huis
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

HMs ben ik ook benieuwd naar...
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

glimburger wrote:Ik ben nog lang niet klaar voor zo lange tochten. Het kriebelt wel maar ik moet mijn grenzen kennen. Zo wie zo ga ik deze week al elke dag toeren. Zondagvoormiddag heb ik nog niks gepland maar misschien ga ik wel eens de sfeer opsnuiven in dèère.
We zouden mss samen kunnen vertrekken, tot km 45 en dan zien...gaat het niet verder, dan scheiden we (geen echtscheiding [-X ), jij naar Bree en ik naar ??? afhankelijk van de conditie van de dag...maar het is goed te doen, gewoon je krachten doseren, niet achter dat jong geweld razen, want dan ben je bek-af na 10 km....ik vertrek rond 08.30.
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Beste bikers , helaas weet ik de hoogtemeters niet maar op onze tocht die ook volledig in de 115 km. zit waren het er 370 hm., in de marathon zitten veel meer klimmetjes en zeker het dubbel aan hm. Ik verzeker jullie dat we zeker wat klimmen betreft zeker genoeg in het parcour terug
te vinden is.

Leon
Post Reply