Zo 08/08/2010 Ruiselede-Kruiskerke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Morgen hier op dit tochtje eens komen kijken. Nogal veel baan blijkbaar. Dan leggen we ons verwachtingspatroon niet te hoog, cruisen we wat en kan het dus alleen maar meevallen.

Hallo,
hier gisteren ook gestart met Peter in mijn wiel en tja toch wel zeer veel asfalt en rechtdoor hé voor een vtt.
In deze streek kan je bijna elke week een tt meepikken en daardoor een zeer duidelijk déjà vue gevoel gehad tijdens de tocht en hier en daar gedacht..."waarom rijden ze daar niet in of waarom laten ze dat liggen".
Maar aangezien ik de laatste 14 dagen geen fiets van dichtbij had gezien was het wel eens leuk om de beentjes eens te strekken.
De eerste kilometers het nog rustig aan gedaan omdat ik niet wist hoe mijn fietske zou reageren op mijn extra kilo's
en na een 10-tal km beetje gas gegeven. Tot 2 x toe het signaal gekregen van mijn lichaam dat de fysiek niet in orde was (allez ofwel was het complete zonsverduistering
) maar evenveel maal goed hersteld van dipje
Samen het parcours afgehaspeld aan ruim 26 gem. en na de tt toch nog even het vochtverlies aangevuld aan de tent.
hier gisteren ook gestart met Peter in mijn wiel en tja toch wel zeer veel asfalt en rechtdoor hé voor een vtt.
In deze streek kan je bijna elke week een tt meepikken en daardoor een zeer duidelijk déjà vue gevoel gehad tijdens de tocht en hier en daar gedacht..."waarom rijden ze daar niet in of waarom laten ze dat liggen".
Maar aangezien ik de laatste 14 dagen geen fiets van dichtbij had gezien was het wel eens leuk om de beentjes eens te strekken.
De eerste kilometers het nog rustig aan gedaan omdat ik niet wist hoe mijn fietske zou reageren op mijn extra kilo's
Samen het parcours afgehaspeld aan ruim 26 gem. en na de tt toch nog even het vochtverlies aangevuld aan de tent.
deze morgen de rit van 45gereden samen met Rudy.de tocht en bevoorading was oké.toch een minpunt:geen douche's(of aparte plaats) voorzien voor vrouwen!!
Een beetje lauw water in een emmer is toch niet te veel gevraagd aangezien er voor de mannen wel douches voorzien waren!!een hintje voor jullie volgende mtb:aparte wasplaats voor vrouwen 
Deze morgen onder een zonnige hemel gestart voor 65 km. Lang heeft het niet geduurd. Na de eerste bevoorrading een fikse bui. Bevoorradingen oke, bepijling kon iets beter. Na 32 km ergens een bos in via een poort en weg pijlen. Blijkbaar moesten we daar pijlen van toertocht Knesselare volgen. Nogal wat Mtbers daar getwijfeld. Dit stukje kon best better!!!!!!!!!. Daarna geen problemen meer. Mooie route vooral naar einde toe.
Cruisen.
Niets minder en ook niets meer.
Rechttoe en rechtaan, altijd maar weer.
Weinig fun, weinig spektakel.
Hoog oplopende snelheid, meerdere malen mezelf ingehaald.
Om 10u al terug binnengeraced.
Ruim, zeer ruim op tijd thuis voor nog maar eens een sociale verplichting.
En die was overigens wel dik in orde.
Niets minder en ook niets meer.
Rechttoe en rechtaan, altijd maar weer.
Weinig fun, weinig spektakel.
Hoog oplopende snelheid, meerdere malen mezelf ingehaald.
Om 10u al terug binnengeraced.
Ruim, zeer ruim op tijd thuis voor nog maar eens een sociale verplichting.
En die was overigens wel dik in orde.
ruislede-kruiskerke
ik kon het ritje echt wel smaken,sommigen onder ons zijn blijkbaar al te zeer verwend de laatste tijd?er zat zeker 1(groot)stuk in dat volgens mij nog in geen enkele toertocht te vinden was(aan de afslag voor 65km),zo een 10km van t einde,het bolde daar wel voor gene meter en dan als toemaatje nog het bosje van "de bels",voor mij was dit een goede tocht!t'vrouwke goe nat
(van de regen),ik slechts enkele druppels gezien
Ook de tocht van 45 km gereden en de onfortuinlijnke mtb'er geholpentloperke wrote:Deze namiddag in Kruiskerke gereden. Aanvankelijk was ik gestart voor de 65 km, maar door de regen nam ik bij de tweede splitsing de keuze 45 km. Uiteindelijk toch nog 58 km op de teller. En ik was tijdig binnen, want daarna gingen de hemelsluizen wijd open. Dit was mijn derde VTT sinds mijn sleutelbeenbreuk. Een ideaal ritje om rustig aan opnieuw in het ritme te komen. Bevoorradingen waren ok (geen buffet, maar dat hoeft niet), duidelijke pijlen (nergens verkeerd gereden).
Ik zag bij het wegrijden een fietser met de arm in het verband. Hopelijk geen sleutelbeenbreuk, want dat betekent zeker 6 weken geen MTB (in mijn geval zelfs 8 weken).
die was gevallen. Was de 1e mtb die na hem passeerde en geholpen waar ik kon. Vermoedelijk ging het inderdaad over een sleutelbeenbreuk.
Tocht was ok , maar inderdaad niet super. Bevoorrading was ok.
2 Tips : noodtelefoonnummer op een geplastificeerd kaartje drukken
want met de regen was hij niet meer zichtbaar.
En de tocht misschien opdelen in een aantal zones zodat je kan vertellen
waar je bent platgereden , gevallen ... want niet iedereen is van de streek en weet waar hij ongeveer is.
Plastiekzakske met drinkgeld en gsm heb ik altijd meefiliep72 wrote:Gillio wrote:
Tip : noodtelefoonnummer op een geplastificeerd kaartje drukken
want met de regen was hij niet meer zichtbaar.
.
Oftewel uw papierke met noodnummer in een plastieken zakske steken met uw gsmeke.
De noodnummer was een stempel die op uw armbandje stond