Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mojobiker wrote:Ikke vandaag 5km werk-woon verkeer door zandstorm op Kandahar airfield. Kwestie van eens iets anders te doen.
Mojo
tja, voor de volle 5 km :wink:
meestal gebuiken jullie de lichte pansterwagen daarvoor :roll:

het begint te korten hee

Streets
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Ik rij nu toch al een paar jaar elke dag met fiets naar werk zowel zomer als winter. Ik moet zeggen dat het een beetje saai begitn te worden altijd de zelfde afstand met versnellingen. Vandaar dat ik aan het overwegen was om mij een single speed aan te schaffen voor woon-werkverkeer. Ik had de volgende gezien:

http://www.colnago.com/bikes/2011/sprint

Heeft iemand ervaring met single speed. Lijkt mij een enorme uitdaging maar is dat wel te doen om daarmee dagelijks te rijden?
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

PVB wrote:Ik rij nu toch al een paar jaar elke dag met fiets naar werk zowel zomer als winter. Ik moet zeggen dat het een beetje saai begitn te worden altijd de zelfde afstand met versnellingen. Vandaar dat ik aan het overwegen was om mij een single speed aan te schaffen voor woon-werkverkeer. Ik had de volgende gezien:

http://www.colnago.com/bikes/2011/sprint

Heeft iemand ervaring met single speed. Lijkt mij een enorme uitdaging maar is dat wel te doen om daarmee dagelijks te rijden?
Dat is geen enkel probleem om daar dagelijks mee te rijden.
Maar of het iets aan de verveling van steeds dezelfde rit te doen gaat doen weet ik niet.
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

?? :roll: En wat zou daar dan de lol van zijn?
Kan je niet eens kijken of er alternatieve routes zijn? Desnoods iets langer maar leuker ofzo?
Ik heb zelf 3 verschillende routes met verschillende variatiemogelijkheden om het spannend te houden want het gaat inderdaad vervelen, altijd hetzelfde landschap.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

soapwater wrote:?? :roll: En wat zou daar dan de lol van zijn?
Moet je zelf maar eens ondervinden hé :lol:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik zou voor een fixie gaan, altijd spannend of je uw bestemming wel degelijk zult halen :wink: :lol:
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

RigolleM wrote:Ik zou voor een fixie gaan, altijd spannend of je uw bestemming wel degelijk zult halen :wink: :lol:
Of er niet voorbijrijd 8)
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Ik ken alternatieve routes. Maar zeer raar als ik met fiets naar werk ga neem ik toch bijna altijd de korste weg. De twee dochters zitten dan thuis en om een of andere reden wil ik altijd zo snel mogelijk thuis zijn.

Maar single speed altijd zo een beetje willen hebben. Ik denk dat ik dan trainingsgewijs terug meer 'train' dan nu het geval. Er zit toch een stevige klim tussen en dat lijkt mij een uitdaging met single speed (uiteraard zou ik met huidige bike ook op één vitesse kunnen rijden - maar is toch niet hetzelfde :) ).

Enige "ambetante" lijkt mij dat ik vanachter geen snelspanner heb en als je plat rijdt (en dat gebeurt toch meermaals per jaar) je wiel moet beginnen losvijzen en opspannen (den ik toch).
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

PVB wrote: Enige "ambetante" lijkt mij dat ik vanachter geen snelspanner heb en als je plat rijdt (en dat gebeurt toch meermaals per jaar) je wiel moet beginnen losvijzen en opspannen (den ik toch).
Je kan toch op een gewoon frame met een snelspanner werken en een kettingspanner ?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Je kan zelfs een 9sp body ombouwen tot single speed:
Image
Post Reply