chouffe marathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
driesmuylle
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Post by driesmuylle »

De markering (kalklijn + orbealintje) moet je enkel wat gewoon worden. Zelf ben ik helemaal niet verkeerd gereden.

De voorinschrijving was 'maar' 20euro. Het grootste deel gaat jammer genoeg naar Chronorace, daar heeft de organisatie niet echt zaken mee natuurlijk.

voor de rest was het parkoers wel heel wat minder lastig als vorig jaar. Heb er over de 60km zo'n 55min minder lang over gedaan, en was echt niet zo kapot als een jaar terug.

Nog een pluspunt: gratis assistentie van Decathlon. Heb er voor de start gratis nieuwe remblokken gekregen ! Heb zo bijna de volledige inschrijving teruggekregen :bounce: :bounce:
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

ik was best tevreden met de organistatie,bevoorrading en verloop van de 60KM die was goe aangegeven,nergens verkeerd gereden :-)

wat ik wel spijtig vond was dat er slechts 1 fotograaf op het parcour stond (en die was dan juist de foto van mijn voorganger aan het bekijken), 't is toch altijd wel leuk een herinnering te hebben aan een rit,vroeger had je jouw nummerbord als aandenken maar da moet ge nu ook al afgeven (10euro voor zo'n nummerbord als souvernier vind ik ook wel wa veel)
Ninja
Mountainbiker

Post by Ninja »

kheb de 90 gedaan, eerlijk ik heb ni veel last had van de markering, nooit verkeerd gereden.
Ik zat in de kopgroep en had niemand om mij een bidon aan te geven,tot 3x toe de bevoorrading voorbij gereden met alle gevolgen, na 70km helemaal verzuurd en leeg #-o de laatste 20km waren een marteling maar bij het bordje nog 1km dacht ik , oef ik ben er, kleine misrekening, lang gedacht da haal ik ni :( .
PS; eigenlijk die bidons aangeven zou moeten verboden worden, iedereen gelijk.!
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Ninja wrote:kheb de 90 gedaan, eerlijk ik heb ni veel last had van de markering, nooit verkeerd gereden.
Ik zat in de kopgroep en had niemand om mij een bidon aan te geven,tot 3x toe de bevoorrading voorbij gereden met alle gevolgen, na 70km helemaal verzuurd en leeg #-o de laatste 20km waren een marteling maar bij het bordje nog 1km dacht ik , oef ik ben er, kleine misrekening, lang gedacht da haal ik ni :( .
is eigenlijk verboden! als je het reglement van de houffa er bvb eens op nagaat dan is bevoorrading buiten de ravito zone eigenlijk verboden.
jelle_be
Mountainbiker

Post by jelle_be »

Ben nog een beetje aan het bekomen van gisteren.

De bepijling kon inderdaad beter, ik ben 1 keer serieus verkeerd gereden dat we met vijf man plots in een plaatselijk dorpje stonden na een prachtige afdaling en geen kalk of slingers meer zagen. Tja dan zit er maar 1 ding op en dat is terugkeren en een prachtige beklimming doen tot je terug kalk ziet. Die kalk was op sommige plaatsen volledig verdwenen ik denk door de regen en ,omdat ik ook niet echt de kop heb getrokken, doordat er al een paar bikers over waren gereden. De linten hadden ze misschien beter af en toe vervangen door pijlen je moest geregeld tot op de splitsing rijden om dan een lint te zoeken zodat je wist welke kant je op moest. Verder vond ik het een zeer geslaagde organisatie ook omdat er niet zo veel volk was. Stel dat er meer volk zou zijn geweest, 4 douches? 6 afspuitslangen?

Zelf heb ik de 90km gereden, waarvan de eerste 60km nog nooit zo vlot zijn verlopen en vanaf de 70km (na de laatste bevoorading) begon het allemaal wat te mankeren, chainsuck om de 2 minuten, kapotte achterrem, niet meer op het kleinste blad (dus krampen van het wandelen als ik niet meer verder kon trappen naar boven), nog een goeie plensbui, een stevige val waar ik kennis heb gemaakt met de plaatselijke fauna enz... Maar de laatste klim toch naar boven gereden. Al bij al dus veel plezier en zeer tevreden. Kijk al uit naar het volgende.

Nog een kleine oproep aan de mensen die ik hun fiets heb zien weggooien in het bos en die er hebben tegen geroepen en op hebben gevloekt. Fietsen hebben geen oren dus dat helpt niet !! Je kan beter die energie gebruiken om verder te rijden ipv te roepen.
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Gisteren de 90 gedaan...... en zwaar afgezien.

Blijkbaar zat de Transalp van Vasa van een week geleden nog in de benen, want na 65 km willen afstappen. Van een behulpzaam iemand een kaartje gekregen om naar de start terug te geraken.

Dan maar aan de bevoorading op km 70 gereden en daar gevraagd. "Volg maar de weg, dat is even lang". M'n oor!

Enfin, na veel afzien in de modder (en die was er wel duideljk in overvloed!!), toch de meet gehaald, ik denk wel als laatste, maar bon.
De beker pasta smaakte! De middellange afstand is dus blijkbaar niet echt iets voor mij.

Pluspunten: ruime parking, warme douches, goede bevoorrading en vooral: prachtig parcours!! Ik denk dat dit een prachtige marathon is parcoursgewijs dan......

Minpunten: kalk, veel bikers en regen matchen niet, want 2x verkeerd gereden (en ik niet alleen),
iets meer lintjes mochten ook wel (parking was beter aangeduid dan parcours),
evenals sommige punten mochten ook wel beter aangeduid worden als moeilijker (de afdaling met die beek die over die grotere keien/rotsen liep....)

Nu ga ik bekomen, én poetsen!
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Roel J wrote:
Net gedaan met poetsen sie :wink:

Mijn eerste marathon in de Ardennen, deze ga ik niet vlug vergeten.
Samen met Emperor naar Achouffe afgezakt, half vijf eruit ( #-o ), maar het mij niet beklaagd.
Gingen van deze geen chronorace maken, enkel verkenning en training voor Houffa en twas best ook.

Bij de inschrijving drie maal mogen verlopen van stand, blijkbaar had ik niet betaald, dan de madame gevonden met het overschrijvingsboekske en is alles nog in orde gekomen.

Eerste stuk tot aan bevoorrading wat opstopping, deelnemersveld was nog niet genoeg verspreidt. Daarna liep het wat fout, op singletrack eerst met schouder (blauw nu :( ) en met helm tegen een boom (chance van de helm die de klap opgevangen heeft, weeral zijn nut bewezen!), eventjes verder in een afdaling weer een boom tegengekomen.

Raar weer, content dat ik het kw'tje meehad, tlaatste van het parcour lag wel vettig en mijn Cobratjes konden dit duidelijk niet aan ... Zag al aan de start dat de meeste een zwaarder profiel opliggen hadden, bergop n paar keer geslipt, niet op techniek bovengeraakt.

Twas n leuk parcour, deftige beklimmingen, maar de laatste 20 km was de pil toch serieus uit ze, goede training voor Houffa, waar we wel eens tegen de chrono gaan racen.
berreman
Mountainbiker

Post by berreman »

Raid des hautes fagnes is ook 25 euro. Chronorace met 5 controlepunten. Op deze organisatie is niets op aan te merken.

In chouffe lag er slechts 1 mat. ik veronderstel dat ze dan een minimum betalen aan chronorace. 3 euro voor ne lachouffe vond ik ook wel wat overdreven. 25 euro hoeft zeker ook niet naar prijzengeld te gaan. Het moet terugkomen naar de biker. Wat de bepijling betreft. In volle afdaling zie je die kalklijn niet altijd. Zeker niet als het pad ondertussen omgevormd is als een riviertje.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Tubeken wrote:
Roel J wrote:
Net gedaan met poetsen sie :wink:

Mijn eerste marathon in de Ardennen, deze ga ik niet vlug vergeten.
Samen met Emperor naar Achouffe afgezakt, half vijf eruit ( #-o ), maar het mij niet beklaagd.
Gingen van deze geen chronorace maken, enkel verkenning en training voor Houffa en twas best ook.

Bij de inschrijving drie maal mogen verlopen van stand, blijkbaar had ik niet betaald, dan de madame gevonden met het overschrijvingsboekske en is alles nog in orde gekomen.

Eerste stuk tot aan bevoorrading wat opstopping, deelnemersveld was nog niet genoeg verspreidt. Daarna liep het wat fout, op singletrack eerst met schouder (blauw nu :( ) en met helm tegen een boom (chance van de helm die de klap opgevangen heeft, weeral zijn nut bewezen!), eventjes verder in een afdaling weer een boom tegengekomen.

Raar weer, content dat ik het kw'tje meehad, tlaatste van het parcour lag wel vettig en mijn Cobratjes konden dit duidelijk niet aan ... Zag al aan de start dat de meeste een zwaarder profiel opliggen hadden, bergop n paar keer geslipt, niet op techniek bovengeraakt.

Twas n leuk parcour, deftige beklimmingen, maar de laatste 20 km was de pil toch serieus uit ze, goede training voor Houffa, waar we wel eens tegen de chrono gaan racen.
Merci voor de compagnie copain (en ook wel een beetje voor de (te) snelle start #-o )... Dat weer werkte op mijn zenuwen zeg, vijf keer van outfit veranderd (kw'tje aan, uit, aan, uit, aan, uit, idem voor mouwstukken en windvestje...). Wel een paar controlepunten te weinig vond ik... Er zijn mensen die wel voor een goeie plaats gaan, en op die manier is er teveel kans op bedrog... We hebben een paar mensen een keertje of 3 ingehaald terwijl er geen splitsingen waren en terwijl zij ons niet hadden ingehaald op de ravito's, vreemd... Hellingen waren soms op het randje (en erover) om met droogweerbandjes (BP Xtrac) boven te geraken... Gelukkig hadden we al wat terriltochten in de benen, en dus een heel klein beetje techniek om het meeste te overwinnen... Soit, we hebben ons geamuseerd! En ik weet ondertussen waar ik nog moet bijschaven voor binnen 3 weken... Op naar de Houffa!!
Dieter S
Mountainbiker

Post by Dieter S »

Ninja schreef:
kheb de 90 gedaan, eerlijk ik heb ni veel last had van de markering, nooit verkeerd gereden.
Ik zat in de kopgroep en had niemand om mij een bidon aan te geven,tot 3x toe de bevoorrading voorbij gereden met alle gevolgen, na 70km helemaal verzuurd en leeg de laatste 20km waren een marteling maar bij het bordje nog 1km dacht ik , oef ik ben er, kleine misrekening, lang gedacht da haal ik ni .

is eigenlijk verboden! als je het reglement van de houffa er bvb eens op nagaat dan is bevoorrading buiten de ravito zone eigenlijk verboden.
Groot gelijk, van mij mogen ze hier controle op doen. Elke degelijke marathon heeft ongeveer om het uur een bevoorrading waar je gebruik kan van maken. Zo ook met technische assistentie: geen hulp van volgers!
Dit is toch een deel van de 'marathon-spirit': er op eigen kracht en met eigen middelen geraken.
Post Reply