Cannondale Flash Team Edition / Q-Rings / 88+
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Wanneer gebruik je een 1.2mm of een 4mm of...?madskatingcow wrote:Komt nog een kleine update aan : Powercordz + Rock-N-Roll Cable Magic, om nog soepeler te schakelen
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
1.2mm is de diameter van de binnekabel, past in gewone Shimano SIS SP41 buitenkabels, XTR triggers, SRAM triggers etc.
4mm is de diameter van de bijhorende buitenkabel.
4mm is de diameter van de bijhorende buitenkabel.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Jazeker, afgelopen weekend : nieuwe Shimano SIS SP41 buitenkabels, Powercordz binnenkabels.
Schakelt goed, ietsje lichter dan voorheen, maar niet noemenswaardig. Mogelijk moet alles zich nog een beetje zetten. Bij montage draai je de barrel adjuster van je shifter best niet 1 toer op voorhand uitdraaien, ook al heb je stevig aan de Powercord getrokken vooraleer je de klemming aan je derailleurs vast draait. Je hebt al gauw 2 omwentelingen nodig vooraleer het geheel spelingvrij spant (bij mijn Epic was dit ook zo).
Powerdcordz zijn wel extreem soepel, kan je oprollen als een nylondraadje, wat dan weer zijn voordeel heeft. Je kan het geheel (buiten + binnenkabel) nu veel makkelijker buigen, handig bij een Lefty als je de kabels tussen vork en frame laat doorlopen : de kabels drukken de vork veel minder naar buiten, waardoor hij makkelijker rechtdoor rijdt zonder handen
Na wat meer km's gereden te hebben gereden post ik nog wel een update.
Schakelt goed, ietsje lichter dan voorheen, maar niet noemenswaardig. Mogelijk moet alles zich nog een beetje zetten. Bij montage draai je de barrel adjuster van je shifter best niet 1 toer op voorhand uitdraaien, ook al heb je stevig aan de Powercord getrokken vooraleer je de klemming aan je derailleurs vast draait. Je hebt al gauw 2 omwentelingen nodig vooraleer het geheel spelingvrij spant (bij mijn Epic was dit ook zo).
Powerdcordz zijn wel extreem soepel, kan je oprollen als een nylondraadje, wat dan weer zijn voordeel heeft. Je kan het geheel (buiten + binnenkabel) nu veel makkelijker buigen, handig bij een Lefty als je de kabels tussen vork en frame laat doorlopen : de kabels drukken de vork veel minder naar buiten, waardoor hij makkelijker rechtdoor rijdt zonder handen
Na wat meer km's gereden te hebben gereden post ik nog wel een update.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Powercordz update
Post by madskatingcow »
Powercordz de moeite waard? Niet echt : ik heb de indruk dat er zeer veel rek opzit, wat al te merken valt bij de montage. Je trekt die kabel stevig aan, draait hem vast, en wil schakelen met de achterderailleur : niks. Dan moet je de adjuster van je shifter al vrij ver uitdraaien voor hij ook maar 1mm wil bewegen wanneer je op de trigger duwt. Eenmaal in het hogere bereik (van het middenste tot bovenste deel) van je cassette, schakelt het geheel erg onnauwkeurig. Ook vooraan is het miserie. Ik haal ze er waarschijnlijk af, terug SRAM kabels erin.
- TS biker
- Mountainbiker
- Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470
Re: Powercordz update
PCordz is idd de moeite niet waard !madskatingcow wrote:Powercordz de moeite waard? Niet echt : ik heb de indruk dat er zeer veel rek opzit, wat al te merken valt bij de montage. Je trekt die kabel stevig aan, draait hem vast, en wil schakelen met de achterderailleur : niks. Dan moet je de adjuster van je shifter al vrij ver uitdraaien voor hij ook maar 1mm wil bewegen wanneer je op de trigger duwt. Eenmaal in het hogere bereik (van het middenste tot bovenste deel) van je cassette, schakelt het geheel erg onnauwkeurig. Ook vooraan is het miserie. Ik haal ze er waarschijnlijk af, terug SRAM kabels erin.