Bataille Des Ardennes
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
rock racing
- Mountainbiker
Post by rock racing »
Remmenlos wrote:Als je het hoogteprofiel bekijkt zie je vanaf km 19 ongeveer dat er een klim begint en die eidigt pas op ongeveer km 33 .... Lekker ....
heerlijk, alleen spijtig dat ie niet technish is, geef mij dat maar, rotsen, stenen, wortels,water,...lage bandendruk, lekker stijl en afzien!
bataille j'arrive!! haha
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Vandaag voor de eerste keer de Bataille gereden, de 80Km!
Man, man , man heb ik afgezien, tot kilometer 50 ging het prima maar daarna toch door de mand gevallen.
Mijne bikemakker van vandaag is een veel betere daler dan mij, en met een carbon HT met Black panters geschoeid was het vandaag vandaag voor mij in de afdalingen echt huilen met de pet op.
Ik ben dan wel geen slechte klimmer maar wanneer je na elke afdaling een gat moet dichtrijden, mijn bikemakker van vandaag wachtte gelukkig wel op mij, begint dat zich toch te vreken.
Bij de bevoorrading zo rond 50ste kilometer zei ik nog tegen zei ik nog tegen hem, veel te voortvarend, rij maar door ik haal u wel in, in de volgende klim.
En toen kwam die lange klim van 6Km amaai, ik heb mijn bikermakker nog wel ingehaald maar toen ging de lamp uit en het venein van de Bataille zit wel degelijk in de staart.
De laatste drie klimmen met krampen tevoet gestaan en de laatste afdalingen bleken alles behalve snel en niet technisch te zijn.
Uitendelijk toch na 4u40min binnen gereden, moe maar zeer voldaan, wat kan het uitrijden van een Ardennen marathon een mens toch gelukkig maken!
Man, man , man heb ik afgezien, tot kilometer 50 ging het prima maar daarna toch door de mand gevallen.
Mijne bikemakker van vandaag is een veel betere daler dan mij, en met een carbon HT met Black panters geschoeid was het vandaag vandaag voor mij in de afdalingen echt huilen met de pet op.
Ik ben dan wel geen slechte klimmer maar wanneer je na elke afdaling een gat moet dichtrijden, mijn bikemakker van vandaag wachtte gelukkig wel op mij, begint dat zich toch te vreken.
Bij de bevoorrading zo rond 50ste kilometer zei ik nog tegen zei ik nog tegen hem, veel te voortvarend, rij maar door ik haal u wel in, in de volgende klim.
En toen kwam die lange klim van 6Km amaai, ik heb mijn bikermakker nog wel ingehaald maar toen ging de lamp uit en het venein van de Bataille zit wel degelijk in de staart.
De laatste drie klimmen met krampen tevoet gestaan en de laatste afdalingen bleken alles behalve snel en niet technisch te zijn.
Uitendelijk toch na 4u40min binnen gereden, moe maar zeer voldaan, wat kan het uitrijden van een Ardennen marathon een mens toch gelukkig maken!
- Sox
- Mountainbiker
- Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30
Had al schrik dat je zo ging blijven vlammen tot het einde!Jarvis wrote:Vandaag voor de eerste keer de Bataille gereden, de 80Km!
Dacht bij mezelf als hij zo de volledige marathon gaat rijden dan val ik halfweg van mijn bike.
Moest bij elke klim nogal diep gaan om je niet te ver te laten uitlopen.
Gewoon wat leren doseren op zo een afstand & niet meer zo hevig van start gaan, dan komt dat wel inorde.
De rit vondt ik persoonlijk niet veel speciaals, te veel rechte stukken & maar weinig technisch werk of single tracks, meer bredere wegen. Wel een aantal redelijk lange beklimmingen, dat maakt toch nog iets goed.
Rit was goed uitgepijld en de bevoorradingen waren ook dik inorde.
Greetz.
T was goed te doen met vaste vork, race kings en op just geen 2 barrekes. Eeen uurtje vroeger vertrekken had wel beter geweest..geen regen moeten brakken:-)
Wel duur inschrijving geweest, kga kakken in de naftstatie, menne maat blijft bij den auto. Meneer Declerck(de rijkswachter) geeft ons een proceske van 100 eurokes. We stonden voor een gehandicaptenplaats, niet op.. en menne maat zat in de auto klaar om weg te rijden igv plotse toeloop van gehandicapten om 8 u smorgens. Dus danku meneer flik!!
Wel duur inschrijving geweest, kga kakken in de naftstatie, menne maat blijft bij den auto. Meneer Declerck(de rijkswachter) geeft ons een proceske van 100 eurokes. We stonden voor een gehandicaptenplaats, niet op.. en menne maat zat in de auto klaar om weg te rijden igv plotse toeloop van gehandicapten om 8 u smorgens. Dus danku meneer flik!!
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ondanks grandioos fout rijden, toch 3de op de 80km...en gij???Remmenlos wrote:Denk het toch niet zo !!!!(vertrek vroeg zondag en kijk goed als een groen 29" uw voorbijrost!!! )
29" eh...