route gert g'bergen pics p8,10,15,37 film p27 nxt 10.1.2010

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Ik heb rond de radar redelijk wat gereden en veel steile 'wanden' gezien die kunnen dienen voor een halfpipe, maar nooit 2 steile wanden kort bij elkaar, vandaar.
Ja, de naam 'halfpipe' is er natuurlijk wel wat over: je zult daar zeker geen moves uithalen die je in een skatepark kunt doen. Ik zou het eerder een 'bomkrater' noemen. Ik heb het echter niet over het stuk waar die kerel in het filmpje in de fout gaat. Dat is een veel korter en nauwer stuk.

De bomkrater ligt een stukje meer naar rechts dan het punt dat je aangeeft in Google Maps. Net ten oosten van de meest oostelijke verharde weg, dus. Je moet daar maar eens rondneuzen. 'k Wil je altijd wel eens op sleeptouw nemen, uiteraard :bounce:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Iemand goesting om vanavond een toerke te doen, ik ga een nieuw stuk verkennen die er =P~ =P~ :drunk: :drunk: geweldig uit ziet
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Orkje wrote:
Ik heb rond de radar redelijk wat gereden en veel steile 'wanden' gezien die kunnen dienen voor een halfpipe, maar nooit 2 steile wanden kort bij elkaar, vandaar.
Ja, de naam 'halfpipe' is er natuurlijk wel wat over: je zult daar zeker geen moves uithalen die je in een skatepark kunt doen. Ik zou het eerder een 'bomkrater' noemen. Ik heb het echter niet over het stuk waar die kerel in het filmpje in de fout gaat. Dat is een veel korter en nauwer stuk.

De bomkrater ligt een stukje meer naar rechts dan het punt dat je aangeeft in Google Maps. Net ten oosten van de meest oostelijke verharde weg, dus. Je moet daar maar eens rondneuzen. 'k Wil je altijd wel eens op sleeptouw nemen, uiteraard :bounce:
Wel een antwoord op iets van een maand of 2 geleden maar voor wie er nog interesse in heeft, ik heb een ruwe (...) schets gemaakt van al wat in het Livierenbos ligt: Image

1: is de bomkrater, heel grote 'halfpipe, ongeveer 5m hoogteverschil schat ik, er liggen daar wel een paar mogelijkheden rond om op en af te rijden. Normaal kan je ze (mits goed gelanceerd in de afdaling) allemaal boven rijden.
2: soort singletrack boven op rug van die mini-helling, met kombocht op het einde, paar steile mini-afdalingen op de flanken, de bekende klim met de boomwortel zit in het begin
3: gewoon steil op en af naar de radar toe
4: is de plaats van de valpartij in het filmpje
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Iemand goesting om vanavond een toerke te doen, ik ga een nieuw stuk verkennen die er Drool Drool drunk drunk geweldig uit ziet
Hey Gert, over welk stuk heb je het? :bounce: Een vage locatie is voldoende :wink:
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

achter de grote waterput in het bosje te onkerzele :wink: , heb het gefilmd maar kwaliteit is maar pover. Het lag er wat glibberig bij daarmee dat ik eens overkop ben gegaan maar bij droge ondergrond is dit een tof afdalingske

http://www.youtube.com/watch?v=wTjJgn_fJX8
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

achter de grote waterput in het bosje te onkerzele , heb het gefilmd maar kwaliteit is maar pover. Het lag er wat glibberig bij daarmee dat ik eens overkop ben gegaan maar bij droge ondergrond is dit een tof afdalingske
Hola, dief! Dat is mijn afdalingske :-D
Heel tof he, vooral als er paarden gepasseerd zijn en je het gevoel hebt trappen naar beneden te rijden... Als het daar glad ligt, kun je inderdaad lelijk overkop (of op uw zij) gaan. Ik had die afdaling in mijn tocht zitten, maar nu ze daar aan het werk zijn moet ik altijd dat ijzeren hekwerk verplaatsen. Hopelijk verdwijnt dat weer gauw.
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

Orkje wrote:
achter de grote waterput in het bosje te onkerzele , heb het gefilmd maar kwaliteit is maar pover. Het lag er wat glibberig bij daarmee dat ik eens overkop ben gegaan maar bij droge ondergrond is dit een tof afdalingske
Hola, dief! Dat is mijn afdalingske :-D
Heel tof he, vooral als er paarden gepasseerd zijn en je het gevoel hebt trappen naar beneden te rijden... Als het daar glad ligt, kun je inderdaad lelijk overkop (of op uw zij) gaan. Ik had die afdaling in mijn tocht zitten, maar nu ze daar aan het werk zijn moet ik altijd dat ijzeren hekwerk verplaatsen. Hopelijk verdwijnt dat weer gauw.
Ge kunt rond het maïsveld rijden dan hoef je niet te zeulen met dat hek en heb je nog wat extra hm :wink:
We zullen eens afspreken een dezer dagen
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Ge kunt rond het maïsveld rijden dan hoef je niet te zeulen met dat hek en heb je nog wat extra hm
Ahhh, goed gezien, en meer Hm :bounce:
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Wel heb je ooit. Je kunt inderdaad om dat veld heen en dan krijg je er inderdaad nog een fijn kort klimmetje bij.

Route is bijgesteld!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

freezy wrote:
Orkje wrote:

Wel een antwoord op iets van een maand of 2 geleden maar voor wie er nog interesse in heeft, ik heb een ruwe (...) schets gemaakt van al wat in het Livierenbos ligt...

1: is de bomkrater, heel grote 'halfpipe, ongeveer 5m hoogteverschil schat ik, er liggen daar wel een paar mogelijkheden rond om op en af te rijden. Normaal kan je ze (mits goed gelanceerd in de afdaling) allemaal boven rijden.
2: soort singletrack boven op rug van die mini-helling, met kombocht op het einde, paar steile mini-afdalingen op de flanken, de bekende klim met de boomwortel zit in het begin
3: gewoon steil op en af naar de radar toe
4: is de plaats van de valpartij in het filmpje
freezy, bedankt voor het originele plan :wink:

Ik ga deze week eens aan mijn techniek werken in en rond het MTB-park van G'bergen, maar denk eraan nog eens door te rijden naar het Livierenbos. Ben nu toch benieuwd naar die bomkrater... :drunk:

Ik weet nog nog dat ik in deel 2 mij supergeamuseerd heb. Die eerste 'boomwortel'-klim ben ik toen net niet opgeraakt. Lag nat toen + slechte bandenkeuze ...
Maar die afdalingen langs de flanken waren wel super. Leuk singletrackje.

Maar als je noordelijker het bos ingaat is er een heel leuke steile klim tot het hoogste punt in het bos dacht ik. Heel technisch en toch wel redelijk lang... Heb er mijn peren gezien toen.
Ik had het stuk als eens weergegeven in dit topic :-?
Post Reply